تاریخ انتشار: 1399/01/18 14:12
کد خبر: 65962

علوی: جدول زمان بندی اصلاح اساسنامه فدراسیون فوتبال تصویب شد

روابط عمومی فدراسیون فوتبال درباره انتخاب دبیرکل جدید فدراسیون و همچنین زمان انتخابات توضیحاتی راارائه کرد.
علوی: جدول زمان بندی اصلاح اساسنامه فدراسیون فوتبال تصویب شد

امیر مهدی علوی روابط عمومی فدراسیون فوتبال درباره انتخاب مهدی محمدنبی به عنوان دبیرکل فدراسیون فوتبال توضیح داد: دومین جلسه اعضای هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال ایران از ساعت 10 صبح در ساختمان برگزار شد که در این جلسه ابتدا موضوع انتخاب دبیرکل مورد بررسی و نظر قرار گرفت و با قاطعیت مطلق آرا قرار گرفت و جناب مهندس نبی رسما به عنوان دبیرکل فدراسیون معرفی شدند. اعضا از زحمات جناب آقای شکوری تشکر و آرزوی توفیق برای ایشان داشتند.

او راجع به سرنوشت دبیرکل فدراسیون فوتبال و رای اعضای مجمع افزود: امروز مقارن برگزاری جلسه و باتوجه به جلسه روز گذشته اعضای هیئت رئیسه و تنی چند از اعضای کنفدراسیون فوتبال آسیا به صورت اینترنتی، نامه رسمی کنفدراسیون فوتبال آسیا هم رسید که در آن معرفی جناب آقای نبی را به عنوان دبیرکل فدراسیون ایران رسما تائید کردند و تبریک گفتند. این فرآیندی بود که طی شد و در جلسه آقای شکوری با آقای بهاروند سرپرست فدراسیون فوتبال در آغاز سال جدید برگزار شد، مباحثی که در این حوزه بود انجام شد و در نهایت به این فرآیند تغییر انجامید.

روابط عمومی فدراسیون همچنین درباره مکاتبات بین فدراسیون و AFC توضیح داد: به صورت عادی در طول سال همیشه مباحث و موضوعات مختلفی بین کنفدراسیون و فدراسیون در موضوعات ارتباطی وجود دارد و این مکاتبات در موضوع اجرایی و حقوقی وجود دارد اما چیزی که واقعیت دارد تصمیم گیری است که در هیئت رئیسه با تمام نفرات و با قاطعیت آقای نبی را انتخاب کردند.

وی افزود: مسئله دومی که در جلسه امروز مطرح شد، درباره اصلاح اساسنامه بود که یک جدول زمانی مشخص برای اولین بار هست و موارد مختلفی را درباره فرآیند اصلاح اساسنامه، دستورالعمل و آیین نامه انتخاباتی در خود دارد که این موضوع هم مصوب شد و جدول زمانی مصوب شد و در موعد زمانی مقرر خود، به مبادی ذی ربط در فیفا ارسال خواهد شد. جزئیات زمان بندی اصلاح اساسنامه در روزهای آینده اطلاع رسانی خواهد شد اما این اولین بار است که در موضوع اصلاح اساسنامه موضوعات به صورت روشن و مشخص انجام خواهد شد.

علوی در مورد حواشی شکل گرفته درباره انتخاب نبی عنوان کرد: در مقاطعی شاهد بودیم که شاید اصطلاح بی تقوایی که شکل گرفت و مطرح شد، مباحثی بود که در مجموع 18 فروردین 99 فضا به شکلی پیش رفت که این موضوع به تائید رسمی کنفدراسیون فوتبال آسیا رسید و همین حالا در سایت AFC هم آقای نبی دبیرکل فدراسیون هستند.

مدیر روابط عمومی فدراسیون فوتبال درباره فرآیند اصلاح اساسنامه اظهار داشت: این موضوعی هست که ابتدا درباره برگزار مجمع عمومی مرتبط با اصلاح اساسنامه برگزار خواهد شد. ابتدا باید به تائید اعضای مجمع برسد، سپس انشالله مراتب تائید در دولت طی شود و فکر کنم مشی فدراسیون این بود که به سرعت این موضوع انجام شود و طبعا در انتخاباتی که قرار بود 25 اسفند انجام شود، دیدید که در 25 دی ماه بلافاضله بعد از جابجایی و حضور آقای بهاروند، این موضوع به سمتی رفت که بلافاصله انجام و انتخابات برگزار شود که به هر دلیلی نشد. اما به طور حتم برگزاری مجمع اصلاح اساسنامه و به تبع آن برگزاری مجمع انتخاباتی در دستور کار سریع و جدی فدراسیون فوتبال است.

او در پاسخ به این سوال که فدراسیون چه تعهدی داد یا چه اصلاحی را انجام داد که AFC دبیرکلی نبی را پذیرفت، گفت در ارتباط با این موضوع یک جلسه 4-5 ساعته بین اعضای هیئت رئیسه و دوستان مرتبط در ای اف سی برگزار شد و دوستان توضیحات کامل خود را دادند. شاید در مکاتبات برخی موارد روشن و شفاف نباشد اما در جلسه ای که به صورت مجازی برگزار شد، تمام جزئیات مدنظر و پرسش های مدنظر کنفدراسیون با توضیح فدراسیون ایران همراه بود و در کمترین زمان مورد قبول، تائید و اعلام رسمی کنفدراسیون انجام شد.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/3nqo8k

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


مهدی محمدنبی رسما دبیرکل فدراسیون فوتبال شد