تاریخ انتشار: 1395/06/06 00:07
بازی سردار و سعید مقابل بایرن و اتلتیکو یک فرصت است
کد خبر: 265284

جهانبخش: دوست داشتم با منچستریونایتد یا اینتر همگروه می‌شدیم/ مقابل قطر و چین برای پیروزی به میدان می‌رویم

مهاجم تیم ملی فوتبال کشورمان و عضو تیم AZ آلکمار هلند، می‌گوید که دوست داشته تیمش در لیگ اروپا با منچستریونایتد یا اینترمیلان همگروه می‌شد.

جهانبخش: دوست داشتم با منچستریونایتد یا اینتر همگروه می‌شدیم/ مقابل قطر و چین برای پیروزی به میدان می‌رویم

به گزارش سرویس فوتبال خارجی فرتاک ورزشی، برعکس فصل گذشته که به دلیل دیر اضافه شدن به تیم AZ آلکمار و به دنبال آن مصدومیت نتوانست شروع خوبی داشته باشد، این فصل با گلزنی و پاس گل‌هایی که داده، در شروع خوب آلکمار شریک بوده؛ علیرضا جهانبخش که کم‌کم تبدیل به یک بازیکن بزرگ و تأثیرگذار برای این تیم هلندی بدل شده و در ترکیب این تیم می‌درخشد. مهاجم ایرانی آلکمار که در آستانه بازی‌های مهم این تیم در لیگ اروپا قرار دارد، آمادگی خود را به خوبی نشان داده و باید دید در ادامه فصل چقدر می‌تواند به تیمش کمک کند.

علیرضا جهانبخش در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم در خصوص شروع خوب این فصلش صحبت کرد. مهاجم تیم ملی فوتبال کشورمان همچنین درباره وضعیت تیم ملی، بازی با قطر و چین، شرایط سخت صعود به جام جهانی و... حرف زد.

 

 برعکس فصل گذشته، این فصل شروع خوبی در آلکمار داشتی و این بار به جای مصدومیت و غیبت در ترکیب، یک ستاره در ترکیب آلکمار بودی که هم در لیگ هلند گلزنی کردی و پاس گل دادی و در لیگ اروپا هم موفق شدی پاس گل بدهی.

خدا را شکر این فصل را خیلی خوب با پلی‌آف لیگ اروپا شروع کردیم و توانستیم دو بازی حذفی را به خوبی پشت سر بگذاریم و به مرحله اصلی برسیم. در لیگ هلند هم به جز بازی اول که بدشانسی آوردیم و بازی مساوی شد، خیلی خوب بازی کردیم. البته مقابل تیم PSV آیندهوون که تیم خوبی است و بیرون خانه شکست خوردیم، اما به نظرم می‌توانستیم از این تیم امتیاز بگیریم. به هر حال این اتفاق رخ نداد و ما در ادامه تلاش کردیم که نتایج را جبران کنیم و باید یک سال سخت پیش‌رو را بسیار فشرده و البته خوب سپری کنیم. فکر می‌کنم شروع ما در این فصل هم برای تیم و هم برای خود من خوب بوده است.

 

تو فصل گذشته نیز عملکرد خوبی داشتی، با اینکه از ابتدای فصل با تیم نبودی. با این حال شروع خوب این فصل می‌تواند در ادامه به بهتر شدن روندت کمک کند تا در پایان فصل یکی از بازیکن‌های شاخص آلکمار و البته لیگ هلند باشی؟

صددرصد شروع خوب و اینکه از ابتدا در کنار تیم و در ترکیب باشی، خیلی در عملکرد یک بازیکن در طول فصل تأثیر گذار است. همانطور که گفتید فصل قبل من از ابتدا کنار تیم نبودم که آن هم به دلیل مصدومیت و دیر آمدن به تیم بود که آماده‌سازی اول فصل را از دست دادم، اما این فصل شرایط فرق دارد. من از اول فصل کنار تیم بودم، بدنسازی خوبی انجام دادیم و به خوبی آماده شده‌ایم. شروع خوبی داشتیم و در همه بازی‌ها حضور داشتم که این مسئله از نظر هماهنگی و بدنی برای خود من اتفاق خوبی بوده است.

