تاریخ انتشار: 1399/01/21 23:49
موفق ترین مربی بادران در ادوار گذشته چه کسی بوده است؟
کد خبر: 65668

بررسی عملکرد مربیان بادران در لیگ یک؛ از محمد ربیعی تا فرهاد کاظمی+اینفوگرافی

در این نوشتار سعی خواهیم کرد واکاوی داشته باشیم به صحبت های دکتر قربانیان مالک باشگاه بادران که گفته بود دلیلی ندارد مس رفسنجان را لیگ برتری بدانیم و استدلال او هم نتایج ضعیف محمد ربیعی سرمربی رفسنجانی ها در هفته های پایانی لیگ در طی ادوار گذشته اعلام نموده بود
بررسی عملکرد مربیان بادران در لیگ یک؛ از محمد ربیعی تا فرهاد کاظمی+اینفوگرافی

نادر دارستانی؛ لیگ دسته اول فوتبال کشور این روزها هم مانند دیگر ورزش ها در سکون مطلق قرار دارد، لیگی که 26 هفته آن سپری شده و تیم های صنعتی مس رفسنجان و مس کرمان تا پایان هفته بیست و ششم با کسب 53 و 46 امتیاز در رده های اول و دوم آن قرار دارند و با توجه به این که تکلیف ادامه لیگ هنوز به درستی مشخص نگردیده است، آنها خود را مستحق صعود به لیگ برتر می دانند، استحقاقی که با واکنش برخی از مدیران دیگر تیم ها روبرو شده است.

 یکی از این واکنش ها از سوی دکتر قربانیان مالک باشگاه بادران صورت گرفته است. او طی اظهار نظری گفته است: تجربه نشان داده ربیعی در هفته های پایان نمی تواند نتایج خوبی کسب نماید و نباید در صورت تعطیلی لیگ یک، این تیم خود را مستحق صعود به لیگ برتر بداند، اظهار نظری که واکنش های متفاوتی را بدنبال داشته است.

 در این مطلب قصد داریم نگاهی بیندازیم به فعالیت باشگاه بادران در تاریخ حضور چهارساله در لیگ دسته اول فوتبال و این که  عملکرد مربیان این تیم از روز اول تا به حال را بررسی کنیم، نیمکتی که در طی چهار فصل گذشته شاهد حضور اکبرمیثاقیان، محمدربیعی، مهدی پاشازاده، فرشید استحقاری و فرهاد کاظمی بوده است.

در این مطلب هم چنین واکاوی هم خواهیم داشته به اظهارات دکتر قربانیان و با توجه به 8 بازی باقیمانده در لیگ دسته اول، مبنا را این تعداد بازی ها می گذاریم و به نتایج ربیعی در طی فصول گذشته که بر روی نیمکت بادران بوده است خواهیم انداخت تا ببینیم چه اندازه صحبت های آقای قربانیان درست می باشد.

اکبر میثاقیان؛ 16 بازی ( 6برد،5تساوی و 5 شکست) فصل (95- 96)

اکبر میثاقیان اولین مربی بود که در لیگ دسته اول فوتبال کشور بر روی نیمکت تیم بادران قرار گرفت، نیمکتی که در لیگ دسته اول فصل 95- 96 برای این مربی کهنه کار خوش یٌمن نبود و او نتوانست حتی تا پایان نیم فصل نیز بر روی آن دوام بیاورد.

 میثاقیان در حالی روی نیمکت بادران نشست که این تیم در آن سالها هزینه های خاص خود را داشت و خیلی بیشتر از الان برای قرار گرفتن در جمع تیم های صعود کننده حاضر به اختصاص هزینه های فراوان بود، اما او نتوانست به همراه این تیم نتایج مناسبی بگیرد به طوری که در 16 بازی که سکان هدایت بادران را برعهده داشت دارای 6 برد- 5تساوی و 5 شکست گردید، آماری که صبرمدیران باشگاه بادران را به پایان رساند تا قید همکاری با این مربی کار کشته که سابقه خوبی هم در صعود تیم ها به لیگ برتر در کارنامه اش دیده می شد را بزنند.

