تاریخ انتشار: 1399/02/14 07:15
کد خبر: 63812

المپیک در سال ۲۰۲۱ برگزار می‌شود

رییس کمیته ملی المپیک گفت: IOC تمام برنامه‌هایی که به ما داده است برای سال ۲۰۲۱ برنامه‌ریزی کرده است و قطعا المپیک در سال ۲۰۲۱ برگزار می‌شود.
المپیک در سال ۲۰۲۱ برگزار می‌شود

رضا صالحی‌امیری در گفت‌وگو با خبرنگار، در ارتباط با شرایط ورزشکاران المپیکی ایران در دورانی که به دلیل شیوع ویروس کرونا در قرنطینه هستند، اظهار داشت: طبق جلسه‌ای که هفته گذشته با سجادی و تیم آکادمی داشتیم امیدوار هستیم با توجه به اینکه ۵۲ سهمیه المپیکی داریم، بتوانیم تمرینات را آغاز کنیم. قرار است این تمرینات به ۳ شکل انفرادی زیر نظر مربیان یا تمرینات در فدراسیون و زیر نظر مربیان و یا تمرینات در منزل زیر نظر مربیان با تجهیزات کافی برگزار شود که تمامی این موارد با رعایت پروتکل‌های بهداشتی است.

وی در ادامه در خصوص برنامه‌ریزی‌ها برای المپیک، تصریح کرد: این برنامه‌ریزی زیر نظر سجادی، بخش‌های پزشکی و کمیته‌های مربوطه برای آن ۵۲ نفری که سهمیه المپیک کسب کرده‌اند، انجام شده است. این ۵۲ ورزشکار باید زیر نظر مربیان تمرینات را انجام دهند. باید برای ورزشکارانی که انفرادی تمرین می‌کنند، برنامه‌هایی نظیر بدنسازی و آمادگی جسمانی انفرادی نوشته شود.

رییس کمیته ملی المپیک: قرار است تست‌ها و تمرینات در محیطی استریل و استاندارد انجام شود. این برنامه‌ها طی هفته آینده تکمیل و با تایید ستاد مقابله با کرونا در ورزش، اجرا می‌شود.

وی با اشاره به ابلاغ‌های IOC، اظهار داشت: IOC تمام برنامه‌هایی که به ما داده است برای سال ۲۰۲۱ برنامه‌ریزی کرده است و قطعا المپیک در سال ۲۰۲۱ برگزار می‌شود. IOC بورسیه قهرمانی که ورزشکارانی که سهمیه گرفته‌اند را قبول کرده و قرار است رایزنی‌های دائمی با ژاپنی‌ها برای آغاز برنامه‌های مشترک با فدراسیون‌های جهانی هم انجام شود. آغاز به کار برخی از فدراسیون‌های جهانی از ماه سپتامبر اعلام شده است. در چنین شرایطی هماهنگی و انجام برنامه‌ریزی و پرهیز از اقدام سلیقه‌ای باید در دستور کار قرار بگیرد.

وی در پاسخ به این سوال که با توجه به لغو مسابقات المپیک در سال ۲۰۲۰، هزینه‌هایی که برای رزرو هتل، بلیت پرواز و سایر موارد انجام شده است سوخته است، عنوان کرد: هر میزان پرداخت نقدی، رزرو هتل، بلیت پرواز و سایر پرداخت‌هایی که انجام داده‌ایم به مدت یک سال سیو شده است و هیچ هزینه‌ای سوخت نمی‌شود. البته ما با توجه اینکه ۵۲ سهمیه کسب کرده‌ایم و در پایان سال کاری ۹۸ بودیم و پس از پایان سال هم درگیر کرونا شدیم، تقریبا هزینه چندانی نداشتیم و اگر بخواهیم در خصوص این هزینه‌ها بحث کنیم باید در مورد سال ۹۹ حرف بزنیم. جالب است بدانیم در کل دنیا حدوداً کشور‌ها ۴۳ درصد سهیمه کسب کرده‌اند، اما ما تاکنون ۷۰ درصد کسب سهمیه داشته‌ایم.

صالحی‌امیری در خصوص اینکه گفته می‌شود شاید المپیک به سال ۲۰۲۲ موکول شود گفت: مرجع خبری رسمی ما IOC است و IOC مکاتبات مستمر روزانه با ما دارد. IOC تاکید بر انجام رویداد المیپیک در سال ۲۰۲۱ دارد و به صورت هفتگی چند دستورالعمل در این ارتباط برای کمیته‌های المپیک ارسال می‌کند.

رییس کمیته ملی المپیک در مورد ابلاغیه شورای المپیک، گفت: شورای المپیک آسیا ابلاغیه‌ای برای رویداد ساحلی در چین در آذر داده و تاکید کرده که مسابقات در آذر برگزار می‌شود. شخصاً معتقد هستم طی یک سال آینده تغییرات جدی در عرصه جهانی صورت می‌گیرد و ارزیابی کارشناسان بین‌المللی به برگزاری المپیک در سال ۲۰۲۱ است.

صالحی‌امیری در پایان درباره برنامه‌ریزی‌های انجام شده در راه المپیک، خاطرنشان کرد: به اعتقاد من اکنون ضرورت برنامه‌ریزی و آماده‌سازی برای اردو‌ها و تمرینات با فرض وجود کرونا باید انجام شود و ستاد کرونا نیز ابلاغ کرده که همه دستگاه‌ها برنامه‌ریزی داشته باشند و این بدان معنا است که ضروری است تا دستگاه‌ها برنامه‌ای با فرض وجود کرونا و برنامه‌ای با فرض برطرف شدن کرونا اتخاذ کنند.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/2lrdme

آخرین اخبار