//
کدخبر: ۳۳۰۶۷۰ //

تحکیم سیاست نه شرقی نه غربی ادامه حیات مستقل نظام اسلامی در دنیای متلاطم امروز

همه نشانه ها و شواهد؛ بیان گرا آن است که در قطب بندی های جدید، یک جانبه گرایی آمریکا به تاریخ انقضای خود نزدیک و نزدیک تر می شود.

تحکیم سیاست نه شرقی نه غربی ادامه حیات مستقل نظام اسلامی در دنیای متلاطم امروز

حشمت اله سلطانی؛ جمهوری اسلامی ایران از بدو تولد خویش با طرح و اجرای سیاست نه شرقی و نه غربی «جمهوری اسلامی» را به عنوان نظامی که به نام فقه پویای شیعه و قوانین حیات بخش اسلام با نفبح گرفته و شکل یافته است، به دنیای استکبار فهماند توطئه ها، ترفندها و تهاجمات سیاسی، فرهنگی و نظامی غرب، نمی تواند در مقابل یک سیستم یکپارچه مردم سالاری دینی که احیای استقلال، عزت، کرامت، سربلندی و مصلحت مردم را سرلوحه ی امور خود قرار داده، نمی تواند عزم جزم چنین نظامی را تزلزل سازد.

در دیپلماسی نه شرقی- نه غربی، اصل تفکیک قواعد درد اخل و اتحاد امت در برابر بیگانگان جاه طلب و چپاول گر در خارج ، توازن اصولی این دیپلماسی را در روابط کنش گران منطقه ای و جهانی دنبال می کند.

در این توازن، جمهوری اسلامی ایران، همه ی ملل و دولت های اسلامی را در این طراحی عضو یک حزب، یک دولت، یک امت و یک جریان تلقی می کند و هدف آن، بازگشت اسلام و دین محمد(ص) به دوران اعتلای خود طی برهه هایی از تاریخ خود است.

اساس اسلامی درو اقع از ایران و زیر سایه ی سیاست مهم و اصولی نه شرقی- نه غربی، شروع شده و تحرکاتی همچون بهار عربی که به واسطه ی سرکوب ها وحشیانه ی غرب و غرب گرایان، فعلاً در خفا مانده است، نتیجه همین سیاست های درست است.

جمهوری اسلامی ایران نمی خواهد همچون جمال عبدالناصر، سیاست سوسیالیستی و وابستگی مطلق به شرق را دنبال کند و یا همانند عربستان و آل سعود، گاو شیرده غرب باشد، بلکه امت اسلام می تواند با بهره گیری درست از داشته های خود، هم از شرق و هم از غرب، استفاده نموده، در عین حال  نظامی فراگیر بر پایه ی اصل ولایت فقیه و امت واحده اسلامی را بنا نهد که تمامی ملل مسلمان و زجر کشیده که سالیان متمادی را در زیر یوغ شرق و به ویژه غرب جنایت کار روزگار گذرانده اند، به عزت و استقلالی ریشه ای و دائمی بر سند و دست هایشان در دستان یکدیگر برای حفظ وحدت و اعتلای دین مبین اسلام باشد. 

آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۳۰۶۷۰ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان