تاریخ انتشار: 1399/01/14 13:47
کد خبر: 66297

پزشک استقلال: خواهش می کنم کرونا را شوخی نگیرید خیلی ترسناک است

بعد از دو هفته مبارزه با بیماری مهلک کووید 19 سرانجام پزشک استقلال از بیمارستان مرخص شد تا ادامه دوران نقاهت را در منزل سپری کند.
پزشک استقلال: خواهش می کنم کرونا را شوخی نگیرید خیلی ترسناک است

دکتر کاوه ستوده پزشک استقلال از جمله کسانی بود که خبر مبتلا شدن به کروناویروس او در همان روزهای ابتدایی نوروز سرو صدای زیادی به راه انداخت تا هشدارها در خصوص جدی گرفتن این ماجرا را بیشتر گوشزد کند.

دکتر ستوده خود به عنوان یکی از پزشکان مجرب بیمارستان آتیه از همان روزهای اولیه شیوع این بیماری در پایتخت در میان کادر دلسور درمان کشور رسیدگی به بیماران را در دستور کار داشت و در نهایت هم سال برای او و خانواده اش با این جنگ بزرگ آغاز شد، جنگی که روزهای طاق فرسا و ترسناکی برای او به ارمغان داشت.

پزشک استقلال در خصوص تجربه این روزها گفت: «خیلی خیلی تجربه تلخ و ترسناکی بود. شاید باورتان نشود بارها مرگ را جلوی چشمانم دیدم و دردی را تجربه کردم که هر لحظه برای رهایی از آن طلب مرگ می کردم».

او ادامه داد: « دوست ندارم دل کسی را خالی کنم اما خواهشم این است کروناویروس را اصلا شوخی نگیرند و به تمام پروتکل های پزشکی مسئولان وزارت بهداشت توجه ویژه داشته باشند. در این یکی دو روز شنیدم برخی مدعی بودند چون همه چیز را رعایت می کنند دیگر به ویروس دچا نمی شوند در حالی که این گونه نیست چون کروناویروس غیرقابل پیش بینی ترین بیماری جهان است».

کاوه ستوده در ادامه بیماری که جهان را درگیر خود کرده است را این گونه تشریح کرد:« من تا آخرین لحظه که توان داشتم به وظیفه ام به عنوان پزشک در بیمارستان آتیه عمل کردم اما با وجود این که تمامی موارد بهداشتی را رعایت می کردم فکر می کنم از یکی از بیماران بستری شده این ویروس به من منتقل شد. کرونا یکی از انواع آنفولانزاهاست با این تفاوت که علائم آن در ناقل بیماری بین دو هفته تا بیست روز خود را نشان می دهد. این علائم بدن درد، سردرد، حالت تهوع، استخوان درد شدید، تنگی نفس و در نهایت درگیری ریه ها خواهد بود».

او در ادامه تصریح کرد:« خیلی خیلی شرایط را برای تنفس سخت می کند تا جایی که لحظاتی پیش می آید که حتی با دستگاه نیز نفس کشیدن برای بیمار سخت می شود. خدا کمک کرد و بدن من این چند روز بحرانی را با موفقیت پشت سر گذاشت در حالی که تاکید می کنم بارها مرگ را جلوی چشم دیدم. روند بیماری هم این گونه است که یا به سمت بد ماجرا پیش می رود یا سمت خوب داستان که برای من با تلاش کادر پزشکی و سیستم ایمنی بدن به سمت خوب پیش رفت».

دکتر ستوده در ادامه به تشکر از کسانی پرداخت که در این دو هفته او را تنها نگذاشتند:«تشکری ویژه دارم از لطف و محبت دوستانی که در این مدت با جویا شدن احوال من و دعاهای خیرشان کمک کردند که این بیماری سخت را سپری کنم. تشکری ویژه از امین نوروزی دوست عزیزم که دین بزرگی به گردن من دارد چون از صبح تا شب پیگیر روند بیماری من بود چه در تامین دارو چه از منظر دیگر ماجرا. همین طور آقای سعادتمند که مرتب زنگ می زدند و بسیاری از دوستان دیگر از جمله رسانه خوب ورزش سه که لطف زیادی در حق من داشت».

پزشک تازه رهایی یافته از کرونا ویروس در پایان یک پیام مهم برای مردم ایران داشت و گفت:« مدیریت و پرسنل بیمارستان آتیه، از پزشکان متخصصی بگیرید که شب و روزشان را برای بیماران گذاشته تا پرستاران و کادری که برای خدمت به مردم از جان خود گذشتند باید تشکر کنم، همکارانی که به چشم دیدم چه از جان گذشتگی برای ریشه کن کردن این ویروس داشتند. پس یک بار دیگر خواهش می کنم مردم ایران کروناویروس را شوخی نگیرند و با ماندن در خانه هم به خود و خانواده شان هم به کادر درمانی مظلوم ایران زمین کمک کنند تا از این بحران بزرگ با سربلندی خارج شویم».

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/36ogb9

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


عجیب اما واقعی؛ هافبک مصدوم استقلال به جای استراحت برای تیم سابقش به میدان رفت