تاریخ انتشار: 1399/01/13 21:45
ماجرای عجیب کاهش دستمزدها در دینامو
کد خبر: 66322

جنجال در کرواسی بعد از اخراج دسته جمعی

با شیوع ویروس کرونا و تعطیلی رقابت های باشگاهی در کرواسی، مدیران دینامو زاگرب تصمیم گرفتند تا 30 درصد از دستمرد بازیکنان، کادر فنی و کارمندان باشگاه در 6 ماه آینده را کسر کنند؛ تصمیمی که جنجال ساز شد.

جنجال در کرواسی بعد از اخراج دسته جمعی

چهارشنبه قبل بود که باشگاه دینامو زاگرب تصمیم گرفت حقوق همه 450 کارمندش را کاهش بدهد و تنها بازیکنان و اعضای کادر فنی با این تصمیم مخالفت کردند. همین مسئله باعث شد تا باشگاه یک روز بعد، قرارداد دستیاران نناد بیه‌لیکا، سرمربی تیم، یعنی رنه پومز، نینو بوله، مربی دروازه بان ها، سیلویه کاولینا، مربیان بدنساز، مارتین مایر و کارلو رینولز و همچنین آنالیزرو تیم، یاسمین عثمانوویچ، را فسخ کنند. به این ترتیب، از اعضای کادر فنی، تنها بیه‌لیکا در باشگاه دینامو ماندگار شد.

روز جمعه باشگاه دینامو دو آمبولانس با تجهیزات کامل به سیستم سلامت کرواسی اهدا کرد که هر کدام نیم میلیون کونا قیمت داشت. همچنین این باشگاه 500 هزار کونا به دو مرکز پزشکی در زاگرب که به تازگی در زلزله آسیب دیدند، اهدا کرد.

کرسمیر آنتولیچ، رئیس باشگاه دینامو، در مورد اختلافاتی که بین این باشگاه با اعضای تیم بر سر کاهش دستمزدها پیش آمد، گفت:" ما همه جنبه های مختلف تصمیم مان را در بیانیه باشگاه اعلام کردیم. کسانی که منطقی، واقع بین و نرمال هستند، تصمیم ما را متوجه می شوند. این تصمیم به خاطر این نیست که ما ترسیده ایم، به خاطر این است که به 3، 6 یا 9 ماه دیگر فکر می کنیم. همه باید در مورد آنچه می گویند، مسئول باشند و در مورد " اعمال نفوذ و چیزهای غیرواقعی" حرف نزنند.

اجازه بدهید ما با بازیکنان مان صحبت کنیم و آنها از طریق گفتگو از موضوع ما مطلع شوند. این کاری است که از طریق آن می توانیم قراردادهای شان را حفظ کنیم و 90 درصد افرادی که از دینامو دستمزد دریافت می کنند، آن را پذیرفته اند.

بازیکنان بارسلونا هم 70 درصد دستمزدشان در این مدت را کاهش داده اند. بازیکنان لیگ بلژیک با 13 هزار کونا (1700 یورو) دستمزد ماهانه، این مدت را سپری خواهند کرد. قهرمان 13 ساله اهل اسلواکی هم دستمزدش را بخشید. اینها نشان داده اند که قهرمان هستند."

در بیانیه باشگاه دینامو هم که روز پنج شنبه منتشر شده بود، اینطور آمده بود که:" ما تغییراتی در دستمزدهای دریافتی کارمندان باشگاه در 6 ماه آینده داشتیم تا بتوانیم ثبات باشگاه را حفظ کنیم. و این مسئله را به همه اعضای باشگاه اطلاع دادیم."

اولین نفراتی که در تیم از این موضوع مطلع شدند، نناد بیه‌لیکا و آریان آدِمی، کاپیتان تیم بود.

گفته می شود دلیل اخراج نشدن بیه‌لیکا، هزینه بالایی بود که این تصمیم روی دست دینامو می گذاشت. در صورتی که دینامو تصمیم به اخراج بیه‌لیکا می گرفت، باید دستمزد او تا تابستان 2021 را به همراه پاداش پرداخت می کرد.

قرارداد او سالانه 1.2 میلیون یور است و در صورت اخراج، چیزی حدود یک و نیم میلیون یورو روی دست دینامو خرج می گذاشت. ضمن اینکه با توجه به احتمال قهرمان دوباره در لیگ کرواسی و نتایج خوب در اروپا، نزدیک به 500 هزار یورو دیگر هم به عنوان پاداش باید به این مربی پرداخت می شد.


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/4yx5om

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


کمک مخفیانه  300 هزار یورویی داوید دخیا برای مبارزه با ویروس کرونا در مادرید