تاریخ انتشار: 1395/06/14 16:41
کد خبر: 263464

اسطوره پرسپولیس، الگویی بهتر از ستاره استقلالی

ساعات پایانی پنجشنبه شب شروع بحث های فنی و غیر فنی در مورد بازی ایران و قطر بود و البته حرکات عجیب جواد نکونام.
اسطوره پرسپولیس، الگویی بهتر از ستاره استقلالی

حسام نیک پیهیچ‌کس بعد از رسانه‌ای شدن انتخاب جواد نکونام به عنوان دستیار کی‌روش موضع مخالفی را در پیش نگرفت، درست برعکس اتفاق و رویه‌ای که درباره علی کریمی رخ داد و شاید این اتفاق فقط و فقط یک علت دارد و بس.

به نظر می‌رسد هیچ‌کس از این اتفاق ناراضی نیست و برعکس زمانی که علی کریمی به عنوان دستیار سرمربی پرتغالی تیم‌ملی انتخاب شد انتقادات مختلفی مطرح نمی‌شود، شاید این اتفاق تنها یک دلیل داشته باشد و بس و آن هم تفاوت جنس علی کریمی باشد.

جادوگر فوتبال ایران از جنس مردم است و محبوب. بارها و بارها مرد بی‌همتای فوتبال ایران ثابت کرده بود که هرگز سلطه‌پذیر نیست و به هیچ‌وجه در قبال جایگاه توصیه‌پذیر نخواهد بود. شاید از همان ابتدا مردم و کارشناسان می‌دانستند که کریمی سلطه‌ناپذیر در مقابل کارلوش کی‌روش جنگجو و لجباز کوتاه نمی‌آید، مردم و کارشناسان دوست نداشتند شاهد افول ستاره محبوب و بی‌همتایشان در عرصه مربیگری باشند، چرا که آنها همواره بهترین‌ها را برای بی‌رقیب‌ترین ستاره فوتبال ایران می‌خواستند.

 

در نهایت هم همان شد که انتظار می‌رفت، هرچند جدایی کریمی از تیم‌ملی بی‌سر و صدا و در سکوت خبری صورت گرفت اما بعدها و در زمان چالش بین برانکو و کی‌روش مشخص شد که جادوگر رابطه حسنه‌ای با سرمربی تیم‌ملی ندارد. صحبت‌های کریمی نشان می‌داد اتفاق‌هایی را در تیم‌ملی دیده که تنها به دلیل منافع ملی در برابر آنها سکوت کرده، هرچند سرنخ‌هایی در گفت‌وگوهای او که اخیرا منتشر شد قابل‌فهم بود.

 

نکونام اما برخلاف علی کریمی ثابت کرده که رابطه بسیار خوبی با کی‌روش در تیم‌ملی فوتبال ایران دارد. او که چندین سال با حضور مربی پرتغالی به عنوان کاپیتان تیم‌ملی توپ می‌زد این‌بار قرار است در قامت مربی در تیم‌ملی فعالیت کند. هر چند به هیچ وجه ارتباط نکونام با کی‌روش و تیم‌ملی پس از خداحافظی او از عرصه ملی قطع نشده و کاپیتان سابق تیم‌ملی فوتبال ایران با ملی‌پوشان در ارتباط بوده و هست. به نظر می‌رسد بعد از نمازی و کریمی، نکونام اولین دستیاری است که در ادامه کار با کارلوس کی‌روش به مشکلی برنخواهد خورد و می‌تواند در کنار او فعالیت خود را در عرصه مربیگری آغاز کند.

 

اما تفاوت دیگر این دو نفر را می توان با نوع برخورد آنها در مقابل پست دستیاری کی روش نیز مقایسه کرد.

موضوع مهم اما برخورد این دو ستاره بزرگ با پست مهمی است که بلافاصله بعد از خداحافظی به آن ها داده شده، علی کریمی مدتی بعد به دلیل انتقادات فراوان از فدراسیون و در نهایت اختلاف نظر با کی روش از تیم ملی کنار رفت، او در بازی های تیم ملی سعی می کرد بدون توجه به جایگاهش، بازیکنان را کوچ کند و راه درست را نشان شان بدهد، حالا ممکن بود در این میان کی روش هم از اینکه چرا کریمی خودش را جزیره ای جدا می داند ناراحت شود.

 

نکونام اما نشان داده که هرگز کی روش را به سادگی رها نخواهد کرد حتی اگر او به مشاوره های کاپیتان سابق تیم ملی بی تفاوت باشد.

البته در دوران بازیگری کریمی بارها شاهد رفتار غیر حرفه ای از وی بودیم و تمرد نکردن از دستور برانکو در بازی های جام جهانی و لگد زدن معروف به ساک پزشک تیم ملی ایران را هرگز فراموش نمی کنیم ولی در مجموع با بررسی دوران فوتبالی این شخصیت با خصوصیات زیبایی همراه می شویم که نیاز امروز فوتبال ایران است.

 

سر تسلیم فرود نیاوردن در برابر هر حرفی و تن به خفت و دستیاری بی دلیل ندادن و باری به هر جهت نبودن در تمرینات و پرهیز از مجیز گویی های چندش آور رایج در فوتبال ایران و خیلی خصوصیات فردی دیگر واقعا الگوی متمایزی را از کریمی برایمان تصویر می کند در مقابل حرکات ناپخته نکونام در اولین تجربه دستیاریش که ظاهرا کپی برداری از استاد محبوبش کی روش را به هر چیز دیگری ترجیح می دهد.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/4pj5po

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


دفاع چپ کلاسیک پرسپولیس خیال کی روش را راحت کرد