تاریخ انتشار: 1395/05/30 13:45
اختصاصی/
کد خبر: 266668

فوتبال بوشهر به ترمینال مسافربری تبدیل شده است

این سالها فوتبال استان بوشهر؛ سالهای سخت و سرنوشت سازی را می‌گذراند، بعد از حواشی و اتفاقاتی که در سال‌های اخیر برای فوتبال استان و بخصوص سقوط شاهین وعدم صعود ایرانجوان به لیگ برتر پیش‌آمده، حالا باشگاه ایرانجوان در صدر توجه مسئولان و دست‌اندرکاران استانی قرارگرفته و همه خواهان تحول و بازسازی در ساختار فوتبال و باشگاه فوق هستند.
فوتبال بوشهر به ترمینال مسافربری تبدیل شده است

به گزارش سرویس لیگ یک فرتاک ورزشی، برای بررسی وضعیت ورزش و بخصوص فوتبال بوشهر ، چند هفته ایی است درباره این استان  تحقیقاتی انجام داده ایم که اگر موافق باشید آنرا   باهم مرور ‌کنیم.

افراد سیاسی هیچ گاه در ورزش موفق نبوده اند. زمانی سیاست مسئولان این بود که روسای ادارات ما را در رأس هیات های ورزشی بگذارند، این کار به دو دلیل انجام می‌شد، یکی بحث مسائل مادی بود و دیگری سیاسی که به نظر من هر دو این دلایل اشتباه و نادرست است و ورزش ما با این اوضاع به مشکل برخورده ، چراکه اگر بحث مسائل مالی باشد، ادارات ما با این مشکلاتی که گریبان گیر آن‌هاست و حتی توان پرداخت قبوض آب و برق خود را ندارند چگونه می‌توانند مشکلات کلان ورزشی و هیات ها را برطرف کنند؟ 

به نظر من بهتر است مسئولان بینش و عملکردشان را تغییر دهند و شرکت‌های خصوصی در رأس هیات های ورزشی قرار گیرند تا حداقل بتوانند هزینه‌های اعزام ورزشکاران را تأمین کنند، باور کنید خیلی از هیات های ورزشی ما در هزینه‌های ابتدایی خودشان مانده‌اند و شاید تنها راه‌حل مشکلات آن‌ها، واگذاری آن‌ها به بخش خصوصی است. حال که بحث اقتصاد مقاومتی و اقدام و عمل مطرح‌شده، مدیران ادارات اگر بتوانند اداره خودشان را جمع کنند هنر کرده‌اند اما متأسفانه بیشتر وقت مدیرانی که در رأس هیات ها قرارگرفته‌اند را مسائل مادی و انضباطی و حاشیه‌های ورزشی هدر می‌دهد و وقت و انرژی و حوصله‌ای برای کارهای اداری نمی‌ماند. ضمن اینکه آدم سیاسی هم تخصصی نیست وقتی شخصی را که گرایش سیاسی دارد در رأس کارها قرار می‌دهیم، او چه دردی را می‌تواند از ورزش دوا کند؟ فرقی نمی‌کند که به چه سمتی گرایش داشته باشد، افراد سیاسی هیچ‌وقت در ورزش موفق نبوده و نخواهند بود چون تخصص و علم آن را ندارند، وقتی مدیر ورزشی نیست و اصلاً ورزش را نمی‌شناسد و تفاوت حرکات کششی و نرمشی را نمی‌داند، چگونه می‌تواند در ورزش و فعالیت‌های ورزشی کار مثبتی انجام دهد؟ با این وضعیت نه پیشرفت مادی داریم و نه فنی، باید رویکرد عوض شود و به سمت نوگرایی و ورزش مدرن پیش برود وایرانجوان نبایستی سیاست زده بشودتا همانند چندسال قبل که تا آستانه صعود بود پیش برود..

جایگاه کنونی فوتبال بوشهر  در ایران کجاست؟ 

اما درباره فوتبال بوشهر  ما چند سال گفتیم و نوشتیم، اما چه سود و چه حاصل، هم خسته شدیم از گفتن مطالب تکراری و هم خجالت می‌کشیم از این اوضاع فوتبال استان بوشهر ، ولی آیا کسی هست بشنود حرف‌های ما را؟

 اگر مشکلات فوتبال را بگوییم آقایان تصور می‌کنند ما خصومت شخصی با کسی داریم و یا به خاطر مسائل سیاسی حرفی می‌زنیم. اگر این‌چنین است چرا تاکنون نتیجه نگرفته‌اند؟ جایگاه بوشهر  در کجای فوتبال ایران قرار دارد،استان بوشهر  در لیگ برتر سرمربی و مربی فعال داریم،  از فوتبال ایران چی داریم؟ بوشهر  با جمعیت چندمیلیون نفر، نتوانسته مربی  خوب تحویل لیگ برتر دهد، این پایه بی‌اعتمادی به نیروها و مربیان بومی بود ، مدیران قبلی هیئت فوتبال خشت اول را کج‌نهادند و باهمان رویکرد و سلیقه هم ادامه داشت ، تا اینکه باحضور رحیم خرمزی ونتایج خویش طلسم شکست و بعدآن  مربیانی مانند معماری ،دلگرم ،مفتخر ،و.... ازجمله مربیان بزرگی بودند که بازیکنان بزرگی مانند برادران کریمیان ،طارمی،طهمورثی ، و ... را به فوتبال کشور معرفی کردند.این بازیکنان زیردست همین مربیان بومی رشد کردند . ما هیچ‌وقت به نیروهای بومی اعتماد نکردیم و چوب همین بی‌اعتمادی را اکنون می‌خوریم و آسیب‌هایش را دیده و خواهیم دید.

زمانی 20 تا 30 تیم در سطح استان فعال بود تیم‌هایی مثل ایرانجوان خرموج ،شاهین ،پرسپولیس گناوه و...  که واقعاً خوب بودند، چقدر استعدادهای بوشهر دراین تیم ها فعال بودند حالا سوال اینجاست که  پس چه کردیم برای این فوتبال؟

این فصل ایرانجوان بوشهر سکان هدایت خودرا به محمودخرمزی یکی از دیگر مربیان جوان وبادانش بومی داده است که امیدواری های بسیاری دارد که بتواند دراین شرایط بداقتصادی باشگاه بتواند همانند سایر مربیان این تیم درسالهای گذشته موفق باشد...

نویسنده: "علی اکبرزارعی"

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/3wq8ed

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


دروازبان اوکراینی مدنظر پرسپولیس در ورزشگاه آزادی حاضر شد.+ عکس