تاریخ انتشار: 1399/09/03 00:36
چراخیابانی بازنشسته نمی‌شود؛
کد خبر: 50292

سقوط مردی که دوست‌داشتنی بود/ عذاب‌های گزارشگر بازی پرسپولیس

«گزارش بازی روز گذشته تیم‌های پرسپولیس و نفت آبادان با نارضایتی بسیاری از مخاطبین همراه بود»
سقوط مردی که دوست‌داشتنی بود/ عذاب‌های گزارشگر بازی پرسپولیس

پوریا‌ منصوری؛ روز گذشته در چهارچوب هفته دوم لیگ برتر فوتبال تیم‌های پرسپولیس و نفت آبادان به مصاف یکدیگر رفتند.

با توجه به بحران بیماری کووید۱۹ عاشقان فوتبال اجازه حضور در استادیوم را ندارند و نشستن پای گیرنده‌های تلویزیونی تنها راه مخاطبین برای لذت بردن از دیدار تیم محبوبشان است.

دیدار روز گذشته از رسانه ملی به صورت زنده پخش شد و جواد خیابانی گزارش این دیدار را به عهده داشت.

خیابانی یکی از خاطره‌ساز‌ترین گزارشگران برای اهالی فوتبال در دهه ۷۰ و ۸۰ است  و زمانی به زعم بسیاری، عنوان بهترین گزارشگر فوتبال در رسانه ملی را در اختیار داشت.

گزارشگری احساسی که همواره عرق ملی در صدا و تصویرش شنیده و دیده شده است و بارها بینندگان تلویزیونی شاهد اشک‌های او بوده‌اند.

اما باید پذیرفت سال‌هاست عمر گزارشگری حرفه‌ای خیابانی به پایان رسیده و انتظارات مخاطبین امروز دنیای فوتبال، با ۲۳ سال پیش متفاوت است و خیابانی هم دیگر توان گزارش برای مخاطبین بسیار باهوش امروزی فوتبال را ندارد.

چند سال پیش مسابقه‌ای تحت عنوان آقای گزارشگر در شبکه سوم پخش شد که همین جواد خیابانی به عنوان داور، سخت‌گیری‌های شدیدی را در قبال شرکت کنندگان اعمال می‌کرد؛ حالا خود خیابانی اگر گزارش روز گذشته خود را داوری کند با توجه به پارامتر‌هایی که در آن برنامه بیان می‌کرد چه نمره‌ای به خودش می‌دهد؟

بدون تعارف گزارش‌های جواد خیابانی سال‌هاست که پر از تپق و اطلاعات غلط است و برای مخاطب حوصله سر بر شده است.

آقای خیابانی که در بازی روز گذشته خاطرات بازی ایران استرالیا در  ۲۳ سال پیش مداوم تکرار می‌کردید و کریم باقری را ستاره بازی ایران و استرالیا در یک آذر هفتاد‌وشش خواندید؛ لطفا به شعور مخاطب توهین نکنید؛ کریم باقری در آن بازی که در طول گزارش چندین بار به آن اشاره کردید اصلاً در ترکیب ۱۸ نفره تیم ملی وقت حضور نداشت، حالا چگونه ستاره میدان در آن بازی شده، سوالیست که شما باید پاسخ گو باشید.

نه‌تنها شنیدن گزارش بازی دیروز بلکه ۹۹ درصد گزارش‌های جواد خیابانی  مخاطبین حرفه‌ای فوتبال را نیازمند به مراجعه به کلینیک‌اعصاب و روان می‌کند.

گزارش‌های خیابانی در چند سال اخیر به سوژه مطالب طنز شبکه‌های اجتماعی تبدیل شده است و آنطور به نظر می‌رسد که خود خیابانی هم از این موضوع راضی است.

بازهم یادآوری می‌کنم که زحمات جواد خیابانی فراموش شدنی نیست و یادمان نمی‌رود به دلیل شرافت کاری در روزی که مادرش فوت کرده بود بازی لیگ‌برتر را گزارش کرد، اما باید با این واقعیت روبرو‌شد که هر عمر حرفه‌ای هر شخصی روزی به پایان می‌رسد و اگر خیابانی مجری‌گری را به گزارش کردن ترجیح دهد بسیار بهتر خواهد بود و خاطرات خوب گذشته‌اش به واسطه گزارش‌های بد امروزش از اذهان پاک نخواهد شد.

شاید همان بازی ایران استرالیای معروف آخرین گزارش خوب و جذاب خیابانی بود.

رسانه ملی عم باید بداند با توجه به دوری هواداران از استادیوم، دیدن بازی‌ها از تلویزیون ارزش به مراتب بالاترب پیدا کرده و باید به سلیقه مخاطب احترام گذاشته شود و یک پارامتری برای انتخاب گزارشگران بازی‌ها مشخص شود.

بعد از کنار گذاشتن فردوسی‌پور و‌ رفتن گزارشگری دیگر، باکس گزارشگری تلویزیون با مشکل مواجه شده است  و‌گروه ورزش صدا‌وسیما باید به فکر استفاده از نیروهای جوان و پر انرژی‌تر باشند و یادشان نرود نسخه ۲۳ سال پیش برای امروز جوابگو نخواهد بود.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/3wk7j5

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


تغییر دوباره محل تمرین پرسپولیس