تاریخ انتشار: 1399/03/31 06:52
کد خبر: 60884

قراردادم با مس رفسنجان تمدید شد / در سال اول در حال رسیدن به هدف سال سوم هستیم

سرمربی مس رفسنجان به رغم اختلاف 7 امتیازی که تیمش در صدر جدول لیگ آزادگان ایجاد کرده است، تأکید می‌کند که این اختلاف پایان کار نیست و بازیکنان تا قطعی شدن صعود به لیگ برتر تلاش خواهند کرد.
قراردادم با مس رفسنجان تمدید شد / در سال اول در حال رسیدن به هدف سال سوم هستیم

به رغم تلاش گسترده برخی افراد برای تعطیل شدن فوتبال ایران در این فصل، مسابقات لیگ برتر و لیگ آزادگان پس از 3 ماه تعطیلات اجباری از هفته آینده آغاز خواهد کرد و یکبار دیگر تیم‌ها برای رسیدن به هدف خود تلاش می‌کنند تا شاهد حساس‌ترین هفته‎های پایان فصل باشیم.

در لیگ آزادگان، مس رفسنجان بر خلاف پیش‌بینی‌ها و روندی که در نیم فصل اول داشت، در آخرین هفته‌ها سبقت خوبی از رقبای خود گرفت و حالا در فاصله 8 هفته مانده تا پایان رقابت‌ها، با ایجاد اختلافی 7 امتیازی با هم استانی‌اش مس کرمان مقتدرانه در صدر قرار دارد و شانس اول صعود به لیگ برتر محسوب می‌شود.

به بهانه ازسرگیری لیگ آزادگان، خبرنگار ما با محمد ربیعی سرمربی جوان مس رفسنجان به گفت‌وگو نشست که حاصل آن را در زیر می‌خوانید.

از اوضاع و احوال تیم و آغاز تمرینات برایمان بگویید

ما هم مثل بقیه تیم‌ها، تمریناتمان را چند روزی است شروع کرده‌ایم تا ریتم آماده‌سازی را مثل ابتدای فصل حفظ کنیم

با تعطیلات طولانی مدت و بی‌سابقه، بازگشت آمادگی جسمانی بازیکنان سخت نشده است؟

به طور طبیعی وقتی چنین فاصله زمانی اتفاقاتی رخ می‌دهد؛ مخصوصاً اتفاق کرونا که از موارد نادر و پیش بینی نشده بود، بازیکنان ناخواسته از شرایط آرمانی خود فاصله می‌گیرند و هنوز هم به شرایط آرمانی قبل از کرونا نرسیده‌اند.

مصدومیت در تمرینات این مدت عادی شده و در تیم‌های بزرگ هم دیده می‌شود. شما در در جریان تمرینات مصدوم داشتید ؟

بله مصدوم داشتیم اما مصدومیت‌ها شدید نبود. این مصدومیت‌ها به دلیل شرایط ناخواسته رخ خواهد داد و همانطور که می‌بینیم اکثر تیم‌ها مصدوم دارند.

بعد از کرونا اولین بازی رسمی شما دربی کرمان است، اگر شما ببرید تقریباً راه را جدا کرده‌اید و مسیر قهرمانی‌تان هموار می‌شود چون الآن 7 امتیاز اختلاف با مس کرمان دارید اگر ببرید اختلاف 10 امتیاز می‌شود. درباره دربی کرمان که این بار از نظر جدولی اهمیت زیادی پیدا کرده و چشم سایر مدعیان به این بازی است، بگویید؟

دربی کرمان مطمئناً اگر در زمان خودش و در همان مقطع انجام می‌شد جذاب‌تر بود و هر دو تیم از یک فضای دیگر وارد می‌شدند. این دربی همیشه جذاب بوده است. من احترام زیادی برای مس کرمان هستم و بازی پراهمیتی مقابل این تیم داریم. سعی می‌کنیم بازی‌هایمان مشخص شده و برنامه‌ریزی شده انجام شود.

تقریباً در بیشتر کشورها فوتبال از سر گرفته شده است، اما در ایران افرادی هستند که آشکار و پنهان تلاش کردند تا بازی‌ها لغو شود. نظرتان در مورد تلاشی که برخی برای لغو بازی‌ها انجام می‌دهند چیست؟

در بحث لغو و یا برگزاری مسابقات مسئول‌هایی که در چرخه کار هستند باید پاسخگو باشند و من پاسخگوی خوبی نیستیم. من به عنوان سرمربی مس رفسنجان به هر نحوی که جواب بدهم، از نظر مردم نسبت به منفعت خودم، قضاوت خواهم شد. طبیعی است مربی که در کورس است دنبال ادامه بازی باشد اما دیگری که تیمش پایین جدولی است بخواهد مسابقات تعطیل شود. به همین علت است که می‌گویم هر اظهارنظری کنیم از زاویه منفعت تیمی به آن نگاه می‌شود. حالا در ایران افرادی که صاحب اندیشه هستند، شرایط را از ابعاد مختلف چه از لحاظ اقتصادی و چه ورزشی بررسی کردند و تصمیم گرفتند مسابقات ادامه پیدا کند.

