تاریخ انتشار: 1395/06/15 15:31
تحلیل؛
کد خبر: 263264

ابهام در خرید و فروش تیم های لیگ دویی/ چه کسی سود بیشتری می برد؟!

موضوع انتقال امتیاز باشگاهها در فوتبال ایران همیشه با ابهامات زیادی همراه بود.
ابهام در خرید و فروش تیم های لیگ دویی/ چه کسی سود بیشتری می برد؟!

به گزارش سرویس لیگ دو فرتاک ورزشی، امتیاز تیم ها به راحتی خرید و فروش می شود و این وسط واسطه ها سود می برند. این اتفاق در لیگ های پایین مرتب می افتد و البته نظارتی هم وجود ندارد.

سال گذشته در باشگاهی به نام خلخال دشت اتفاق تلخی افتاد. مهدی عبداللهی کاپیتان متعصب تیم خلخال دشت پس از تمرین در راه بازگشت به خلخال بر اثر تصادف در گذشت. این تیم که درگروه چهارم لیگ دسته دو بازی می کرد، امسال امتیازش به استان البرز منتقل شد و نامش به شهباز نوژان البرز تغییر یافت.

این در حالی است که پس از انتقال باشگاه به البرز، بدهی باشگاه به بازیکنان و مربیان تیم پرداخت نشده و باشگاه با ۱۷۰ میلیون تومان بدهی منتقل شده است. در حالیکه قوانینی که وجود دارد می گوید که باید باشگاه اول با طلبکارانش تسویه حساب کند و بعد از تسویه حساب منتقل شود.

حمید شهنوازی سرمربی تیم خلخال دشت، به سایت نود می گوید که باشگاه پس از مرگ کاپیتان حتی یک بسته خرما هم برای مراسم بازیکن نیاورده و طلب ۲۵ میلیون تومانی مرحوم عبداللهی را هم نمی دهد. در حالیکه عبداللهی نان آور خانواده اش بود و پدرش هم یکی از کارگران شریف خلخال است.

شهنوازی می گوید که مالک باشگاه پس از انتقال به البرز، مدیرعامل باشگاه را عوض کرد و پس از گذشت ۷-۸ ماه هنوز بدهی هایش را نداده و خود سرمربی هم ۶۰ میلیون تومان از باشگاه طلب دارد. او از فدراسیون فوتبال و هیات فوتبال استان هم گله دارد و می گوید تنها با غلامرضا بهروان و شخصی به نام شفیعی حاضر شده اند حرفهای او و بازیکنان را گوش بدهند. بازیکنانی که حالا همه به یکباره بی تیم شده اند. از تیم خلخال دشت تنها سه بازیکن به تیم البرز رفته است و دیگر بازیکنان سرگردان شده اند و برخی می خواهند فوتبال را کنار بگذارند.

شهنوازی می گوید که مدارک و مستنداتی هم درباره این انتقال غیرقانونی دارد. انتقالی که البته توسط فدراسیون فوتبال وسازمان لیگ پذیرفته شده است واین اتفاق عجیب نشان می دهد که همچنان تخلف در ماجرای انتقال امتیاز باشگاهها ادامه دارد.جملات او را بخوانید:« مالک ومدیرعامل باشگاه آقای اردلان محسن زاده لداری سال گذشته این تیم را از شرکت خلخال دشت خریداری کرده بود که امسال تغییر نام داده و با لابی گری تیم را با بدهی هایی که به اصناف و بازیکنان و فدراسیون و سازمان لیگ داشت از استان خارج کرد و و حق یک شهر و جوانان این شهر که دلشان به این تیم خوش بود را ضایع کرده است.»

دردناک تر از همه این است که طلب بازیکن فوت شده توسط مالک باشگاه پرداخت نشده است. بازیکنی که به خاطر بازی کردن در تیم خلخال دشت تصادف کرده و درگذشته است و یک خانواده نان آورش را از دست داده است اما ظاهرا برای مالک و مدیران باشگاه اصلا این اتفاق مهم نیست./90

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/4pj55d

اخبار مرتبط



آخرین اخبار



تصویر کمتر دیده شده از برادر "وحید هاشمیان" +عکس