تاریخ انتشار: 1398/12/04 15:39
رئال مادرید- منچستر سیتی
کد خبر: 69553

زیدان- گواردیولا؛ نبرد جذاب تاکتیک های متخصص و فیلسوف در سانتیاگوبرنابئو

دیدار حساس رئال مادرید و منچسرسیتی به میزبانی کهکشانی ها برگزار می شود.
زیدان- گواردیولا؛ نبرد جذاب تاکتیک های متخصص و فیلسوف در سانتیاگوبرنابئو

امین یزدانی؛  کهکشانی ها در خانه و در بازی رفت ازمرحله یک چهارم نهایی سی ال به مصاف سیتی زن هایی می روند که پس از سال ها ناکامی در کسب سی ال، چنانچه درفصل جاری نیز نتوانند به همراه پپ فاتح آن شوند؛  احتمالا آخرین سال حضور این نابغه و فیلسوف کاتالانی را بر روی نیکمتشان خواهند  دید.

پپ که قهرمانی در لیگ برتر جزیره را به کلوپ یکی دیگر از نوابغ مربیگری حال حاضر فوتبال جهان، واگذار کرده ،با تمام توان و با آمادگی کامل برای عبور ازاین مرحله سخت ودشواری که کار هرتیمی نیست، گام به سانتیاگو برنابئویی می گذارد که سابقا به همراه تیم‌ رویایی و افسانه ای بارسا،خاطرات بیاد ماندنی و خوشی را سپری کرده بود.

پپ در دیدار رفت تمامی بازیکنان خود را به همراه دارد،هرچند نمی خواهد روی لروی سانه که به تازگی به تمرینات گروهی برگشته، ریسک کند ،پس او را در منچستر نگه داشته است.

بازی منطقه ای پپ و پرس سنگین و‌کمرشکن سیتی در یک سوم دفاعی حریف و اعتماد بسیاری که پپ روی حرکات وینگرهای چپ و راست دارد، و ازسویی نزدیکی خطوط میانی و حمله به همدیگر و همچنین اجازه و فرصتی که پپ به بنجامین مندی می دهد که در فاز هجومی تیم شرکت می دهد، و نگه داشتن و متمایل شدن واکر به داخل زمین درجهت جلوگیری از ضدحملات حریف و بازی سریع درعرض وینگرها و دو هافبک تهاجمی، ازجمله برنامه های غالب پپ در بازی امشب  گواردیولاست.

مدل پایه پپ ۳-۳-۴ است،اما درجریان بازی با اضافه و نزدیک شدن کایل واکر به فرناندینیو و لاپورت ،سیتی عملا با سه مدافع مرکزی بازی می کند.

دی بروین و دایوید سیلوا دو هافبک خلاق و با هوش سیتی ،درطول بازی درک فوق العاده ای ازهمدیگر دارند،آنها دائما جای خود را باهم عوض می کنند و سبب سردرگمی و آشفتگی تیم حریف میشوند.

رودری که به خوبی بافضای فوتبال اسپانیا آشناست،پشت این دو بازیکن تاثیرگذار  و خلاق و جلوی مدافعین خودی به بازی گرفته خواهد شد،او بازیساز عقب زمین سیتی است.

برناردو سیلوا درسمت راست و استرلینگ درسمت چپ بعنوان دو وینگر معکوس،قطعا علاوه بر زدن درعرض که آن را با تکنیک و سرعتی خاصی انجام می دهند، فولبک های رئال مادرید را هم به خود، مشغول خواهند کرد،اینکار دو وینگر پپ، حتی ممکن است ازکارایی تهاجمی دو فولبک رئال بکاهند،موردی که به شدت تیم زیدان‌ را در فار هجومی که متکی به حرکت دائمی آنها ازکناره هاست ،با مشکلات فراوانی مواجه کند.

برنامه ی خاص پپ در دیدار امشب مقابل رئال مادرید،فشار وارد کردن بر روی فرلاند مندی ،کارواخال و‌به ویژه واران خواهد بود تا باقطع توپ ،با کمترین لمس آن ،آگویرو و سایرین را درموقعیت گلزنی قرار دهند.