از بحث کرونا فاصله بگیریم، نگرانی که در مورد نسل جوان مربیان وجود دارد و بارها دیده شده، این است که تیم را مربی جوان به لیگ برتر می‌آورد اما زمان حضور در لیگ برتر تیم را به مربی دیگری می‌دهند. وضعیت محمد ربیعی در رفسنجان چطور است؟

ما با این مسائل در روزی که کارمان را به صورت حرفه‌ای شروع کردیم، کنار آمدیم، می‌دانیم مسئولیتی داریم و تا زمانی ‌که آن مسئولیت به ما سپرده شود سعی می‌کنیم در هر تیمی که هستیم، کار را درست انجام دهیم. من تلاش می‌کنم کارم را در هر تیمی که بود درست انجام دهم. بعد از آن باید ببینیم ادامه‌اش چطور خواهد بود. اما درباره مس رفسنجان باید بگویم این قضیه را خیلی زودتر زمانی که تیم ما سوم و چهارم جدول بود و هنوز مدعی نشده بود، حل کردیم. روز اول که با من مذاکره شد، هدف‌گذاری که در مورد تیم این بود که پویاتر از فصل قبل باشیم و رتبه‌مان تک رقمی شود، همان موقع گفتم اگر بتوانیم از هدف اولمان عبور کنیم می‌توانیم به صعود لیگ برتر فکر کنیم. حالا این اتفاق در سال اول در حال رخ دادن است، به آن نزدیک هستیم و تمام تلاشمان را برای رسیدن به هدف به کار خواهیم گرفت.

وضعیت قراردادت به چه صورت است؟

آقای زین‌الدینی مدیرعامل محترم باشگاه دو هفته مانده به پایان نیم فصل که مقداری از هدفمان جلوتر بودیم به من پیشنهاد تمدید قرارداد دادند و چندین جلسه گذاشتیم. بعد از بررسی که طی دو ماه داشتم، در 19 اسفند 98 تمدید قرارداد با توافق دو طرف به صورت رسمی انجام شد. احساس می‌کنم تعامل خوبی با مدیریت فعلی و مدیریت کلان مس رفسنجان برقرار هست. البته گفتید مربیان جوان، حدوداً 28ساله بودم که سرمربی شدم، چندین سال است که در این عرصه کار می‌کنم و این ششمین سالی است که در لیگ به عنوان سرمربی هستم و الآن هر چند سن و سال من کم است اما دیگر جزء مربیان جوان محسوب نمی‌شوم.

پس این‌طور که می‌گویید اتفاقات بادران دیگر برای شما رخ نداد.

در بادران من قرارداد داشتم و به‌ خاطر شرایطی که پیش آمد خودم ادامه ندادم. البته از مسئولین آن باشگاه هم از اینجا تشکر می‌کنم. هر کس در هر باشگاهی که کار می‌کند تمام انرژی و خلوص کاری و نهایت ادب و احترام را به کار می‌گیرد، برای اینکه بتواند از خود رد پای مثبتی برجای بگذارد. بنده شخصاً مربیگری، نوع کار و پروژه‌اش را مقدس می‌دانم و به آن افتخار می‌کنم. از پایین‌ترین سطح ممکن و زمین‌های خاکی شروع کردم و کم کم بالا آمدم. فکر می‌کنم آدم هر جایی که مسئولیتی دارد باید به نحو احسنت و با تمام توان و با پشتکار آن کار را انجام دهد.

به عنوان سوال آخر، سال بعد باید محمد ربیعی را بعد از چند سال حضور در لیگ آزادگان، این بار در لیگ برتر ببینیم؟

فکر می‌کنم وقتش رسیده است. سختی و انرژی که در مدت اخیر داشتیم، کار خیلی سختی که در رفسنجان شروع کردیم، همان‌طور که گفتم هدفگذاری‌اش چیز دیگری بوده و حالا دارد به هدف سال سومش در سال اول می‌رسد که این نشان از عملکرد مطلوب ما دارد، اما هنوز تا رسیدن به هدف راه زیادی داریم،‌ هشت بازی‌ باقی‌مانده پس یقیناً بنده و شاگردانم فریب فاصله امتیازی که با تیم‌ها داریم را نخواهیم خورد و این 7 امتیاز اختلاف ما را گول نمی‌زند. با همان پشتکار، سختگیری و تلاشی که در قبل داشتیم ادامه می‌دهیم تا بتوانیم این کار را به‌درستی انجام دهیم.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/2lrjke

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


مس رفسنجان از سد نیروی زمینی عبور کرد
در دیداری تدارکاتی؛