تاریخ انتشار: 1395/06/17 12:44
کد خبر: 262876

شوک به فوتبال دنیا؛ جام جهانی ۴۰ تیمی می‌شود

شوک به فوتبال دنیا؛ جام جهانی ۴۰ تیمی می‌شود

رئیس فیفا، جیانی اینفانتینو روز سه شنیه از افزایش تعداد تیم‌های شرکت کننده در جام جهانی به 40 تیم و همچنین میزبانی مشترک توسط ایالت متحده آمریکا، کانادا و مکزیک خبر داد.

رئیس فیفا، جیانی اینفانتینو روز سه شنیه از افزایش تعداد تیم‌های شرکت کننده در جام جهانی به ۴۰ تیم و همچنین میزبانی مشترک توسط ایالت متحده آمریکا، کانادا و مکزیک خبر داد.

انتظار می‌رود کونکاکاف، که برای اولین سال ۱۹۹۴ زمانی که ۲۴ تیم در ایالت متحده آمریکا بازی می‌کردند، میزبان جام جهانی ۲۰۲۶ شود.

اینفانتینو در کمپین انتخاباتی اش پشتیبانی خود را از گسترش مسابقات و میزبانی در سراسر منطقه اعلام کرده بود. رئیس فیفا در این باره گفت: این دو موضوع قطعا در جلسه شورا فیفا که در تاریخ ۱۳ – ۱۴ اکتبر برگزار می‌شود، مورد بحث قرار خواهد گرفت.

وی همچنین در حاشیه نشست باشگاه های اروپایی در پاسخ به این سوال که آیا پروژه آمریکا، کانادا و مکزیک برای سال ۲۰۲۶ و همچنین میزبانی ۱۳ میزبان مختلف در لیگ قهرمان اروپا ۲۰۲۰ می‌تواند موفقیت آمیز باشد، گفت: بله، امکانش وجود دارد.

 برای برگزاری یک فوتبال بهتر هیچ محدودیتی وجود ندارد و ما در آینده نتیجه مثبت آن را خواهیم دید. اما این صحت دارد که کونکاکاف برای مدت طولانی است که میزبان جام جهانی نبوده است. در این لحظه من فکر می‌کنم که این تصمیم درستی است و نظرم در مورد ۴۰ تیم تغییری نکرده است.

وی همچنین افزود: ما قبلا در مسابقات لیگ اروپا در فرانسه تجربه آن را با ۸ تیم بیشتر داشتیم و شاهد شور و شوق بیشماری از دیگر کشورها بوده ایم. ما باید درک کنیم، چنین تصمیم‌هایی قبل اینکه فقط یک سمابقه باشند، یک رویداد جهانی محسوب می‌شوند.

لازم به ذکر است رای گیری میزبانی جام جهانی ۲۰۲۶ در سال ۲۰۲۰ انجا می‌شود و فدراسیون‌های عضو فیفا از یک فهرست پیشنهادی میزبان را انتخاب میکنند.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/39lwd7

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


استعدادهایی که 50 سال یکبار ظهور می کنند.