1398081601072418218833284

در آن‌ سوی شاگردان زیزو قرار دارند که پس از حذف از کوپا دل ری توسط سوسیه داد و از دادن ۵ امتیاز کلیدی و حیاتی متوالی درمقابل دو‌تیم سلتاویگو و لوانته، بناچار صدر جدول لالیگا را به رقیب سنتی اش پس داد.

آنها هم اکنون در شرایط خوبی چه در فاز هجومی و چه درکارهای دفاعی قرار ندارند .خط دفاعی آنها که ماه ها  ستون اصلی و قابل اتکای تیم بود، بناگاه بکلی فرو ریخت.علت اساسی آن هم، سیستم چرخشی و ترکیب های مختلف زیدان در خط حمله و به ویژه میانی و تاحدودی دفاعی بود.البته این برنامه همیشگی زیزو در طول دوران فعالیتش در رئال مادرید بود. او‌ در بسیاری از بازی ها به برخی از بازیکنان تاثیرگذار و کلیدی تیم،استراحت می دهد،کاری که سابقا باتوجه به نیمکت بسیار قوی که رئال داشت،سبب فتح چمپیونزلیگ شده بود.

اما در فصل جاری مصدومیت های متوالی بسیاری از بازیکنان باکیفیت و‌تاثیرگذار تیم و همچنین تزریق چند بازیکن جوان وخام در ترکیب تیم ، زیزو تاکنون نتوانسته که از سیستم چرخشی اش نتیجه ی مطلوبی همانند سالیان گذشته اش بگیرد.

رئال مادرید هرچند در چند دیدار اخیرش درلالیگا شرایط خوبی نداشته،اما این متخصص ترین تیم رقابت های سی ال،در چنین رقابت هایی شرایطش بسیار متفاوت است.آنها در شرایط سخت و دشوار نیز این رقابت ها را فتح کرده اند،بنابراین شرایط آنها درلالیگا با چمپیونزلیگ در راه صعودشان به مرحله بعدی کاملا متفاوت است.

هردو‌ تیم‌ از مدل پایه ۳-۳-۴ استفاده می کنند،البته با وظایفی مختلف و شعاع حرکتی متفاوت و همچنین ویژگی ها وتوانایی های فنی فردی متفاوت تر بازیکنان دو‌تیم.

عمده حملات رئالی ها از کناره ها توسط دو فولبک آنها طراحی و سازماندهی میشوند،حال آنکه درتیم‌ سیتی زن ها،این وینگرها هستند که بیشترین حرکات تهاجمی من سیتی را برنامه ریزی می کنند،مگر در مواردی که بنجامین مندی ازچپ به استرلینگ نزدیک میشود و اقدام به ارسال می کند‌.

cover_1440

دی بروین مغزمتفکر خط میانی سیتی زن هاست .او با بر سر زدن های روی توپ و آنگاه اقدام به شوتزنی با هردو پا ،موثرترین مهره ی خط میانی من سیتی بشمار می رود.احتمال اینکه والورده ازسوی زیزو ماموریت یابد که با دی بروین، یارگیری منطقه ای و پرس را انجام دهد،زیاد است.

ایسکو هرچند‌ در بسیاری از اوقات سرعت بازی رئال را با ور رفتن با توپ می گیرد،اما این بازیکن بهترین فوتبالیست جهان است که به خوبی بازی درخطوط را بلد است.اگر ایسکو و‌سایر بازیکنان خط میانی رئال در روز خوبشان باشند،مطمئنا سیتی زن ها شب سختی در سانتیاگوبرنابئو خواهند داست،هرچند نابغه ای بنام پپ را درکنار خود داشته باشند.  

امیدوارم شاهد دیدار جذاب و‌تماشایی و پرگلی از دو تیم و دو مربی تهاجمی فوتبال باشگاهی اروپا باشیم.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/2av67y

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


زیدان رکورد گواردیولا را در لالیگا شکاند