اکبر میثاقیان

 میثاقیان به همراه این تیم 23 امتیاز کسب کرد و با میانگین 1/43 امتیاز برای هر بازی بکار خود در بادران پایان داد تا در هفته هفدهم شاهد حضور او بر روی نیمکت این تیم نباشیم و جای خود را به محمد ربیعی بدهد.

البته در کارنامه میثاقیان به همراه این تیم دیدار در جام حذفی هم در برابر سایپا هم باید اشاره کنیم که منجر به حذف بادران در اولین بازی در این مسابقات گردید.

 

محمد ربیعی؛ 18 بازی (8 برد- 9 مساوی، 1 شکست) فصل (95-96) ازهفته هفدهم تا سی و چهارم

بدنبال نتایج نسبتا ضعیف اکبرمیثاقیان در 16 بازی اول در فصل (95-96)، مدیران این باشگاه بار دیگر به سراغ محمد ربیعی رفتند، مربی که در لیگ دسته دوم  بر روی نیمکت این تیم نشسته بود و نتایج خوبی هم کسب کرده بود و با توجه به شناختی که از باشگاه بادران و بازیکنان داشت، مدیران این باشگاه صلاح را در این دیدند که او را جذب نمایند.

ربیعی از هفته هفدهم روی نیمکت این تیم نشست و در 18بازی که تا پایان فصل ادامه داشت، توانست 32 امتیاز کسب نماید یعنی او در 18 بازی خود تنها یک شکست داشت چرا که در پایان فصل 95-96 این تیم در نهایت با 6 شکست بازی ها را به پایان رساند که 5 شکست آن متعلق به حضور اکبر میثاقیان بود.

محمد ربیعی

ربیعی 8 برد- 9 تساوی و یک شکست  کسب کرد  تا کار خود را با رتبه پنجم و میانگین 1/77 امتیاز به پایان برساند تا دومین تیم بعد از پارس جنوبی جم باشد که بیشترین امتیاز را در نیم فصل دوم نصیب خود کرده است.

اما در این بخش از متن باید به 8 بازی آخر این تیم می پردازیم تا ببینیم محمد ربیعی چه نتایجی را کسب کرده است و ادعای دکتر قربانیان تا چه اندازه درست می باشد و آیا این مربی در هفته های پایانی نمی تواند هدایت گر خوبی برای تیم هایش باشد یا این که این چنین نیست و او وظیفه خود را بخوبی انجام داده است که در جدول ذیل به نتایج 8 هفته پایانی این مربی در فصل 95- 96 می پردازیم.

 

جم

با نگاهی گذرا به نتایج ربیعی در 8 هفته پایانی در فصل 95- 96 که در جدول فوق مشاهده نمودید، می بینیم که این مربی به همراه بادران چهار پیروزی و چهار تساوی کسب نموده که حاصل آن 16 امتیاز و میانگین 2 امتیاز از هر بازی می باشد که آماری بسیار قابل قبول و ارزشمند است

 

محمد ربیعی؛ 34 بازی (15 برد- 14 مساوی و 5 شکست) در فصل(96-97)

مدیران بادران برای یک فصل دیگر با ربیعی به توافق رسیدند تا شاید رویاهای خود برای صعود به لیگ برتر را با این مربی محقق نمایند چرا که آنها از نتایج ربیعی در فصل قبل با اینکه از نیمه های راه آمده بود راضی بودند و می خواستند با این مربی لیگ را ادامه دهند.

