تاریخ انتشار: 1395/06/03 16:10
کد خبر: 265767

گلی که رویانیان به سر پرسپولیس زد! / راه نجاتی هست؟

پرونده ژوزه مانوئل و پرسپولیس هر روز پیچیده تر از گذشته می شود و در این بین مسوولان پرسپولیس امیدوارند در تعامل با مربی پرتغالی از پرداخت مبلغ 6 میلیاردی نجات یابند
گلی که رویانیان به سر پرسپولیس زد! / راه نجاتی هست؟

به گزارش سرویس فوتبال لیگ برتر فرتاک ورزشی،مانوئل ژوزه که در دوران مدیریت محمد رویانیان با عقد قراردادی عجیب هدایت سرخپوشان را برعهده گرفت و البته بعد از نتایج ضعیف از سوی مدیرعامل وقت اختیاراتش کاسته شد و هدایت تیم اصلی برعهده یحیی گل محمدی گذاشته شد. نکته عجیب در مورد او اما به نوع قراردادش مربوط می شود؛ جاییکه با توجه به قوانین سختگیرانه سازمان لیگ در آن زمان و سقف قرارداد، مسوولان پرسپولیس مجبور شدند، دو قرارداد با این مربی به امضا برساند و در قرارداد اول با رعایت سقف قرارداد اکنون آنها مدعی هستند او تمام مطالبات خود را دریافت کرده و در قرارداد دوم که زیر میزی نیز محسوب می‌شد و در تیم کهکشانی رویانیان کم نبود، مبلغی ماورایی برای او در نظر گرفته بودند که مانوئل نیز هم اکنون بر اساس این قرارداد خواهان مطالبات خود شده و اکنون به انضمام جرایم بدهی 6میلیاردی روی دست مسوولان پرسپولیس گذاشته است. محمد رویانیان اما همچنان معتقد است که بدهی پرسپولیس به مربی پرتغالی می توانست با کمتر از این مبلغ برطرف شود. او مدیریت خود در این مساله را بی تقصیر می داند: من این مسئله را انکار نمی‌کنم که ژوزه در زمان ما آمد و در زمان ما رفت اما باید بگویم بدهی پرسپولیس به ژوزه در زمان رفتنش فقط 300 هزار یورو بود و ما حتی مذاکراتی انجام دادیم تا این مسئله مسالمت‌آمیز تمام شود و حتی امیر عابدینی هم شاهد این ماجراست. با این همه متأسفانه یکسری او را شارژ کردند تا کوتاه نیاید. ژوزه شبانه و بدون تفاهم با ما ایران را ترک کرد تا تیم دچار مشکل شود. حالا حرف من این است که چه اتفاقی افتاده که 300 هزار یورو به این مبلغ رسیده است؟ متأسفانه مدیران بعد از ما فقط می‌خواستند ما را محکوم کنند به جای اینکه بیایند و ژوزه را محکوم کنند. بعد هم که یک مدت این پرونده به حال خود رها شد تا این رقم کلان به وجود بیاید البته ژوزه 700 هزار یورو قبل از آن گرفته بود و ما باید 300 هزار یورو به او می‌دادیم و حتی مذاکراتی کردیم تا 150 هزار یورو به او بدهیم و همه چیز تمام شود.

 

مدیربرنامه مربی پرتغالی اما در سمت مقابل حرف های جالب تری به زبان می آورد و در ابتدا درباره دو قرارداد مجزا با مبالغ مختلف با مدیران پرسپولیس می گوید: مانوئل پس از حضورش در ایران قراردادی به مبلغ یک میلیون و هشتصد هزار یورو با باشگاه پرسپولیس امضا کرد و در واقع این قرارداد اصلی او با این باشگاه است، اما اینکه قرارداد‌های دیگری به فدراسیون ارسال شد، من در جریان آن نیستم و پس از دریافت 720 هزار یورو کارش را در پرسپولیس شروع کرده بود.

 

مدیربرنامه مانوئل درباره این ادعای رویانیان که او شبانه ایران را ترک کرده نیز گفت: فیلم اقداماتی که علیه مانوئل انجام دادند وجود دارد. متاسفانه مقابل هتل این مربی آدم فرستادند و به تمرینات تیم هم راهش ندادند تا بلکه او خودش برود. نتیجه این کار‌های غیرحرفه‌ای این بود که او راهی کشورش شد و با استخدام چند وکیل رسما از باشگاه پرسپولیس شکایت کرد.

