تاریخ انتشار: 1395/05/24 22:38
کد خبر: 267667

سرقت مسلحانه از ورزشکاران در حاشیه المپیک

یک انفجار کنترل شده در نزدیکی محل مسابقات قایقرانی و زورگیری از یک شناگر آمریکایی در تاکسی، حاشیه‌های امنیتی امروز المپیک ریو بود.

به گزارش فرتاک ورزشی، ناامنی دیرپای پایتخت برزیل که جولانگاه گروه‌های عمده قاچاق مواد مخدر و سارقان مسلح است، گریبان ورزشکاران حاضر در المپیک را نیز گرفت.

در اولین واقعه چشمگیر امروز، نیروهای امنیتی برزیل پس از یافتن یک بسته مشکوک در نزدیکی محل برگزاری مسابقات قایقرانی، آن را با انفجار کنترل‌شده از بین بردند.

در واقعه دیگری، «رایان لوچ» شناگر عضو تیم ملی آمریکا، برای شرکت در یک میهمانی شبانه به مناسبت پایان یافتن مسابقات شنا، به یکی از محله‌های ریودرژانیرو رفته بود ولی در راه بازگشت، درون تاکسی با یک سلاح گرم تهدید و اموالش شرقت شد.

جمعه هفته گذشته و چند ساعت قبل از شروع المپیک بود که با انتشار خبر کشته شدن 6 نفر از مردم محلی در تیراندازی حاصل از حمله به اتوبوس خبرنگاران چینی، ریودوژانیرو چهره امنیتی به خود گرفت.

بر اساس آمار بسیاری از مراجع رسمی و غیررسمی دنیا، پایتخت برزیل، شهر خطرناک و جرم‌خیزی است.

در سال 2012 پنجاه هزار و 108 نفر در برزیل کشته شدند. قتل، قاچاق مواد مخدر، زورگیری خیابانی، آدم‌ربایی و فساد دولتی، مشکلاتی است که گریبان جامعه برزیل را گرفته است.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/4vpgwp

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


عروس بوشهر، نماد غیرت +عکس