 

درباره لیگ اروپا هم صحبت کنیم که قرعه‌کشی آن انجام شد و شما در گروهی قرار دارید که زنیت سن‌پترزبورگ سرگروه و یک تیم گمنام ایرلندی هم به نام دوندالک همگروه‌تان است.

به نظرم گروه خوبی است، اما قطعاً انتخاب خودمان چیز دیگری بود. من حس می‌کردم که با زنیت همگروه شویم و حسم می‌گفت احتمالش زیاد است، اما فکر نمی‌کردم چنین گروهی نصیب‌مان شود. اگر انتخاب خودم بود دوست داشتم سرگروهمان منچستریونایتد یا اینتر میلان باشد تا بتوانیم بازی با کیفیتی مقابل این تیم‌های بزرگ انجام دهیم. حالا در این گروه قرار گرفته‌ایم که کاری هم نمی‌شود کرد و باید تلاش کنیم که سال خوبی داشته باشیم. آماده‌سازی خوبی داشتیم و باید از این شرایط در بازی‌های لیگ اروپا هم استفاده کنیم.

 

 تیم‌تان نسبت به فصل گذشته شرایط بهتری پیدا کرده و باتجربه‌تر شده است. شما فصل گذشته با تیم جوانی که داشتید، در لیگ اروپا موفق نبودید. به نظرت بتوانید نتایج فصل گذشته را جبران کنید؟

دقیقاً همینطور است و ما فصل قبل تجربه خوبی در اروپا لیگ داشتیم که این فصل می‌توانیم از این تجربه برای کسب نتایج بهتر استفاده کنیم. فصل قبل لیگ اروپا اولین تجربه بیشتر بچه‌های تیم بود و حالا با یک سال تجربه و اضافه شدن چند بازیکن باتجربه به تیم‌مان، وضعیت‌مان بهتر خواهد شد و این مسئله به ما کمک خواهد کرد. قطعا باید بهتر از فصل قبل نتیجه بگیریم و شرایط‌مان در مراحل بالاتر بهتر شود.

 

 قرعه‌کشی لیگ قهرمانان اروپا نیز برگزار شد و روستوف با بایرن مونیخ، اتلتیکومادرید و آیندهوون هم‌گروه است. تو برای بازی با آژاکس بازی روستوف را از نزدیک تماشا کردی و این بار روستوف برای بازی با آیندهوون باید به هلند سفر کند. از طرفی تو باید برای بازی با زنیت به روسیه بروی. به نظر سرنوشت بازیکنان ایرانی بدجور به روسیه و هلند گره خورده است!

برای خودم هم جالب است؛ اینکه روستوف باید دو بار پشت سر هم با تیم‌های هلندی بازی کند و ما به یک تیم روسیه‌ای خورده‌ایم. البته اتفاق خاصی نیست، اما همین که سردار و سعید دوباره به هلند می‌آیند و بازی آنها را اینجا می‌بینم و برای حمایت از آنها به ورزشگاه می‌روم، حس خوبی است. بازی قبلی روستوف مقابل آژاکس به ورزشگاه رفتم و بازی بچه‌ها را از نزدیک دیدم و اگر بتوانم برای بازی آیندهوون نیز برای حمایت از دوستانم به ورزشگاه می‌روم.

 

 رویارویی بازیکنان ایرانی در لیگ قهرمانان و لیگ اروپا با تیم‌های خوب اروپا به نظرت چه چیزی به فوتبال ما اضافه خواهد کرد؟

صد درصد محک خوبی است. برای سعید و سردار که باید مقابل تیم‌هایی مقابل بایرن مونیخ، اتلتیکومادرید و آیندهوون بازی کنند و البته نباید از علی کریمی هم غافل بود که با دیناموزاگرب این فرصت را دارد مقابل تیم‌های خوبی مثل یوونتوس و لیون بازی کند. این بازی‌ها محک خوبی برای بچه‌هاست و انتظارها شاید از تیم‌شان بالا نباشد، اما همین که می‌توانند در ترکیب تیم‌های خود، بازی‌شان را مقابل تیم‌های بزرگ نشان بدهند، اتفاق خوبی است. این مسئله هم برای خود بچه‌ها و هم فوتبال ایران می‌تواند مؤثر باشد. خود من هم دوست داشتم که با منچستریونایتد یا اینترمیلان بازی کنیم و انتخابم برای مرحله گروهی بازی با این تیم‌ها بود، اما ان‌شاالله بتوانیم به مراحل بالاتر برویم و با این تیم‌ها بازی کنیم و تیم‌مان هم بتواند محک خوبی بخورد.