 

اما این پایان مشکلات پرسپولیس نیست و مدیربرنامه های مانوئل ادعا می کند دستیاران این مربی نیز شکایت های جداگانه ای را اقدام کرده اند و پرسپولیس مجبور به پرداخت آنها نیز می باشد: دستیاران این مربی هم که تعدادشان کم نبود، از باشگاه پرسپولیس شکایت کرده‌اند و به‌زودی فیفا در مورد پرونده آنها نیز رأی نهایی خود را صادر خواهد کرد.

 

ژوزه که در زمان رویانیان با توجه به روابطی خاص توانست هدایت این تیم را برعهده گیرد قراردادی عجیب با این تیم بسته که مشکلات زیادی پیرامون خود می بیند. او در ابتدا با قراردادی که گفته می شد حدود 600 هزار دلاری است قراردادش را با این تیم به امضا رساند اما الحاقیه ای در همان روز به آن اضافه شد که از نکات عجیب آن می توان به نداشتن تاریخ اشاره کرد. نکته دیگر این قرارداد عجیب و البته الحاقیه آن نداشتن بند الحاقی در آن است و تنها اعلام شده هزار دلار به قرارداد اضافه می شود. با این همه اما عرف حاکم بر قراردادها ایجاب می کند که قرارداد امضا شده در صورتی که توافق جدیدی در آن وجود داشته باشد در پیرو همان قرارداد و با تاریخ و بندهای مشخص اعلام شود.

 

این مساله تنها مشکلات قرارداد مورد اشاره نیست و باشگاه پرسپولیس و مدیریت وقت آن در حالی قرارداد را به سازمان لیگ ارسال کرد که مشکلات فراوانی در آن وجود داشت و از نکات جالب توجه و مورد بحث آن می توان به عدم وجود الحاقیه مورد اشاره و همچنین فارسی بودن آن است. در صورتی که با توجه به اینکه طرف مقابل (مانوئل ژوزه) خارجی محسوب می شد باید در دو زبان و یا اینکه مترجم مورد اعتماد طرفین ذیل آن را امضا می کرد. اما در قرارداد ارسالی از سوی باشگاه پرسپولیس الحاقیه ارسال نشده و قرارداد فرم الف مربوط به سازمان لیگ با مبلغ حدودی 400 هزار یورویی ارسال می شود. اینکه چطور با مربی خارجی قرارداد تک زبانه امضا شده و مترجم نیز ذیل آن را امضا نکرده است سوال بزرگی است که سازمان لیگ باید پاسخگوی آن باشد.

 

آرش نجفی، مدیر حقوقی سابق پرسپولیس در پاسخ به سوال خبرنگار ما در رابطه با اینکه در شرایط فعلی پرسپولیس چگونه می تواند از این پرونده سربلند خارج شود اینطور پاسخ داد: اینطور که بنده شنیده ام مسوولان پرسپولیس اعلام کرده اند می خواهند مبلغ مدنظر مانوئل را به او پرداخت کنند اما با توجه به موضوعی که به آن درباره قرارداد ارسالی به فدراسیون و سازمان لیگ اشاره کردید، اگر فدراسیون ایران به هواخواهی پرسپولیس بیاید به عنوان مدافع وابسته می توانست ورود کند، می تواند رای را به سود ایران و البته پرسپولیس کند. فدراسیون فوتبال می تواند با اعلام اینکه در مقررات مربوط به این فدراسیون و لیگ حرفه ای قراردادی معتبر است که در فدراسیون منعقد شده و قرارداد دیگر – که مانوئل ژوزه با توجه به آن شکایت خود را اعلام کرده- مبنی بر فساد تلقی می شود در آن ورود کند. اگر پرسپولیس و فدراسیون فوتبال از این منظر ورود کنند در این صورت راهی گشوده خواهد شد تا شاید جلوی ضرر 6 میلیاردی گرفته شود. در صورتی که استدلال قوی تر ارائه شود مطمئنا مانوئل ژوزه نیز کوتاه خواهد آمد.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/4vpdv6

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


دردسر جدید پرسپولیس: ماجرای عقد قرارداد سوری با ‌ژوزه!

کودتای متفقین علیه پرسپولیس!
وضعیت قرمز در باشگاه بزرگ پایتخت؛