تاریخ انتشار: 1398/12/08 13:05
کد خبر: 69425

چالش سخت فرهاد؛ گل گهر دیگر مفت نمی‌بازد!

استقلال امروز در شرایطی به دیدار گل گهر سیرجان خواهد رفت که آخرین باخت این تیم در یک بازی خارج از خانه به هفته اول لیگ برمی‌گردد که تداوم این رکورد با توجه تمام مشکلات این تیم و آمادگی سیرجانی‌ها چندان ساده به نظر نمی‌رسد.
چالش سخت فرهاد؛ گل گهر دیگر مفت نمی‌بازد!

حاشیه‌های اطراف تیم فوتبال استقلال این روزها آن‌قدر زیاد است که گرفتن سه امتیاز در سیرجان شاید آخرین چیزی باشد که کادر فنی و هواداران این تیم می‌توانند به آن فکر می‌کنند. از یک سفر پرماجرای 8 ساعته تا ترس شدید از مبتلا شدن به ویروس کرونا و یا شایعات برکناری سرپرست مورد وثوق سرمربی و این آخری هم استعفای یکی از اعضای هیئت‌رئیسه درست در شب برگزاری دیدار این تیم مقابل گل گهر سیرجان؛ حالا ماجرای نخ نمای مدیرعاملی این تیم یا حجم مصدومیت‌ها بماند.

این‌ها همه در شرایطی رخ‌داده است که فرهاد مجیدی باید در سه جبهه تیمش را همچنان به‌عنوان مدعی در کورس مدعیان نگه دارد درحالی‌که تقریباً باید قید شیخ دیاباته بهترین بازیکن و ماشین گلزنی اش را تا اخر سال در اختیار ندارد.

 البته خرید هوشمندانه ارسلان مطهری در پنجره نیم‌فصل نقل و انتقالات تا به اینجا اجازه نداده است تا غیبت شیخ و حتی افت نسبی مهدی قائدی به چشم بیاید، اما فراموش نکنیم که انتظارات از ارسلان مطهری در همین مدت کوتاه حضورش تا حدی بیش از حد ظرفیتش و دور از انصاف است. بدون شک مدافعان حریف مثل بازی مقابل ذوب‌آهن برنامه ویژه‌ای برای مهار کسی را خواهند داشت که به‌محض ورودش بار خط حمله استقلال را به‌تنهایی به دوش کشیده است و پیش‌بینی این نکته بسیار ساده است که ارسلان کار به‌مراتب سخت‌تری به نسبت روزهای اول حضورش در استقلال را تجربه خواهد کرد.

استقلال امروز در سیرجان به مصاف تیمی خواهد رفت که تفاوت آشکاری با آن تیم نیم‌فصل اول پیداکرده است. کافی است به پنج بازی اخیر این تیم مراجعه کنید تا متوجه شوید که شاگردان مجید جلالی با یک رویکرد جدید و تقویت خودشان در نقل وانتقالات، دیگر آن تیم مفت باز نیم‌فصل اول نیستند.

سیرجانی‌ها پس از شکست مقابل نساجی در هفته شانزدهم در 5 بازی بعدی خود موفق به کسب دو برد و سه تساوی و درمجموع 9 امتیاز شده‌اند، آن‌هم درحالی‌که در دیدار مقابل تراکتور هم می‌توانستند باکمی درایت بیشتر برنده از زمین خارج شوند. درواقع شاگردان آقا معلم 9 امتیاز از 16 امتیاز فعلی را در 5 دیدار اخیر به دست آورده‌اند و با توجه به رقابت حساس تیم‌های پایین جدولی به همین سادگی‌ها از امتیازات بازی خانگی نخواهند گذشت و این موارد همه حاکی از آن دارد که روز سختی در انتظار فرهاد ویارانش است.

 به همه موارد اشاره‌شده این را هم اضافه کنید که سه امتیاز این بازی می‌تواند استقلال را به جایگاه دوم و در فاصله دو امتیازی پرسپولیس صدرنشین قرار دهد و استقلال اگر سودای قهرمانی در سر داد همچنان که مجیدی تلویحاً این هدف را تائید کرده است نباید این فرصت را از دست بدهد.

فرهاد مجیدی امروز در شرایطی به سیرجان پا می‌گذارد که این اولین تجربه هدایت تیمش در یک بازی خارج از خانه است چراکه در 7 بازی گذشته، سه دیدارش در چارچوب لیگ قهرمانان آسیا و خارج از ایران بوده است و 4 بازی را هم در تهران تیمش را هدایت کرده است و نکته جالب‌توجه شاید این باشد که آخرین شکست استقلال دربازی‌های خارج از خانه برمی‌گردد به 6 ماه و 7 روز پیش در هفته اول لیگ برتر در دیدار مقابل ماشین‌سازی تبریز گربه سیاه فصل نوزدهم این تیم که رفت‌وبرگشت 6 امتیاز از آبی پوشان گرفت. طبیعتاً مجیدی می‌خواهد با گرفتن حداکثر امتیاز علاوه بر حضور در جایگاه دوم جدول این رکورد را هم تداوم ببخشد کاری که با توجه به تحول گل گهر در این هفته‌های اخیر چندان راحت به نظر نمی‌رسد. برای یافتن جواب تمام معماهای این بازی کافی است تا به صدا درآمدن سوت آغاز این جدال حساس توسط محمدرضا اکبریان رأس ساعت 16:00 امروز پنج‌شنبه صبر کنید.

 

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/36jqx7

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


از پیراهن گل گهر و استقلال رونمایی شد