 ربیعی در این فصل از بازی ها از 34 بازی که به همراه بادران انجام دادد، 15 برد، 14 مساوی و 5 شکست در کارنامه اش به ثبت رسید و بادران با 59 امتیاز در رده پنجم جدول قرار گرفت، رتبه ای که آنها در یک فصل پر فراز و نشیب کسب کردند به طوری که تا هفته آخر بازی ها اندک امیدی برای صعود در دل آنها وجود داشت و آن اتفافات عجیب و غریبی هفته پایانی و پیروزی پر گل نساجی برابر  راه آهن، در نهایت بادران که جای خود داشت ، خونه به خونه هم از صعود باز ماند.

البته بادران در آخرین هفته 59 امتیازی بود در حالی که نفت مسجدسلیمان صعود کرده بود و رقابت برای تیم دوم ادامه داشت، جایی که خونه به خونه و نساجی 61 امتیازی بودند و بادران به دنبال کورسو امیدی بود تا بتواند با لغرش آنها، صعود نماید که در نهایت این چنین نشد و تیم های نساجی و خونه به خونه بر حریفان خود غلبه کردند و وقتی خبر لحظه به لحظه گل های نساجی به ورزشگاه محل بازی بادران و ماشین سازی می رسید، آنها تمامی انگیزه های خود را از دست دادند تا در آخرین بازی شکست خورده باشند.

اما برای این که بدانیم ربیعی در 8 بازی آخر خود چه نتایجی کسب نموده است باز هم مجبوریم گریزی داشته باشیم به این بازی که با هم می خوانیم.

12

ربیعی در8 بازی انتهایی در فصل 96- 97 توانست 12 امتیاز کسب کند که میانگین 1/5 امتیاز از هر بازی می باشد، آماری که اگر چه خیلی مناسب نیست ولی آن چنان هم ضعیف نبوده است، مضاف بر این که در بازی آخر دیگر انگیزه ای وجود نداشت و بالاتر از آن در چند هفته پایانی بود که او دچار مریضی و در نهایت مادرش هم به رحمت خدا رفت تا آن چنان تمرکز کافی نداشته باشد.

البته در دنیای حرفه ای این بحث ها مبنایی ندارد و عملکرد در درون زمین مهم است ولی وقتی می خواهیم صحبت های دکتر قربانیان را  واکاوی نماییم باید به تمام جوانب آن اشاره کرده باشیم.

در این بخش از مطالب اگر همین نتایج که آقای قربانیان آن را ضعیف دانسته است را در نظر بگیریم، یعنی مس رفسنجان که الان دارای 53 امتیاز می باشد با 12 امتیازی که کسب خواهد کرد 65 امتیازی شده و بدون تردید تیم اول این فصل خواهد بود؛ یعنی در بدترین حالت ممکنی که می توان متصور بود اگرچه فوتبال است و هزار پایین و بالا دارد ولی براساس صحبت های مالک باشگاه بادران و مبنا را بر اساس نتایج پایانی که ایشان گفته است اگر در نظر بگیریم شاهد این اتفاق خواهیم بود.

البته کارنامه ربیعی در بادران باید به جام حذفی هم نیم نگاهی داشته جایی که به همراه بادران بعد از  پیروزی برابر تیم های (شهرداری ماهشهر 0 بادران 1)،(پیکان تهران 1 بادران 3) به جمع 8 تیم برتر راه یافت و در برابر پرسپولیس قرار گرفت که در نهایت این بازی با نتیجه  2بر 1 بسود شاگردان برانکو به پایان رسید.

 

مهدی پاشازاده؛11بازی(4برد3 مساوی و4شکست)در فصل97- 98 ازهفته اول تاهفته یازدهم

مهدی پاشازاده مربی نام آشنا فوتبال کشور سومین کسی بود که در لیگ دسته اول بر روی نیمکت تیم بادران تهران نشست، مربی که جانشین محمد ربیعی شده بود تا شاید بتواند رویاهای مدیران بادران را محقق سازد.

