تاریخ انتشار: 1395/06/15 08:31
کد خبر: 263323

کلمنس هرمانس: علیرضا جهانبخش باید به یکی از چهار لیگ برتر اروپا برود

مدیر فنی باشگاه نایخمن هلند با تمجید از عملکرد علیرضا جهانبخش در دو فصل حضورش در این تیم تأکید کرد که این ملی‌پوش ایرانی باید به یکی از چهار لیگ برتر اروپا برود.
کلمنس هرمانس: علیرضا جهانبخش باید به یکی از چهار لیگ برتر اروپا برود

باشگاه نایخمن هلند نام آشنایی برای اهالی فوتبال ایران به‌واسطه حضور علیرضا جهانبخش در این تیم است. ملی‌پوش ایرانی با انتقال به تیم نایخمن هلند و درخشش در ژوپیلر لیگ توانست مورد توجه آلکمار قرار بگیرد و به این تیم مطرح هلندی بپیوندد.

مسئولان باشگاه نایخمن هلند پس از تجربه موفق جذب علیرضا جهانبخش و انتقال او به تیم آلکمار هدایت فنی تیم دوم خود را نیز به امیر هاشمی‌مقدم سپردند. این پایان کار نبود و آکادمی باشگاه نایخمن نیز دو بازیکن 16 سال ایرانی را جذب کرد.

کلمنس هرمانس، مدیرفنی باشگاه نایخمن هلند به دنبال این اتفاقات در گفت‌وگو با تسنیم پاسخگوی پرسش‌های ما شد.

مصدومیت شدید زانو و توقف فوتبال
هرمانس گفت: شش سال به صورت حرفه‌ای در تیم فورتنا 54 کلن بازی کردم، اما مصدومیت شدید زانو باعث شد تا از ادامه فوتبال محروم شوم. در سال 1984 میلادی به‌عنوان کمک مربی در تیم نایخمن انتخاب شدم که تا 9 سال این همکاری ادامه یافت. از سال 1993 میلادی با ترک فعالیت در تیم های حرفه ای به کار مربیگری در بسیاری از تیم های آماتوری پرداختم و حتی چندین جام حذفی هلند را توانستم کسب کنم. از سال 2010 نیز دوباره به باشگاه نایخمن بازگشتم و نقش‌های مختلفی در این تیم داشته و دارم.

نایخمن فصل سختی پیش رو دارد
مدیرفنی باشگاه نایخمن عنوان کرد: نایخمن فصل سختی را در اردویژه هلند پیش رو دارد، زیرا چندین بازیکن کلیدی‌اش به تیم‌های دیگری انتقال پیدا کرده‌اند و بازیکنان جدید زیادی جذب این تیم شده‌اند که تجربه حضور در این رقابت‌ها ندارند.

شانس قهرمانی وجود ندارد
وی اظهار داشت: شانس قهرمانی برای نایخمن در اردویژه وجود ندارد و باشگاه باید سخت کار کند تا وضعیت فعلی بدتر نشود. نایخمن مشکلات مالی دارد و تحت‌ِکنترل فدراسیون فوتبال هلند است. محدودیت‌های نیز در جذب بازیکن داریم و باید برای سقوط نکردن بازی کنیم.

به لیگ اروپا راه پیدا نمی‌کنیم
هرمانس گفت: برای حضور در لیگ اروپا باید در جمع هشت برتر اردویژه قرار بگیریم، اما فکر نمی‌کنم نایخمن بتواند در پایان فصل جاری این رقابت‌ها چنین رتبه‌ای را به‌دست آورد.

تیم ملی هلند جوان‌گرایی را فراموش کرد
وی درباره تیم ملی هلند عنوان کرد: تیم ملی فوتبال هلند در برهه‌ای فراموش کرد که زمان بازی بازیکنانی را تمدید می‌کند که پیر شده‌اند و از آن کیفیت فنی مطلوب فاصله زیادی دارند. به‌همین خاطر هلند هم‌اکنون با بازیکنان جوانی بازی می‌کند که مسئولیت‌پذیر هستند. البته انتخاب مربی برای هلند چندان مطلوب نبود و کادر فنی فراموش کرد که سطح فنی بسیاری از تیم‌های ملی فوتبال در اروپا به‌شدت افزایش یافته است. تغییرات سرعتی، کنار هم جمع کردن بازیکنان باتجربه و جوان و انتخاب مربی که بتواند انگیزه و هیجانی در تیم ملی ایجاد کند با یک کار سنگین فاکتورهای مورد نیاز فعلی این تیم هستند. این اقدامات می‌تواند هلند را به نتایج ایده‌آل برساند و این شرایط را در گذشته نیز پیش‌رو داشتیم.

