تاریخ انتشار: 1395/06/03 13:52
کد خبر: 265802

فشار تمرینات باعث از هم پاشیده شدن کشتی فرنگی/ ماندن یا رفتن به خود بنا است

عضو شورای فنی کشتی فرنگی با تاکید بر این که محمد بنا باید نسبت به عملکرد تیم ملی در المپیک ریو پاسخگو باشد، گفت: جلسه شورای فنی هفته آینده با حضور خادم و بنا برگزار خواهد شد تا تمامی مسایل روشن شود
 فشار تمرینات باعث از هم پاشیده شدن کشتی فرنگی/ ماندن یا رفتن به خود بنا است

به گزارش سرویس کشتی و وزنه برداری فرتاک ورزشی،حسین ملاقاسمی در گفت‌وگو با ایسنا، درباره ارزیابی خود از نتایج دور از انتظار تیم‌ ‌ملی کشتی فرنگی در  المپیک 2016 ریو، اظهار کرد: به هیچ وجه تصور نمی کردیم تیم کشتی فرنگی ایران این گونه از هم پاشیده شود. البته محمد بنا کار خودش را کرد و کشتی‌گیران به طور منظم تمرین می‌کردند. این به این معنا است که به طور کلی اشتباهی در کار نبود و من حتی در گزارش‌هایی که به عنوان ناظر کمیته‌ ملی المپیک به این کمیته‌ ارائه می‌کردم گفتم می‌توانیم روی یک طلای قاسم رضایی و دو نقره و یک برنز حمید سوریان ، سعید عبدولی و امید نوروزی حساب باز کنیم. حتی خود محمد بنا هم 80 تا 90 درصد روی طلای قاسم رضایی حساب باز کرده بود ، اما متاسفانه در عمل به پیش‌بینی‌هایمان نرسیدیم و شخصا تصور نمی کردم که تیم به چنین حال و روزی بیافتد.

 

عضو شورای فنی کشتی فرنگی فشار بیش از حد تمرینات را مهم‌ترین عامل نتایج ضعیف کشتی فرنگی ایران در  المپیک  2016 ریو دانست و افزود: تمرینات محمد بنا کاملا شبیه به چهار سال پیش بود که این تیم عازم  المپیک لندن شد، اما این موضوع مورد توجه قرار نگرفت که کشتی‌گیران ما نسبت به  المپیک لندن چهار سال پیرتر شده‌اند و بدن‌شان در قبال همان حجم و فشار از تمرینات نمی‌تواند مقاومت مشابهی داشته باشد.

 

وی با تاکید بر این که  باید به مردم حقایق را گفت‌، خاطر نشان کرد: کشتی‌گیران ما چهار سال پیش به خوبی از عهده تمرینات بر می آمدند و بدن‌شان جواب می داد، اما دیدیم که فشار تمرینات باعث شد که بیشتر آنها با بدن‌هایی خسته به المپیک برسند و نتوانند مقابل حریفان کاری انجام دهند. البته  چهار سال پیش وقتی تیم می خواست عازم لندن شود با مساعدت بهرام افشارزاده همه نفرات پانزده روز به اردوی کیش رفتند که باعث شد به لحاظ روحی – روانی دگرگون شوند. پیش از حضور در ریو نیز محمد بنا بارها گفت که بچه‌ها به لحاظ روحی خسته شده‌اند  و این درخواست را داشت که تیم حدود 15 روز به اصفهان برود تا به لحاظ روحی – روانی آماده حضور در  المپیک شود، اما کمیته ملی المپیک اعلام کرد  که ما چنین بودجه‌ای را نداریم.

 

ملاقاسمی د ر ادامه با اشاره به این که فدراسیون کشتی چنین بودجه‌ای نداشت تا تیم را به این سفر اعزام کند، خاطر نشان کرد: خادم بارها اعلام کرد  هر چه که می خواهید به من بگویید و تا جایی که توان داشته باشم آن را انجام می‌دهم  و به جرات می گویم او اگر یک قدم برای کشتی آزاد بر می داشت  بیشتر از آن را  برای کشتی فرنگی  انجام می داد و همیشه به ما می‌گفت تا جایی که می توانید به کشتی فرنگی کمک کنید، اما به‌ هر حال فدراسیون به لحاظ بودجه در  تنگنا بود و این فرصت مهیا نشد تا تیم به اصفهان برود. محمد بنا درخواست داشت تا در یکی از بهترین هتل های اصفهان تیم اسکان داده شود و اعزام 30 نفر به چنین سفری به مدت پانزده روز پول هنگفتی می خواست که از عهده فدراسیون خارج بود.

 

عضو شورای فنی کشتی فرنگی  با تاکید دوباره بر این نکته که فشار تمرینات باعث از هم پاشیده شدن تیم در  المپیک شده است، تصریح کرد: به غیر از عبدولی هیچ کدام از کشتی‌گیران ما نتوانستند  فشار تمرینات را تحمل کنند و  زمانی که کشتی‌گیر یا هر ورزشکاری به لحاظ جسمی خسته شود، این موضوع بر روح و روان او نیز اثر مخربی می‌گذارد.   

 

ملاقاسمی با تاکید بر این که لازم است بنا توضیحات بیشتری در خصوص علل ناکامی کشتی فرنگی ایران در ریو بدهد، ادامه‌ داد: بنا کار خودش را کرد و زحماتش را کشید. به نظر خودش او کار درستی کرده است و هیچ اشتباهی هم نداشته و زیر بار هم نمی‌رود که بخواهد اشتباهاتش را قبول کند، اما به‌ هر حال مردم از ما توضیح می‌خواهند و ما موظف هستیم که به آنها توضیح دهیم که چرا چنین نتایجی به دست آورده ایم. برای بنا  احترام و ارزش زیادی قائل هستم و در آینده نیز چنین خواهد بود، چرا که معتقد هستم که او مربی بسیار خوبی است، اما اشتباهاتی دارد که زیر بار آن هم نمی‌رود. این که او اعلام کرده از مردم عذرخواهی می‌کند، اما به کسی توضیحی نخواهد داد به نظر من حرف خوبی نیست چرا که هزینه و انرژی زیادی صرف موفقیت کشتی فرنگی در المپیک شده بود اما به این هدف نرسیدیم. حتما در هفته‌ آینده جلسه مهمی را در شورای فنی با حضور همه اعضا، رسول خادم و محمد بنا خواهیم داشت  که در آن جلسه همه چیز روشن خواهد شد.هدف ما کمک به کشتی فرنگی ایران است و سعی می کنیم بهترین تصمیم را بگیریم.

 

عضو شورای فنی  کشتی فرنگی  با بیان این که  بنا یکی از مربیان خوب کشتی فرنگی ایران است و خودش باید درباره ماندن یا رفتن از تیم‌ ‌ملی تصمیم گیری کند، گفت‌: تنها خود اوست که در اینباره تصمیم می گیرد هر چند تصمیم‌گیری نهایی با فدراسیون کشتی است .

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/27jzwd

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


لرستانی: سوریان به لحاظ بدنی مشکل داشت