تاریخ انتشار: 1399/01/29 17:13
پیشنهادی برای ادامه مسابقات؛
کد خبر: 65029

ولی خرسندی؛مسابقات را به صورت متمرکز در تهران برگزار کنید

ایجنت رسمی فیفا گفت:بهترین پیشنهاد برگزاری مسابقات لیگ برتر به صورت متمرکز است.
ولی خرسندی؛مسابقات را به صورت متمرکز در تهران برگزار کنید

مسابقات فوتبال باشگاه های کشور به حالت تعطیل در امده و به خاطر گسترش شیوع ویروس کرونا هیچ مسابقه ورزشی در سراسر جهان انجام نمیگیرد، همین امر بهانه ای شده تا یکی از ایجنت های فوتبال ایران راه کاری را به فدراسیون فوتبال ارائه دهد تا بتوان با انجام بازی ها فشرده لیگ های برتر و دسته اول را به پایان برسانند.

همین امر بهانه ای شد تا با ولی خرسندی ایجنت فوتبال پیرامون راه کار و برنامه اش گفت و گویی داشته باشیم؛

ولی خرسندی به خبرنگار فرتاک گفت؛

در شرایط فعلی بهترین کاری که می‌توان برای ادامه لیگ انجام داد این است که از بازی های جام ملت های آسیا و جام جهانی طبعیت کرد.

در این حالت با توجه به شرایط تهران و وجود هتل های فراوان که توانایی میزبانی مناسب و همچنین بودن حدود ده استادیوم استاندارد شرایط برگزاری بازی های لیگ برتر وجود دارد.

مثلا اگر قرار به برگزاری رقابت های است،یک هتل برای هر تیم در نظر گرفته شود تا اعضای آن تیم در این مکان مستقر شوند به صورت قرنطینه کامل و به مدت ده روز فرصت تمرین داده شود تا در شرایط کاملا مساوی تمامی تیم های با هم رقابت ها کنند.

قطعا بازی ها باید بدون تماشاگر برگزار شود که در این حالت دیگر میزبان و میهمان وجود ندارد تااجحاف در حق هیچ تیمی نشود .

در این حالت دیگر خبری از سفر تیم ها و خستگی آن ها نیست تا همگی بتوانند ۴ روز یک  بار  بازی کنند و با توجه به وجود ۱۰ استادیوم استاندارد در تهران همزمان می‌توان حداکثر ۱۰ دیدار را در یک روز برگزار کرد.

برای اینکه بازیکنان هیچ تیمی و عوامل برگزاری مسابقات در خطر ویروس کرونا هم نباشد در هر تیم دو پزشک به قرنطینه‌ی کامل بازیکنان و کادر فنی نظارت داشته باشند و همین روند در لیگ یک هم می تواند اجرا شود با این تفاوت که در شهری دیگر یا دو شهر نزدیک به هم برگزار شود.

در لیگ یک هم باید شرایط کامل قرنطینه برای تمام افرادی که نقشی در اجرای دیدار ها دارند اجرا شود و در مدت ۳۰ روز هر روز این افراد تست کرونا دهند تا خطری کسی را تهدید نکند.

چون اگر به روال عادی بخواهیم رقابت ها را برگزار کنیم اصلا وقتی نداریم به این علت که فیفا اعلام کرد تا تیر ماه بازی های لیگ برتر باید به اتمام برسد،برای مثال اگر هر چهار روز دیدار ها برگزار شود دیگر تیم ها وقتی حتی برای ریکاوری هم ندارند.

اگر به تیم‌ها این پیشنهاد داده شود قطعا همگی استقبال می‌کنند به دلیل اینکه بازیکنان و مربیان دیگر از این شرایط بلاتکلیفی خسته شده‌اند و با این شکل هم می‌توان قراردادهای تبلیغاتی که منعقد شده است را به درستی انجام دهند.

طی این شرایطی که پیشنهاد دادیم هیچ کس در طول مسابقات امکان مبتلا شدن به این بیماری را ندارد مگر اینکه از قبل مبتلا شده باشد،و چون پیشنهاد ما این است که حالت قرنطینه برای هر بازیکن ایجاد شود که تنها در یک اتاق باشد و دو دکتر متخصص هم در هتل حاضر باشد قطعا مشکل ساز نمی‌شود.

هزینه‌ی اسکان تیم ها هم با خود باشگاه است و قطعا به نفع باشگاه ها هم است چون دیگر پروازی ندارند و تنها روزهای بیشتری در هتل اسکان دارند که در این مورد هم فدراسیون کمک کوچکی می‌تواند به باشگاه کند علاوه بر اینکه با توجه به شرایط موجود که هتل ها خالی می‌باشند قطعا برای یک ماه خیلی شرایط خوبی از نظر قیمتی دارند.

این قضیه یک مساله ملی است و برای خود جامعه هم مهم است که امیدواریم با این پیشنهاداتی که به فدراسیون ارائه کردیم تصمیم درستی پیرامون ادامه مسابقات گرفته شود.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/2am5eg

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


آزمون مشتری جدید پیدا کرد

کار سخت، مسیرناهموار؛ ستاره پرسپولیس به دنبال فرصت
اختصاصی/ علیپور 21 بازی 7 گل زده در لیگ نوزدهم