 پاشازاده خیلی زودتر از آن چیزی که فکرش را هم می کرد، از این تیم جدا شد چرا که او تنها توانست 11 هفته بر روی نیمکت این تیم دوام بیاورد و نتایج ضعیفی که به همراه این تیم گرفت، نهایتا مجبور به جدایی شد.

 

مهدی پاشازاده- بادران

 مهدی از 11 بازی که روی نیمکت این تیم نشست، 4 برد، 4مساوی و 3 شکست کسب نمود تا تنها توانسته باشد 15 امتیاز اندوخته نماید، آماری نا امید کننده با میانگین 1/36 امتیاز از هر بازی که در بین تمامی مربیان این تیم پایین ترین میانگین امتیاز می باشد.

 پاشازاده در این مدت در جام حذفی هم بر روی نیمکت این تیم نشست و در بازی برابر چوکا تالش شکست خورد تا از این مسابقات هم توشه ای نصیبش نشود .

 

فرشید استحقاری؛ 7 بازی(2پیروزی4 مساوی یک شکست) در فصل 97-98(از هفته دوازدهم تا هفدهم)

بعد از جدایی مهدی پاشازاده، مدیران این تیم با عبدالله ویسی به توافق رسیدند اما این توافق 24 ساعت هم دوام پیدا نکرد و حرف و حدیث های فراوانی را به دنبال داشت تا در نهایت قرعه به نام فرشید استحقاری افتاد، مربی اخلاق گرایی که در چند فصل گذشته این تیم همراه با محمد ربیعی و اکبر میثاقیان بعنوان دستیار اول در کنار آنها قرار داشت و به تمامی زیر و بم های این تیم آشنایی کامل داشت و مدیران بادران هم به او اعتماد کردند.

البته ناگفته پیداست آنها یک پسوند موقت هم در کنار نام این مربی گذاشتند تا او نتواند به درستی تمرکز نماید ولی در هر حال او در 7 بازی که بر روی نیمکت بادران نشست، صاحب 2 پیروزی 4 تساوی و یک شکست گردید و با 10 امتیاز بکار خود در این تیم پایان داد و در نهایت میانگین 1/42 امتیاز را در کارنامه اش به ثبت رساند تا حداقل بالاتر از مهدی پاشازاده از حیث میانگین هر بازی قرار گرفته باشد.

بادران- فرشید استحقاری

 

فرهاد کاظمی؛ 12 بازی( 5برد، 3 تساوی – 4باخت) در فصل 97- 98 (از هفته هجدهم تا سی ام)

مدیران بادران بعد از این که در این فصل از رقابت ها شرایط را نسبت به دو فصل گذشته بغرنج تر دیدین، روی به سمت فرهادکاظمی آوردند، مربی کارکشته ای که سابقه صعود چند تیم به لیگ برتر در کارنامه اش دیده می شود و از همه آنها مهم تر به همراه سپاهان در فصل 81-82 در لیگ برتر به قهرمانی رسیده بود تا اولین  تیم شهرستانی باشد که بر فراز سکوی قهرمانی ایران ایستاده باشد. او هم چنین به همراه سپاهان توانست در مسابقات جام حذفی82-83 یک قهرمانی دیگر برای زردپوشان اصفهانی کسب کند تا یکی از موفق ترین مربیان این باشگاه لقب بگیرد.

مدیران بادران با این رزومه بسیار پربار سراغ این مربی رفتند تا او را بر روی نیمکت خود ببینند و کاظمی از هفته هجدهم جانشین فرشید استحقاری گردید تا بر روی نیمکت این تیم بنشیند. او تا پایان فصل در 12 بازی هدایت این تیم را بر عهده داشت که حاصل این بازی ها 5 پیروزی، 3 مساوی و 4 شکست بود تا در نهایت 18 امتیاز اندوخته و جمع امتیازات بادران در این فصل را به عدد 43 برساند( پاشازاده 11 بازی 15 امتیاز)،( استحقاری 7 بازی10 امتیاز) و( کاظمی 12 بازی 18 امتیاز) و کارنامه خود در این فصل را با میانگین 1/5 امتیاز از هر بازی بسته ببیند و بادران هم در جایگاه هفتمی جدول قرار بگیرد.

