تاریخ انتشار: 1398/12/11 16:18
کد خبر: 69051

نود ارومیه؛ شایسته صعود اما پر حاشیه/ بزرگترین رقیب؛ هیولای درون!

نود ارومیه را باید یکی از شانس های مسلم صعود به لیگ برتر دانست البته به شری که در راه مبارزه با هیولای درون کوشا باشد.
نود ارومیه؛ شایسته صعود اما پر حاشیه/ بزرگترین رقیب؛ هیولای درون!

علی جلیلیان؛ نود ارومیه را باید متفاوت ترین تیم رقابت های این فصل لیگ دسته اول فوتبال کشور دانست، تیمی که از آغاز بازی ها تا کنون خود را بعنوان یکی از مدعیان اصلی صعود به لیگ برتر نشان داده است.

این تیم تا پایان هفته بیست وششم و تنها 8 هفته باقی مانده به پایان فصل، توانسته با 44 امتیاز در رده پنجم جدول قرار بگیرد، رتبه ای که صرف نظر از امتیاز بالای مس رفسنجان که با 53 امتیاز و با فاصله نسبت به دیگر رقبا در صدر جدول می باشد، دیگر تیم های مدعی به فاصله اندکی با هم قراردارند. مس کرمان با 46 امتیاز در رده دوم، خوشه طلایی و آلومینیوم اراک با 45 امتیاز در رده های سوم و چهارم ایستاده اند تا متوجه شویم که رقابت در صدر جدول و بین مدعیان صعود چقدر نزدیک به هم در حال انجام است و نود ارومیه در بین تمامی تیم های ریز و درشت  چه جایگاه ارزشمندی را به خود اختصاص داده است.

 

شکست ها و پیروزی ها

نودی ها از 26 بازی گذشته خود تنها 4 شکست در کارنامه شان به ثبت رسیده که از این منظر همراه با مس کرمان و بعد از تیم های مس رفسنجان و آلومینیوم اراک در جایگاه سوم قرار دارند که این می تواند یکی از مهم ترین فاکتورهایی باشد که آنها را هم چنان به صعود امیدوار نگه داشته است.

شاگردان بیاتلو اما در این بازی ها با 11 پیروزی همراه با آلومینیوم اراک در رده چهارم و پایین تر از تیم های مس رفسنجان 15 برد ،خوشه طلایی ساوه 13 برد و بادران تهران با 12 برد  قرار دارد اما آنها با 11تساوی در جایگاه چهارم و بعد از تیم های گل ریحان البرز 13، آلومینیوم اراک و سرخپوشان پاکدشت12 تساوی قرار دارند.

 

گل های زده افتضاح/ گل های خورده برگ برنده بیاتلو

اما مهم ترین و خاص ترین ویژگی تیم بیاتلو، در گل های خورده آنها نهفته است، جایی که این تیم  بعد از گذشته 26 بازی فقط 10 گل دریافت کرده تا با فاصله بسیار نسبت به دیگر تیم ها بهترین خط دفاعی را به خود اختصاص داده باشد، آماری خیره کننده که وقتی می بینیم مس رفسنجان صدرنشین لیگ 22 گل دریافت کرده است، به کار بزرگ بیاتلو و شاگردانش احترام می گذاریم.

اما نقطه منفی در تیم بیاتلو از لحاظ فنی، جایی هست که آنها نتوانسته اند در امر گلزنی موفق عمل نمایند، 20 گل زده در 26 بازی با میانگین کم تر از یک گل زده در هر بازی برای تیمی که ادعای صعود دارد و در جمع مدعیان می باشد، جای نگرانی بوده و ممکن است در راه صعود و وقتی رقابت ها به روزهای حساس خود نزدیک تر شود، آسیب برساند.

وحید بیاتلو

 بزرگترین رقیب، هیولای درون!

اماصرف نظر از تمامی نکات مثبت و منفی فنی که در این تیم وجود دارد و تمامی تیم ها نیز کم تر و بیش تر با آن مواجه هستند، موضوعی که شاید بتوان گفت بزرگترین مانع برای صعود این تیم بشمار می رود، حواشی نیمکت این تیم می باشد، حواشی که در اکثر بازی هایی که خصوصا در ارومیه برگزار گردیده، دچار تنش شده و بازی ها را تحت تاثیر خود قرار داده است.
بیاتلو نشان داده در حین حالی که جوان است اما فوتبال و بخش فنی آن را خوب درک کرده و  علی رغم تمامی تنگناهای ریز و درشت مالی، بخوبی این تیم را هدایت و در بین مدعیان قرار داده که قابل تقدیر می باشد، اما «فوت کوزه گری» را هنوز نیاموخته، آرامش بر روی نیمکت و این که بداند چه موقع باید اعتراض کند و چه زمانی باید بر روی نیمکت بازی را بدون حواشی دنبال نماید تا استرس به بازیکنان منتقل نشده و آنها بتوانند نکات فنی را به خوبی اجرا نمایند.

بدون تردید اگر «بیاتلو» و «بهاری» مدیرعامل پرتلاش و سرشار از احساس این تیم این فاکتور را در نظر می گرفتند شاید الان آنها جای مس رفسنجان در بالاترین نقطه جدول قرار داشتند چرا که تمامی فاکتورهای لازم فنی را دارا می باشند به غیر از مدیریت بر روی نیمکت که به بزرگترین رقیب و هیولای درون آنها تبدیل شده است!

هواداران نود ارومیه

 هشت بازی مرگ و زندگی

نود ارومیه تا پایان مسابقات این فصل لیگ یک 8 بازی دیگر دارد که هر کدام از آنها مرگ و زندگی خواهد بود و از این میان 5 بازی خارج از خانه در برابر تیم های آرمان گهر سیرجان، مس کرمان، فجرسپاسی شیراز، بادران تهران و استقلال خوزستان خواهد بود و در این میان 3 بازی خانگی دارد که بایستی مقابل تیم های گل ریحان البرز، خوشه طلایی ساوه و مس رفسنجان خواهد بود، 3 بازی بسیار سنگین و سرنوشت ساز که می تواند تکلیف آنها را برای صعود و یا نامید از صعودمشخص نماید چرا که آنها رقبای مستقیم این تیم برای صعود می باشند و اگر آنها نتوانند نیمکت خود را مدیریت کنند، ممکن است آرزوی صعود به لیگ برتر را حالا حالاها فقط در رویاهایشان دنبال نمایند.

 

یک توصیه از سر خیرخواهی

جان کلام این که نود ارومیه علی رغم سابقه کم در بازیهای لیگ دسته اول، نشان داده که یکی از تیم های شایسته برای صعود می باشد و تنها رقیب اصلی آنها در این راه، حواشی خود ساخته ای است که با دلیل و بی دلیل برای خود به وجود می آورند که آنها را مقداری از مسیر اصلی دور نگه داشته  و ممکن است برای آنها بیش از این مشکل آفرین شود و با کمال تاسف باید گفت هواداران دوست داشتنی این تیم را از تماشای بازی های تیم خود در لیگ برتر محروم نماید، پس تا دیر نشده باید این موضوع را مدیریت نمایند تا شاید به اهداف بزرگ خود دست یابند.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/486wyl

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


آقای بیاتلو؛ غوره نخورده مویز شده ای! نود ارومیه و حاشیه های خود ساخته!
یادداشت سردبیر؛