تاریخ انتشار: 1395/05/28 01:35
کد خبر: 267083

گزارش زنده/ ایران 0 ایتالیا 2

تیم ملی والیبال ایران ست های اول و دوم بازی مقابل ایتالیا مغلوب حریف شد.
گزارش زنده/  ایران 0  ایتالیا 2

به گزارش سرویس توپ و تور فرتاک ورزشی، حساس‌ترین بازی تیم ملی والیبال ایران در المپیک 2016 ریو از ساعت 1:30 بامداد امروز مقابل ایتالیا در سالن ماراکانازینیو آغاز شد. رائول لوزانو برای شروع بازی مرحله یک چهارم نهایی از سعید معروف، شهرام محمودی، فرهاد قائمی، میلاد عبادی‌پور، محمد موسوی، عادل غلامی و مهدی مرندی (لیبرو) استفاده کرد.

بازیکنان ایران برای شکست دادن ایتالیا و صعود به به جمع 4 تیم برتر بازی‌های المپیک، سرشار از انگیزه بودند و اشتباهات بازیکنان ایتالیا هم این فرصت را به شاگردان لوزانو داد تا امتیاز 29، مسابقه پا به پا پیش برود. خط حمله قدرتمند ایتالیا اما جبران اشتباهات این تیم را می‌کرد. تیم ایران در ست نخست با نتیجه 31 بر 29 شکست خورد.

ست اول؛ ۳۱ بر ۲۹ به سود ایتالیا

بازی پایاپایی آغاز شد، اما ایرانی‌ها در زدن سرویس شرایط بهتری داشتندو بارها دریافت کننده‌های ایتالیا را با مشکل روبرو کردند.

تا امتیاز 7 بر 7 تیم‌ها شرایط برابری داشتند و تیم‌ها دو امتیاز سرویس از دست دادند.

زمانی که فرهاد قائمی پشت خط سرویس قرار گرفت، ایران توانست 2 امتیاز متوالی به دست بیاورد تا نتیجه بازی 12 بر 10 به سود شاگردان لوزانو شود. این نتیجه و عملکرد موجب شد تا بلنجینی درخواست وقت استراحت فنی کرده و نکاتی را به شاگردانش گوشزد کند.

ایتالیایی‌ها بلافاصله پس از این وقت استراحت نتیجه را به تساوی کشاندند، اما در ادامه محمودی نتیجه بازی 13 بر 12 به سود ایران کرد.

تا امتیاز 16 هم تیم‌ها مساوی پیش رفتند، اما در ادامه ایتالیایی‌ها برای کسب امتیاز 18 از سرویسی که خوانتورنا زد درخواست بازبینی مجدد صحنه کردند که نظر آنها اشتباه بود و امتیاز 17 به ایران رسید تا بازهم بازی مساوی باشد.

هرچند که دریافت ایتالیایی‌ها چندان مناسب نبود، اما بازیکنان این تیم برای کسب امتیاز به دقت زیادی به توپ ضربه می‌زدند.

زمانی که شهرام محمودی نتیجه بازی 22 بر 21 به سود ایران کرد بازهم بلنجینی، سرمربی ایتالیایی‌ها درخواست وقت استراحت کرد تا اختلاف تیم‌ها بیشتر نشود.

در امتیاز 23 بر 22 به سود ایران مجتبی میرزاجانپور جایگزین قائمی شد و پس از یک امتیاز قائمی به جای خود بازگشت.

در امتیاز 24 بر 23 به سود ایران مهدوی و غفور جایگزین محمودی و معروف شدند تا مهدوی شروع کننده بازی برای ایران باشد.

زمانی که نتیجه بازی 25 بر 24 به سود ایتالیا شد، لوزانو درخواست وقت استراحت کرد. ایتالیایی‌ها با تک دفاع زایتسف به امتیاز 25 رسیدند.

در امتیاز 28 بر 27 به سود ایران معروف و محمودی به جای خود بازگشتند و جایگزین مهدوی و غفور شدند.

لوزانو در امتیاز 29 بر 28 به سود ایتالیا بازهم درخواست وقت استراحت کرد. امتیازی که ایتالیایی‌ها به کمک تعویض روسینی، لیبروی سابق و دریافت کننده کنونی خود کسب کردند.

این ست با نتیجه 31 بر 29 به سود ایتالیا خاتمه پیدا کرد.

ست دوم؛ ایران 19  ایتالیا 25

ست دوم را ایران کمی بهتر آغاز کرد و امتیاز دوم با دفاع سید محمد موسوی برای ایران به ارمغان آمد، اما ایتالیایی‌ها بلافاصله بازی را به تساوی کشاندند.

بازی در امتیاز 10 مساوی شد. بازیکنان ایران تا اینجای مسابقه 3 دفاع کامل انجام دادند.

در امتیاز 14 بر 14 بلنجینی درخواست بازبینی مجدد صحنه کرد که درخواست وی اشتباه بود و داور درست تشخیص داده بود. در ادامه زمانی که داور خطای دو ضرب را از سعید معروف گرفت و امتیاز 15 به ایتالیا رسید، لوزانو درخواست وقت استراحت کرد.

آنتونوف، بازین ایتالیایی برای دومین بار در جریان این مسابقه و در امتیاز 16 بر 15 به سود ایتالیا وارد زمین شده و پشت خط سرویس قرار گرفت. حضور این بازیکن امتیاز 17 را برای ایتالیا به ارمغان آورد.

زمانی که نتیجه بازی 18 بر 15 به سود ایتالیا شد، لوزانو درخواست وقت استراحت کرد تا مانع روند امتیازگیری لاجوردی‌پوشان شود و نکاتی را به شاگردانش تذکر بدهد.

در امتیاز 19 بر 16 به سود ایران میرزاجانپور جایگزین قائمی شد. در ادامه و در امتیاز 21 بر 17 هم معروف و محمودی جای خود را به غفور و مهدوی دادند.

 

ایتالیا سومین تیم رده بندی مدال آوران تاریخ والیبال جهان است که 13 طلا، 9 نقره، 10 برنز و مجموعا 32 مدال جهانی و المپیک کسب کرده است. عمده این مدال‌ها نیز از سال 1989 و با آغاز تغییر نوین در والیبال این کشور تحت تاثیر سرمربیگری خولیو ولاسکو به دست آمده است.

 

 

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/3kaxj8

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


کوبیاک در واکنش به صحبت های معروف: ما ایران را دوست داریم