فرهاد کاظمی

فرهادکاظمی؛ 26بازی(12 برد، 5 مساوی، 9 شکست) در فصل 08- 99 ( تعطیلی لیگ بدلیل بیماری کرونا)

در فصل 98- 99 بادران باز هم با فرهاد کاظمی لیگ را آغاز کرد چرا که او اطمینان داده بود در این فصل می تواند این تیم را به لیگ برتر برساند، ادعایی که بارها توانسته بود در تیم های دیگر به سرانجام برساند و سابقه آن را در کارنامه اش داشته باشد و بر همین اساس دوباره روی نیمکت این تیم نشست اگرچه نسبت به هزینه های صورت گرفته در ادوار گذشته، بادرانی ها در این فصل کمی حساب شده تر دست به جسب شدند و هزینه ها را تا حدود زیادی کاهش دادند.

کاظمی اما در این فصل به همراه بادران فراز و نشیب های بسیاری را تجربه کرده است.آنها در پایان هفته بیست و ششم که لیگ با توجه به شیوع بیماری کرونا تعطیل شده است، دارای 12 پیروزی، 5تساوی و 9 شکست می باشند و با کسب 41 امتیاز در رده ششم جدول قراردارند تا هنوز امیدوار باشند می توانند یکی از تیم های صعود کننده به لیگ برتر باشند.

 اما نکته مهم این است که آنها خیلی از بازی های مهم خود را انجام نداده اند که می تواند هم مثبت باشد هم منفی چرا که این خوبی را دارد حریفان مستقیم بازی خواهند داشت و در صورتی که برابر بادران شکست را متحمل شوند این تیم می تواند شانس بالایی برای صعود داشته باشد ولی اگر بادران برابر این تیم ها شکست بخورد آن وقت است که بدترین نتایج چند فصل اخیر را فرهاد کاظمی و بادران کسب کرده اند چرا که تا همین جای کار 9 شکست در کارنامه آنها دیده می شود .

فرهاد کاظمی دراین فصل تا به حال با 41 امتیازی که کسب کرده است  به میانگین 1/57 امتیاز در هر بازی دست یافته است و اگر تمامی بازی هایی که در بادران ( فصل 97-98 12 بازی و فصل 98-99 26 بازی) روی نیمکت این تیم نشسته است را در نظر بگیریم از 38 بازی 59 امتیاز کسب کرده است که میانگین هر بازی 1/55 امتیاز خواهد بود .

بادران

جان کلام این که با یک بررسی انجام گرفته متوجه می شویم براساس جدول اراده گردیده؛ محمد ربیعی در صدر مربیان بادران از حیث نتایج بوده  و مهدی پاشازاده در قعر این جدول جا دارد.

تا در این روزهای بی فوتبالی یک واکاوی نسبت به صحبت های دکتر قربانیان مالک باشگاه بادران داشته باشیم، تیمی که با بودجه خصوصی اداره شده و بسیار قابل تقدیر می باشد و در پایان امیدوارم توانسته باشیم به طور مستند موضوع را مورد بررسی و نتیجه گیری را بر عهده خوانندگان گرامی بگذاریم.


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/3wdy6d

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


سخنی با سرمربی جدید بادران؛  توقع بالاست اشتباه نکن!
اختصاصی/

بادران و ربیعی در انتظار روزهای آفتابی/ بیم و امید در اردوی بادرانی ها
اختصاصی| ربیعی در هوای بد خوزستان رستگار می شود؟؛

پرسپولیسی هستم و دوست دارم مربی این تیم شوم/استقلالی ها هم بالاخره یک روز جشن قهرمانی می گیرند
گفت و گوی نوروزی فرتاک ورزشی با فرشید استحقاری مربی سابق نساجی: