تاریخ انتشار: 1400/10/26 17:54
پیش درآمدی بر دیدار سوپر کاپ اسپانیا
کد خبر: 27084

به کام آنجلوتی یا باب میل مارسلینو؟

امشب دیدار سوپر کاپ اسپانیا بین تیم های رئال مادرید و اتلتیکوبیلبائو برگزار می شود.
به کام آنجلوتی یا باب میل مارسلینو؟

امین یزدانی؛ یکشنبه شب ازساعت ۲۲/۳۰ به وقت ایران ،دو تیم رئال مادرید و اتلتیک بیلبائو در دیدار نهایی سوپرکاپ اسپانیا در ورزشگاه ملک فهد ریاض به مصاف همدیگر خواهد رفت تا قهرمان این فصل سوپر کاپ اسپانیا، مشخص شود.

اتلتیک منطقه باسک که ازقضا مدافع عنوان قهرمانی این رقابت است،برای رسیدن به دیدار نهایی سیمیونه و شاگردانش  را درچهار دقیقه طوفانی نقره داغ کردند، حال آنکه کهکشانی‌ها توانستند دریک بازی جذاب و تماشایی شاگردان جوان و آینده دار ژاوی را  در وقت‌های اضافه ۳-۲ ببرند تا آنها نیز ضلع دوم  دیدار پایانی شوند.

 مادریدی‌های سفید پوش که با ۱۱ عنوان قهرمانی، دومین تیم پر افتخار این رقابت‌ها بشمار می‌روند، در سال گذشته و‌ در مرحله نیمه نهایی این رقابت،از همین اتلتیک بیلبائو شکست خوردند تا دستشان ازجام کوتاه شود،بنابراین شاگردان کارلتو، برای جبران ناکامی فصل گذشته از انگیزه های فراوانی برخوردار باشند.

رئالی‌ها پس ازناکامی برابر ختافه توانستند با سه برد متوالی در شرایط ایده آلی قرار بگیرند و خود را برای کسب اولین عنوان این فصل، کاملا آماده ومهیا کرده اند.

نکته قابل توجه دیدار امشب، دبلِ پیروزی کارلتو در فصل جاری(رفت وبرگشت درلالیگا) در برابر مارسلینو و شاگردانش است و این مساله می تواند اعتماد بنفس آنها را دراین دیدار بالاتر ببرد و ازطرفی دیگر می تواند انگیزه های باسکی‌ها را نیز دوچندان کند؛زیرا بازی کردن دررقابت‌های مختلف،راهبرد و استراتژی خاصی را می طلبد،بنابراین باید منتظرِ  تفکرات و‌برنامه‌های دو سرمربی خوشفکر و جنتلمن دوتیم برای این دیدار باشیم.

کارلتو تیمی منظم، منسجم و هماهنگی دراختیار دارد که اتفاقا بسیار باتجربه است و بازی در فینال‌ها را شگرد دارد و بخوبی می داند که چگونه ازچنین دیدارهایی برنده از زمین خارج شود.

کارلتو درطول بازی، برنامه و  پلن‌های متعددی را در دستور کار شاگردانش قرار می‌دهد و به خوبی درحین بازی تغییر مدل و ریتم می دهد.او بازیکنانی باتجربه و‌خلاق و باهوشی درمیانه زمین دارد که قادرند ضرب آهنگ بازی را همچون قطعات بتهون در بازی به نمایش بگذارند و از دل آنها، حملات ویران کننده خود را بر حریف خود، دیکته کنند.مشکل رئال درحفره جلوی مدافعین میانی آنهاست،زیرا کاسیمیرو، قادر نیست بدون کروس و مودریچ آنجا را به تنهایی پوشش دهد. تحرک و حابجایی های دائمی بنزما،سرعت ویرانگر وینی و بازی تاثیرگذار و خونسردانه مندی و انرژیک بازی کردن واسکز می تواند این تیم پرافتخار قاره سبز را کاندیدای قهرمانی بنظر آوٓرٓد،هرچند دربازی فوتبال هیچ نتیجه ای قابل پیش بینی نیست.

درآن سوی زمین، شاگردان مارسلینو،این مربی دوست داشتنی،در دیداری سخت و دشوار، سیمیونه و یاران سمج و سختکوشش را با دو ضربه ایستگاهی از پیش و روی برداشتند تا برای چهارمین بار ‌جهت فتح این تورنمنت،راهی فینال شوند. آنها نیز استاد کسب عنوان قهرمانی در چنین تورنمنتی بشمار میروند.

باسکی‌های جان سخت شهرِ بیلبائو تا آخرین لحظات، دست از مبارزه برنمی دارند، مارسلینو با استفاده از مدل پایه ۲-۴-۴ ،کناره های کهکشانی‌ها را سیبل حملات خود قرار خواهد داد،جایی که واسکز درآنجا قرار است بازی کند،زیرا عبور از منطقه دفاعی سمت چپ رئال باحضور همیشگی وینی،کروس و بویژه فرلاند مندی که هم در دفاع و هم درحمله براحتی درمبارزه یک دربرابر یک، یک برنده است،سخت ودشوار است،اما غیرممکن نیست.

شاگردان مارسلینو در فاز انتقال عالی عمل می کند و ازشروع مجددها بشکل فوق العاده‌ای برنامه دارند،خاصه اینکه اگر ارسال ها به تیرهای دورتر رئال فرستاده شود، زیرا آن منطقه ،پاشنه آشیل آنها محسوب میشود، موردی که سرزنان اتلتیک می توانند به خوبی ازآن سود ببرند.

زوج خطرناک اینیاکی ویلیامز و سانست، که از سوی مونیایین،گارسیا،زاراگا و برنگر حمایت وتغذیه میشوند،قادرند ،میلیتائو و ناچو(آلابا) را به چالش جدی بکشند.

 امیدوارم شاهد دیداری جذاب،زیبا ،تماشایی و سراسر آموزشی باشیم.  

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/2l5g76

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


والورده برترین بازیکن جام سوپر کاپ شد

 زیدان به کنایه پیکه واکنش نشان داد
درباره قضاوت جانبدارنه داوران برای رئال مادرید؛