 

 به بازی تیم ملی هم برسیم. پنجشنبه هفته جاری اولین بازی‌مان در مرحله انتخابی جام جهانی را باید مقابل قطر برگزار کنیم.

ان‌شاالله اولین بازی را به خوبی پشت سر بگذاریم. اولین بازی‌ها در تورنمنت‌ها یا مسابقات اینچنینی که انتخابی هستند، خیلی سخت و البته تأثیرگذار است. امیدوارم از بازی با قطر سربلند بیرون بیاییم تا تیم ملی هم برای ادامه مسابقات با قدرت بالاتری عمل کند. تیم ملی اکنون شرایط خوبی دارد، اما می‌دانیم که کار راحتی نداریم. صعود ما به جام جهانی با همبستگی و همدلی در این مرحله رقم می‌خورد و باید همه دست به دست هم بدهیم. اولین بازی ما در خانه است و امیدوارم در اولین قدم این مسیر سخت، بتوانیم خیلی چیزها را ثابت کنیم. امیدوارم هواداران بیایند تا از تیم ملی حمایت خوبی شود.

GzqBVZ9L5dXN

 خود تو و بازیکنانی مانند سردار آزمون، سعید عزت‌اللهی، میلاد محمدی، مهدی ترابی و بازیکنان جوان دیگری که در چند وقت اخیر در ترکیب تیم ملی خوب بازی کرده‌اند، شرایط خوبی دارید. بازیکنانی هم هستید که باوجود سن کم، در بازی‌های اخیر کمک حال تیم ملی بودید و به همین دلیل روی شما حساب ویژه‌ای باز می‌شود. به نظر خودت چقدر می‌توانید در این مسیر سخت به تیم ملی کمک کنید؟

فکر می‌کنم صددرصد همه بچه‌ها آمادگی خوبی برای کمک به تیم ملی دارند. وقتی صحبت از تیم ملی می‌شود، بحث بازیکن و تأثیرگذاری‌اش نیست و هرکسی بهتر بتواند به تیم ملی کمک کند، توسط کادرفنی به کار گرفته می‌شود. ما هم باید زمان را مدنظر قرار بدهیم، شرایط بازی‌ها و تمام این مسائل را در نظر بگیریم. شرایط همه بازیکنان لژیونر خوب است و بچه‌های دیگر هم در این مدت با تیم ملی در اردوی ایتالیا بودند که متأسفانه ما نتوانستیم به این اردو برویم. با این حال در آخر مهم‌تر از هر چیزی، موفقیت تیم ملی است و هر کسی که بازی می‌کند یا نمی‌کند با تیم همدل است تا پرچم ایران بالا برود.

ydnBUwdjShPE

فکر می‌کنی بتوانیم از بازی با قطر و چین 6 امتیاز بگیریم؟ به این دلیل که بازی‌ها فشرده است و باید سفری طولانی هم به چین برویم که شاید خستگی روی بازیکنان تأثیر بگذارد.

قطعاً نمی‌توان چیزی را پیش‌بینی کرد و اینکه حتماً هر دو بازی را با پیروزی پشت سر خواهیم گذاشت یا نه، اما ما برای پیروزی در همه بازی‌ها به میدان می‌رویم تا قدرت فوتبال ایران را نشان دهیم. ما در هر پستی دو سه بازیکن خوب و سرحال داریم که با آمادگی‌شان کمک حال تیم ملی باشند. پس از نظر خستگی و فشردگی بازی‌ها می‌توان انرژی را تقسیم کرد. کار راحتی نیست و باید سخت تلاش کنیم و امیدوارم خودم هم اگر بازی کردم، شرایط خوبی در زمین داشته باشم.

منبع: تسنیم


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/2lbrn6

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


بدشانسی عجیب جهانبخش/ همگروهی با نماینده اسراییل