تاریخ انتشار: 1395/05/30 13:40
اختصاصی/
کد خبر: 266670

حمایت از تیم های ورزشی و حرف های تکراری / مسئولین فارس، هزار وعده خوبان یکی وفا نکند!

آیا می توان باور کرد در سالی که ذهن مسئولین را شور انتخابات به خود مشغول کرده، حمایت واقعی از تیم هایی همچون فجر شهید سپاسی و سایر نمایندگان صورت گیرد تا این سرمایه های ورزشی به موفقیت برسد؟
حمایت از تیم های ورزشی و حرف های تکراری / مسئولین فارس، هزار وعده خوبان یکی وفا نکند!

به گزارش سرویس لیگ یک فرتاک ورزشی، سالها است که ورزش در استان فارس بخصوص رشته فوتبال عملا به زمین خورده و نمی تواند قامت راست کند. این موضوع باعث شده تا بارها در این زمینه مطلب و خبر درج شود و مسئولان نیز به دلیل اینکه کاری از دستشان بر نمی‌آید تنها بر رفع مشکل تاکید می‌کنند و مکرر وعده و وعید می دهند. اگر فقط در چند سال گذشته این قول‌‌ها را مکتوب کنند، مثنوی هفتادمن کاغذ خواهد شد. با تمام این احوال این رویه پایانی ندارد. مسئولان بی‌ محابا نوید هایی می‌ دهند که نه تنها خود به آن ایمان ندارند بلکه به سبب انبوه مشغله کاری، متوجه لطمات وارده به اعتماد مردم، به خاطر عملی نشدن آنها نیستند. 

 از طرفی فوتبال فارس به دلیل مدیریت و مسایل مالی و عدم حمایت مسئولین دچار چالش شده است. بحرانی که می رود کارخانه بازیکن سازی در فارس  تعطیل شود و امید هزاران بازیکن و هوادار فوتبال ناامید شود. این موضوع باعث می شود که نتوان بدون تامل از کنار این مشکلات گذشت.

این روزها تیم فوتبال فجر شیراز که با هزاران زحمت به همت جوانان باانگیزه و گمنام خوددرفصل گذشته جزمدعیان بود این روزها وضعیت خوشی راسپری نمی کند ، تیم بی پول فجر  تلاش بسیاری در طول فصل قبل  برای رسیدن به لیگ برتر انجام داد ولی موفق به این امر نشد  و با سختی و مشقت بسیار درهمان لیگ دسته یک فوتبال ماندگارشد اما از اینجا به بعد باید توسط مسئولان استان حمایت می  شد. 

شرکت در لیگ دسته یک فوتبال هزینه‌ای بیش از 4 میلیارد تومان دارد و اگر این هزینه تامین نشود تیم دوباره همانند فصل گذشته درجا خواهد زد.

تاریخ نشان می دهد  که فارس پیشینه خوبی در فوتبال کشور دارد، حیف است هیچ نماینده ای در لیگ برتر نداشته باشیم  از این رو باید از  فجرسپاسی و دیگر تیم ها حمایت کرد تا هر چه زودتر به لیگ برتر صعود کنند.

اکنون که فوتبال فارس  با حضورقشقایی ،برق جدید ،کارا وبرق شیراز جان تازه ای گرفته، حیف است که از تیم فجر حمایت نکنیم.

برخی هم برای فرار از مسئولیت خود، موضوع حمایت از تیم های ورزشی همچون فجر  را به شهرداری و شورای شهر حواله می دهند. آن ها می گویند، چگونه شهرداری در سایر شهرها تیمداری می کند اما در شیراز نه؟! اینطورکه پیداشت دیواری کوتاه ترازشهرداری پیدانکرده اند!!!!

جالب است بدانیم که 

«آورده اند که در قدیم و ندیم ها اسب یکی از خلفا گم شده بودند، دربار خلیفه اعلام کرد که هرکس آن را پیدا کند خود آن اسب را به عنوان مژدگانی به او می دهند، پرسیدند خوب اگر قرار است همان اسب را به او بدهند چرا این همه سر و صدا و اعلامیه و اطلاعیه را پخش می کنند؟ گفتند فقط می خواهند به اتفاق وزرایش یکجا با آن یابنده عکس یادگاری بگیرند!»

نوع حمایت مسئولین از تیم های ورزشی دقیقا مصداق همین داستان است. اگر قرار است کارخانه ای یا سازمانی پیدا شود که برای تیم ها هزینه کند، برای مسئولین فقط افتخار سلفی گرفتن با جوانان گمنام و بومی عاشق فوتبال می ماند و بس! مشکل اصلی همان یابنده است که نمی تواند اسب خلیفه را بیاید و گرنه نیازی به اعلامیه و نامه نگاری مسئولین نبود. 

واقعیت این است که  با بلاتکلیفی تیم فجر سپاسی، می رود تا سو سوی چراغ فوتبال فارس خاموش  شود. امیدواریم که مسولان به ورزش استان بیشتر اهمیت بدهند.

نویسنده: "علی اکبرزارعی"

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/4y5ala

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


نظرمحمدی: پیروزی فصل گذشته برابر بادران، روحیه ی تیم را بالا برده است