هرمانس گفت: پروسه جوان‌گرایی تیم ملی هلند آسان نیست و همه مربیان این کشور به گونه دیگری فکر می‌کنند، اما باید به سرعت و با اعتقاد راسخ آن را انجام دهیم.

مربی ایرانی نایخمن موفق می‌شود
مدیرفنی باشگاه نایخمن درباره سرمربی ایرانی این تیم به تسنیم گفت: امیر هاشمی‌مقدم را به‌عنوان یک انسان خوب و مربی فوق‌العاده شناختم. او توانمندی خوبی در ارتباط با بازیکنان و پیشرفت تیم دوم نایخمن دارد. توصیه‌های من نیز به هاشمی‌مقدم جهت کارکرد بهتر کاملاً روشن است، زیرا باید به بالاترین مدرک مربیگری که پرولایسنس است دست پیدا کند و سپس وارد فعالیت در سطح حرفه‌ای شود. تمام تلاش خود را برای کمک به هاشمی مقدم خواهم کرد و مطمئنم موفق خواهد شد.

جهانخبش مسیر درستی را طی کرد
هرمانس درباره جهانبخش عنوان کرد: علیرضا جهانبخش یک مسیر درست را طی کرده است. او پول زیاد را انتخاب نکرد و با بهره‌مندی از مشاوره خوب هاشمی‌مقدم توانست به موفقیت‌های خوبی در یک تیم متوسط هلند دست پیدا کند. جهانبخش در نایخمن فرصت‌های زیادی برای بازی کردن داشت و به خوبی پیشرفت کرد. او در ادامه به یکی از چهار تیم برتر هلند پیوست. جهانبخش با حضور در لیگ اروپا و سرعت پیشرفت خوب توانست به یکی از بهترین بازیکنان تیم آلکمار تبدیل شود.

وی اضافه کرد: معتقدم علیرضا جهانبخش در گام بعدی باید به یکی از چهار لیگ برتر اروپا متشکل از انگلیس، آلمان، ایتالیا و اسپانیا برود. پیشرفت جهانبخش در طول فصل جاری اردویژه هلند نشان خواهد داد که آیا می‌تواند به‌صورت مستقیم به یکی از لیگ‌های مورد نظر برود یا همچنان در یک تیم متوسط اروپایی بازی کند. در واقع این فصل تعیین‌کننده آینده جهانبخش است.

بازیکنان ایرانی باید در 17 سالگی به اروپا بروند
مدیرفنی باشگاه نایخمن یادآور شد: اطمینان دارم که چندین بازیکن ایرانی توانایی بازی در  هلند و دیگر لیگ‌های اروپایی را دارند. البته بهتر است این بازیکنان در بهترین زمان ممکن بین سنین 17 تا 18 سالگی راهی تیم‌های اروپایی شوند. در حال حاضر نیز آکادمی باشگاه نایخمن دو بازیکن ایرانی را جذب کرده است.

آزمون و عزت‌اللهی می‌توانند لیگ هلند را تقویت کنند
وی گفت: در برهه فعلی می‌شود همه بازی‌ها در اینترنت مشاهده کرد و بازی بهترین بازیکنان را که در اروپا هستند به‌راحتی قابل دیدن است. دو بازی آخر دو نفر از بهترین بازیکنان ایرانی که در تیم روستوف روسیه هستند را برابر آژاکس آمستردام دیدم. آنها می‌توانند لیگ هلند را تقویت کنند.

فوتبال ایران جایگاه خوبی دارد
هرمانس درباره فوتبال ایران خاطرنشان کرد: فکر می‌کنم فوتبال ایران جایگاه بسیار خوبی دارد و به‌طور کلی بسیاری از بازیکنان تیم ملی در تیم‌های اروپایی بازی می‌کنند که پیشرفت خوبی دارند. البته هیچ اطلاعاتی از لیگ ایران ندارم.

آرزوی ویژه برای فوتبالیست‌های ایرانی
وی در پایان گفت: خیلی افتخار می‌کنم که یک رسانه ایرانی با من مصاحبه کرد  و برای این کشور آرزوی بهترین موفقیت‌های ورزشی را دارم. امیدوارم شاهد بازی بازیکنان خوب ایرانی در تیم‌های خوب اروپایی به‌خصوص تیم نایخمن باشیم.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/3z69b6

اخبار مرتبط



آخرین اخبار



گزارش تصویری/ جهانبخش: گل‌زدن به نایمخن شیرین و تلخ بود