تاریخ انتشار: 1398/12/06 01:41
کد خبر: 69708

صوفی؛ گزینه در سایه برخی دولتی‌ها در انتخابات فدراسیون فوتبال؟

انتخابات فدراسیون فوتبال در حالی ۲۵ اسفند برگزار می‌شود که شنیده شده برخی افراد منتسب به دولت روی گزینه‌ای دیگر هم تمرکز کرده‌اند.
 صوفی؛ گزینه در سایه برخی دولتی‌ها در انتخابات فدراسیون فوتبال؟

 طبق آنچه پیش از شروع رقابت انتخاباتی فدراسیون فوتبال عنوان می‌شد، محمدحسین قریب گزینه‌ای نزدیک به دولت بود که وارد رقابت انتخاباتی شد. با اینکه او هنوز ثبت نام نکرده بود، اما تحلیل‌هایی صورت می‌گرفت مبنی بر اینکه برخی افراد و نهادهای منتسب به دولت قصد دارند قریب را به عنوان کاندیدا مطرح کرده و از او حمایت کنند. پس از این اتفاقات وزارت ورزش و جوانان تأکید کرد در انتخابات پیش‌رو از کاندیدای خاصی حمایت نکرده و نماینده‌ای در انتخابات ندارد.

قریب در انتخابات سال 90 به عنوان گزینه وزارت ورزش و جوانان دولت دهم وارد رقابت با علی کفاشیان شد. جایی که رئیس وقت فدراسیون با معرفی کردن قریب به عنوان کاندیدای وزارت ورزش، مجمع فدراسیون فوتبال را به این اجماع رساند که او را برای چهار سال دیگر ابقا کنند و به نوعی مقابل دولت بایستند. حالا با وجود تغییر دولت و سیاست‌های وزارت ورزش، قریب بار دیگر قرار است وارد رقابت انتخاباتی شود.

تجربه شکست 8 سال پیش، قریب را برای حضور در انتخابات 25 اسفند دچار تردید کرده است. اینکه قریب چقدر در این تصمیم جدی است، شاید اکنون قابل بررسی نباشد. با این حال برخی اعتقاد دارند با توجه به روحیات مدیرعامل سابق استقلال که معمولاً به دور از حاشیه و جنجال است، کناره‌گیری او بعید نیست؛ اگر چه قریب شب گذشته فعالیت خود را در یکی از شبکه‌های اجتماعی آغاز کرد و شاید این بدان معنا باشد که او قصد دارد تا آخر مسیر، کارش را ادامه دهد.

حتی اگر قریب در انتخابات حضور داشته باشد، باز هم احتمال دارد اتفاقات دیگری رخ دهد. گفته می‌شود چه قریب بیاید و چه نیاید، ممکن است برخی افراد نزدیک به دولت به سمت عباس صوفی بچرخند و شهردار شهر همدان و رئیس هیئت فوتبال استان همدان که جوان‌ترین کاندیدای ریاست فدراسیون است، تبدیل به گزینه سایه برخی افراد دولتی شود. صوفی دو سال و نیم پیش از میان 9 کاندیدای شهرداری همدان، با 10 رأی از 11 رأی به عنوان شهردار این شهر انتخاب شد و حالا خود را در انتخابات دیگری می‌بینید.

صوفی این روزها کم‌خبرترین نامزد انتخابات ریاست فدراسیون فوتبال است و ممکن است یا به تنهایی وارد انتخابات شود (در صورت انصراف قریب) یا با قریب ائتلاف کند. در عین حال منتسب شدن او به بخشی از دولت و گزینه اول شدنش از سوی این گروه، بعید نیست که سرنوشت 8 سال پیش قریب را برایش رقم بزند. این در شرایطی است که شنیده شده یکی از افراد بالا رتبه ورزشی نقش زیادی در آمدن صوفی به عرصه انتخابات ایفا کرده است.

در حال حاضر محمدحسین قریب، حبیب کاشانی، مهدی محمدنبی، حیدر بهاروند، هدایت ممبینی و عباس صوفی نفراتی هستند که توانسته‌اند مدارک خود را به کمیته سه نفره فدراسیون فوتبال تحویل دهند. از این بین گفته می‌شود ممبینی نتوانسته مدارکی دال بر داشتن سوابق مدیریتی را به فدراسیون فوتبال تحویل دهد و صحبت از عدم احراز صلاحیت بازنشسته‌ها نیز وجود دارد. اینکه در روز انتخابات چند نفر از میان 6 کاندیدای باقی مانده بتوانند خود را به کارزار انتخاباتی وارد کنند، هنوز مشخص نیست.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/3e7kyv

اخبار مرتبط



آخرین اخبار




 
روایتی تازه از پشت پرده انتخابات فدراسیون فوتبال