تاریخ انتشار: 1401/08/25 00:57
علی لطیفی در گفت وگو با فرتاک ورزشی: امیری فنی جام جهانی نرفت!
کد خبر: 14001

حق نورافکن بود جام‌ جهانی برود نه بازیکن مصدوم

پیش کسوت استقلال و تیم ملی از انتخاب وحید امیری و خط خوردت امید نورافکن انتقاد کرد.
حق نورافکن بود جام‌ جهانی برود نه بازیکن مصدوم

بالاخره کارلوس کی روش لیست ۲۶ نفره تیم ملی را برای اعزام به قطر اعلام کرد و چهار بازیکن با نام‌های، امید نورافکن، سامان فلاح، سیامک سرلک و محمدرضا اخباری خط خوردند. در این رابطه گفت و گویی با علی لطیفی پیشکسوت سابق استقلال و تیم ملی انجام دادیم که او اعتقاد دارد به جای وحید امیری حق امید نورافکن بود به قطر برود.

کارلوس کی روش اسامی ۲۵ بازیکن را برای حضور در جام جهانی اعلام کرد.

فرتاک ورزشی:در مورد خط خورده‌های تیم ملی چه نظری دارید؟

به جز نورافکن سه بازیکن دیگر مشخص بود که خط می‌خورند.

فرتاک ورزشی: نظر شما این است که نورافکن باید جام جهانی می رفت؟

امید نورافکن بازیکن چند پسته است که می‌تواند به راحتی بازی کند.

فرتاک ورزشی: رقیب زیاد داشت؟

چند بازیکن با تجربه و البته یک ابوالفضل جلالی آماده رقیبان او بودند. به نظر من جلالی در بازی‌های تدارکاتی فوق‌العاده کار کرد و توانست خودش را تحمیل کند. او حقش بود که جام جهانی برود، ولی با احترام به وحید امیری که در گذشته بازیکن بسیاری خوبی بود و جام جهانی هم رفت، اما الان نا آماده‌ترین بازیکن لیگ و تیم ملی است که مشخص نیست چرا کی‌روش او را انتخاب کرده و جام جهانی هم می برد؟! این انتخاب برای من مبهم است و هیچ متر و معیاری برای انتخاب امیری مصدوم ان هم از ناحیه کمر نمی‌بینم. شما شک نکنید در هر کشوری به جز ایران بود هیچ سرمربی مصدومیتی که امیری پشت سر گذاشته را به جام جهانی نمی برد. بازیکنانی که جوان نیست و بالای ۳۰ سال دارد.

فرتاک ورزشی: یعنی غیره فنی دعوت شده؟!

فکر می‌کنم او را غیره فنی و غیره فوتبالی به جام جهانی می‌برند. من به این انتخاب را یک جورهایی بودار می‌بینم و شاید خود وحید امیری که بازیکن با اخلاقی هم هست، می‌خواست لیست تیم ملی را بدهد خودش را انتخاب نمی کرد. حال اینکه چرا او به جام‌ جهانی‌ می رود، من نمی‌دانم!

فرتاک ورزشی: در گذشته هم از این انتخاب ها داشتیم؟

در دو دوره قبلی کی‌روش از این انتخاب‌ها زیاد داشت و اگر شما نگاه کنید او ۱۳ تا ۱۴ بازیکن ثابت داشته و بقیه را عجیب و غریب انتخاب کرده است! من از بازیکنان قبلی چیزهایی شنیدم که در شرایط فعلی گفتنش درست نیست و شاید خیلی ها نیز از آن اطلاع داشته باشند.

فرتاک ورزشی: دوره قبلی زیاد بود؟!

بسیار زیاد!

فرتاک  ورزشی: تقربیا تنها تیمی هستیم که ۴ دروازه‌بان به جام جهانی می بریم!

این هم خودش یک ایراد و البته از همان اتفاقات گذشته است که نمی‌دانم چرا باید ۴ دروازه‌بان به جام جهانی برود. تیم ملی ما ۳ بازی می کند و برمی‌گردد. شاید هم خوشبینانه فکر کنیم ۴ بازی آیا ۴ دروازه‌بان لازم داریم؟! دروازه‌بان اول و د‌وم ما مشخص است و سومی هم‌ می‌توانست از بین عابدزاده و نیازمند انتخاب شود. حال اینکه چرا باید ۴ دروازه‌بان راهی جام جهانی شوند فقط کی روش می داند! به جای یک دروازه‌بان اضافی می شد یک بازیکن جوان برد تا تجربه کسب کند.

فرتاک ورزشی: بازیکنان نیمکت نشین لژیونر هم زیاد دعوت شده اند!

دقیقا اینطور است و بازیکنان نیمکت نشین آن هم سن بالا زیاد دعوت شده‌اند که به جای آنها می‌شد از همین بازیکنان داخلی فیکس بهره گرفت. هیچ جای دنیا هیچ مربی بازیکن سن بالای نیمکت نشین را جام جهانی نمی برد.

فرتاک ورزشی: بازی با نیکاراگوئه شماره ۱۰ تیم ملی را شناختیت؟!

نه، نشناختم!

فرتاک ورزشی: آریا برزگر که در تیم باشگاهی اش نیز بازی نمی کند!

گفتم که خیلی از انتخاب‌های کی روش بودار است و مشخص نیست برای انتخاب بازیکنانش چه متر و معیارهای دارد؟! امیدوارم که این انتخاب ها فنی باشند!

گفت وگو: علی مسعودی

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/36eq89

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


 آخرین وضعیت ستاره مصدوم تیم ملی قبل از جام جهانی