تاریخ انتشار: 1399/02/12 09:05
کد خبر: 63965

کلید بازنشستگی داورزنی در دستان آقای وزیر

مدیران بازنشسته در ورزش در حالی به پایان کار خود نزدیک می‌شوند که در میان آنها نام دو رئیس فدراسیون دیده می‌شود و خبری از داورزنی نیست.
کلید بازنشستگی داورزنی در دستان آقای وزیر

در روزهایی که شیوع ویروس کرونا باعث تعطیلی ورزش شده است، خبر بازنشستگی برخی از روسای فدراسیون‌های ورزش در روزهای گذشته جنجالی و البته پرحاشیه بوده است.

در هفته گذشته نام چند رئیس فدراسیون از جمله سلیمانی در اسکواش، پورعلی‌فرد در بدنسازی و پرورش اندام، جعفری در ورزش‌های روستایی و بازی‌های بومی و محلی و از همه مهمتر محمدرضا داورزنی در والیبال مطرح شد، اما با پیگیری‌هایی که خبرنگار تسنیم انجام داد، مشخص شد که فقط نام پورعلی‌فرد و جعفری در بین بازنشسته‌ها قرار دارد و آنها تا پایان ماه جاری (اردیبهشت) می‌توانند بر مسند ریاست فدراسیون‌های متبوع‌شان قرار بگیرند.

با وجود این مسئله همچنان نام داورزنی در بین بازنشسته‌ها مطرح می‌شود؛ فردی که پیش از این به عنوان معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای وزارت ورزش فعالیت می‌کرد و سال گذشته یکبار دیگر سکان ریاست فدراسیون والیبال را بر عهده گرفت.

درخصوص داورزنی موارد و مسائل زیادی مطرح می‌شود، از جمله اینکه او حتی بیش از 35 سال سابقه کار دارد و این در حالی است که به فعالیتش ادامه می‌دهد.  

داورزنی چند روز قبل در گفت‌وگویی عنوان کرده بود که تا 65 سالگی یعنی 6 سال دیگر می‌تواند به فعالیت در دستگاه‌های دولتی ادامه دهد و مشکلی درخصوص بازنشستگی ندارد. نکته‌ای که درخصوص او وجود دارد، عبورش از تعداد سال‌های کار یعنی همان 35 سال با مدرک دکتری است. همین مسئله این سوال را مطرح می‌کند که چرا نام او در بین بازنشسته‌ها نیست؟

موضوعی که باعث شده داورزنی همچنان به حضورش تداوم ببخشد، یک قانون تکلیفی است که وزارت ورزش و در رأس این نهاد، مسعود سلطانی‌فر از آن بهره می‌برند. در این قانون عنوان شده که اگر فردی 35 کار دولتی کرده باشد و هنوز به 65 سالگی نرسیده باشد، ادامه فعالیتش منوط به نظر مسئول ارگان مربوط (در اینجا وزیر ورزش) است.

در واقع وزارت ورزش با استفاده از همین بند و تبصره قانونی هر ساله با ادامه فعالیت داورزنی موافقت می‌کند و بر همین اساس نیز رئیس کنونی فدراسیون والیبال مشکل قانونی ندارد. اگر روزی سلطانی‌فر نخواهد این حضور داورزنی را تمدید کند، می‌تواند با عدم ارسال نامه ادامه فعالیت به سازمان اداری و استخدامی در زمان مقرر، به دوران داورزنی پایان بدهد.

نکته مهم دیگر این است که وزارت ورزش و جوانان فقط نامه بازنشستگی 2 رئیس فدراسیون را دریافت کرده که مربوط به غلامرضا جعفری و ناصر پورعلی‌فرد می‌شود.

به نظر می‌رسد با توجه به اینکه داورزنی سال گذشته از معاونت وزارت ورزش به ریاست فدراسیون والیبال تغییر پست داد، حداقل تا پایان دوران چهار ساله‌اش در این فدراسیون بتواند به فعالیتش ادامه بدهد و پس از آن باید منتظر تصمیمات مسئولان وقت ورزش کشور باشد.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/3q7za9

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


سلطانی فر: مردم باید از ما ارزیابی داشته باشند