تاریخ انتشار: 1395/06/14 20:51
اختصاصی/
کد خبر: 263375

ناکامان بزرگ فوتبال خوزستان درکوچه بن بست!

اغلب بازیکنان شاغل در فوتبال خوزستان پس از کسب یک موفقیت نسبی سودای خروج از خوزستان و بازی در تیم‌های پایتخت و یا تیم‌های پولدار می‌کنند اما این رویا خیلی زود با ناکامی آن‌ها به پایان می‌رسد.
ناکامان بزرگ فوتبال خوزستان درکوچه بن بست!

به گزارش سرویس لیگ برتر فرتاک ورزشی، اغلب بازیکنان شاغل در فوتبال خوزستان پس از کسب یک موفقیت نسبی سودای خروج از خوزستان و بازی در تیم‌های پایتخت و یا تیم‌های پولدار می‌کنند اما این رویا خیلی زود با ناکامی آن‌ها به پایان می‌رسد. گرچه دراین‌بین هم بازیکنانی بودند که با خروج از استان توانستند پیشرفت وبی در دوران فوتبالی کنند.

*ایمان مبعلی یکی از این بازیکنان ناکام است، گرچه مبعلی دوست نداشت در تیمی غیر از فولاد بازی کند اما عدم انتخابش به تیم ملی در زمان برانکو سبب شد که این بازیکن راهی تیم‌های حاشیه خلیج‌فارس شود. پس از برکناری برانکو، مبعلی دوباره برای حضور در تیم ملی تلاش کرد اما این بار مقصدی غیر از فولاد انتخاب کرد و راهی استقلال تهران شد.البته تفاوت مبعلی با سایر بازیکنان در این بود که او 6 سال در تیم‌های حاشیه خلیج فارس توپ زد و از این نظر توانست موفق باشد اما رویای موفقیت با تیم ملی برای او تحقق پیدا نکرد.وی در مقطعی نیز در تیم استقلال خوزستان توپ زد.البته هم اینک یکی از برترین هافبک های میانی لیگ برتر است.

*لفته حمیدی هم دیگر بازیکن فولاد در آن دوران بود که برای موفقیت راهی پاس تهران شد اما واگذاری پاس به همدان برایش خوش یمن نبود و پس از نیمکت نشینی‌های مداوم دوباره به فولاد بازگشت اما این بازگشت نتوانست برای او خوش یمن باشد و پس از آن  در لیگ دسته اول و دوم توپ زد.

*آرش افشین بازیکن رامهرمزی و اسبق فولاد از دیگر جوانان آینده دار فوتبال استان بود اما انتخاب اشتباهش برای حضور در سپاهان کار دست او داد و بازیکنی که روزی از فوتبال فرانسه خواهان داشت، به نیمکت نشینی تمام عیار تبدیل شد. افشین در یک فصل حضور در سپاهان در 13 بازی به میدان رفت و فقط یک گل به ثمر رساند تا او هم دوباره به فوتبال خوزستان برگردد.

افشین هم دیگر نتوانست دوران موفقیت قبل از خروج از فولاد را تکرار کند و با بروز مشکل پایان خدمت هم دیگر نتوانست به بازیکن ثابت تیم ملی بدل گردد، هرچند او الان به استقلال تهران رفته تا شاید بتواند با حضور در ترکیب اصلی به تیم ملی برسد.

*میثاق معمارزاده با تیم سایپا در فوتبال کشور شناخته شد و با شناخته شدنش راهی پرسپولیس شد. حضور در پرسپولیس برای او خوش‌یُمن نبود و برای همین به فولاد خوزستان آمد. معمارزاده با درخشش در فولاد دوباره راهی پرسپولیس شد اما این کوچ، ناکامی معمارزاده را تکمیل کرد و او را راهی لیگ آزادگان کرد.

*سوشا مکانی هم دیگر بازیکنی بود که نتوانست در فوتبال مرکز موفق شود و با درخواست حسین فرکی به فولاد خوزستان آمد. نمی‌توان نقش مکانی در قهرمانی فولاد خوزستان را منکر شد ولی این درخشش هم سبب نشد که سوشا فوتبال خود را در فولاد ادامه دهد و پرسپولیس رفت. سوشا با حضور در پرسپولیس دوباره به دوران پر حاشیه خود بازگشت و برای همین از فوتبال ایران به دسته دوم نروژ نقل مکان کرد.

*مهدی مومنی هم در استقلال خوزستان دوران موفقی را پشت سر گذاشت ولی نخواست استقلال را در لیگ پانزدهم همراهی کند و به نفت تهران رفت تا شاید بتواند قهرمان لیگ برتر شود و به تیم ملی راه پیدا کند. اما علی منصوریان اعتقادی به بازی او نداشت و از او بازی نگرفت. در این فصل هم استقلال خوزستان قهرمان شد تا مومنی حسرت مهاجرت از خوزستان را با خود به همراه داشته باشد، او به استقلال تهران رفت اما نیم فصل حضور در آبی‌های تهران برای او مثمر نبود و دوباره راه خوزستان را در پیش گرفت.

*ساسان انصاری هم آخرین مورد از این موارد نادر است که بعد از 6 سال حضور در فولاد خوزستان راهی پرسپولیس شد ولی دوران حضور او در پرسپولیس آنقدر کوتاه بود که شاید بدبین ترین هواداران هم به آن فکر نمی‌کردند. کل دوران ساسان انصاری در پرسپولیس تهران حضور در دقایق پایانی دو بازی است و وقتی دید در پیروزی جایی ندارد تصمیم به جدایی از این تیم گرفت وامروز باحضور در اهواز با عقد قراردادی یک ساله به تیم فولاد بازگشت.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/48k8jw

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


دربی تهران به سود اکبر به پایان رسید
اختصاصی/