تاریخ انتشار: 1395/06/18 18:24
کد خبر: 262601

دو روز تا فرارآخرین اسپانسر فوتبال ورشکسته ایران/لغو بازی پرسپولیس و استقلال آخرین تیر ترکش فدراسیون

تابناک ورزشی نوشت:اسپانسر 100 میلیاردی لیگ برتر درحال فرار از فوتبال است چون استقلال و پرسپولیس مانع کارش می‌شوند.
دو روز تا فرارآخرین اسپانسر فوتبال ورشکسته ایران/لغو بازی پرسپولیس و استقلال آخرین تیر ترکش فدراسیون

به گزارش سرویس فوتبال لیگ برتری فرتاک ورزشی، فوتبال ورشکسته ایران یک گام دیگربه سمت فروپاشی مالی برمی دارد. فوتبالی که سه سالی می شود به نداشتن حق پخش تلویزیونی(دومین منبع درآمد بزرگ خود) عادت کرده ، حالا با سرعت بسیار به سمت از دست دادن همیشگی نخستین ابزار تامین مخارج سنگین اش یعنی تبلیغات محیطی پیش می رود.


در حالی که در اغلب کشورهای دنیا فوتبال با استفاده از محبوبیت خود به وسیله ای برای کسب درآمد و سود باشگاه ها و فدراسیون های ملی از محل اسپانسرهای مختلف تبدیل شده، اما در ایران همچنان منابع مالی دولتی هنگفتی صرف می شود تا بازی های فوتبال برگزار شود! جالب اینکه همزمان همان معدود حامیان مالی که برای تامین بودجه نجومی این رشته پا پیش می گذارند هم با تصمیمات غلط و ندانم کاری روسای فوتبال ایران به بیرون رانده می شوند.


آخرین مورد از این سوءمدیریت ها، فوتبال ایران را در آستانه از دست دادن یک حامی مالی قدرتمند و دست به نقد قرار داده است چرا که با گذشت چهار هفته از فصل تازه فوتبال باشگاهی ایران ، هنوز فضای تبلیغات دور زمین در اختیار بهره بردار انحصاری اش قرار نگرفته است!

 

در واقع فدراسیون فوتبال ، گنجی را فروخته که خودش صاحبش نبوده و یا حداقل بر سر مالکیت اش با چند رقیب، اختلاف دارد. این جنگ ها و اختلاف ها در حالی رخ می دهد که مجموعه تحت مدیریت مهدی تاج؛ در این اوضاع و احوال وخیم اقتصادی کشور 10 میلیارد تومان از مجموع 50 میلیارد تومان سال نخست قراردادش با شرکت فناپ را نقدا دریافت کرده و 15 میلیارد از آن را هم به صورت ضمانت نامه بانکی گرفته است. پولی که احیانا تا امروز قسمت اعظم آن را با اشتهای کم نظیری که در فوتبال سراغ داریم، خورده و یک آب هم بالایش نوشیده است، اما هنوز تکلیف حامی مالی-تبلیغاتی اش را با معارضین مشخص نکرده است.


کل ماجرا ازاین قراراست که فدراسیون فوتبال بعد از پشت سر گذاشتن دو سال کابوس وار با کانون ایران نوین که حتی موفق نشد نیمی از قرارداد دوساله و160میلیاردی خود را به حساب سازمان لیگ واریز کند، بعد از چند مرحله مزایده بی حاصل که حتی یک پاکت معتبرهم نرسید، به یک مشتری مورد اعتماد و خوشنام روی آورد که می شد روی حرف و امضایش حساب باز کرد. رقم قرارداد تبلیغات محیطی فوتبال ایران کمی تعدیل شد تا به قیمت واقعی اش نزدیک تر شود و در ازای این نرمش، مشتری جدید که دردوره حمایت از تیم ملی فوتبال، خوش حسابی اش را ثابت کرده بود 20 درصد از کل قرارداد یکسال را یکجا همان اول کار به حساب خالی فدراسیون سرازیر کرد تا درآستانه نخستین بازی تیم ملی درمقدماتی جام جهانی 2018 ، تاج و گروهش که با شعار تاسیس سازمان اقتصادی فوتبال وارد فدراسیون شده بودند، نفس راحتی بکشند و در رسانه ها بادی به غبغب بیندازند.
 

 

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/36mpy7

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


حسن‌زاده: اصفهانیان از لیگ 2 تا امروز با خونه به خونه مشکل دارد/ چرا اشتباهات داوری فقط علیه ما است؟