تاریخ انتشار: 1398/12/01 21:58
کد خبر: 70155

سیر نزولی نرم حسینی در لیگ نوزدهم

هرچه خط آتش استقلال چشم‌نواز و بی‌نقص پیش می‌رود و حتی در روزهای نداری نیز موتور گلزنی‌اش خاموش نمی‌شود، در خط دفاع بخصوص در پست دروازه‌بانی شرایط مطلوبی را شاهد نیستیم.
سیر نزولی نرم حسینی در لیگ نوزدهم

سیدحسین حسینی که بعد از سال‌ها رقابت با مهدی رحمتی توانست مسئولان باشگاهش را متقاعد سازد تا رقیب دیرینه را از این تیم کنار بگذارند، صاحب دستکش طلایی و مرد اول شود اما هرگز نتوانسته همچون آن دروازه‌بان به نقطه اتکایی بزرگ و در برخی بازی‌ها تعیین کننده باشد.
مهدی رحمتی نیز در طول دوران حکومتش بر قفس توری استقلال نمایش‌های اسفباری نیز داشت اما تعداد بازی‌های به یادماندنی و واکنش‌های خاطره‌انگیز او در استقلال نیز کم نبود و بی‌شمار نمایش خاطره انگیز از او در ذهن به یادگار مانده که حتی نتیجه را به سود استقلال تغییر داده است.
 سیدحسین حسینی نیز دروازه‌بان کوچک و به لحاظ فنی کم مقداری نیست و در زمره 5 دروازه‌بان اول لیگ به حساب می‌آید اما آمار نشان می‌دهد که او بعد از جدایی رحمتی افتی محسوس را تجربه کرده است. گرچه نمی‌توان مشارالیه را در تمام گل‌های خورده استقلال مقصر دانست و بیش و کم مدافعان و نقص‌های دفاع تیمی نیز در این ماجرا نقش ایفا کرده‌اند اما حسینی است که در نهایت مسئول تمام گل‌های خورده استقلال محسوب می‌شود و او است که باید با تدابیر ویژه خود چه از لحاظ فردی و چه در بخش سازماندهی مدافعان مانع باز شدن دروازه‌ تیمش باشد.
حسینی در فصلی که سپری کردیم 24 بار در بازی‌های لیگ، حذفی و لیگ قهرمانان آسیا در چارچوب دروازه تیمش ایستاده که فقط 7 بار توفیق ثبت کلین‌شیت را داشت؛ آماری که با روزهای اوجش نیز فاصله بسیاری دارد و اگر شماره یک را بخواهیم با دوران درخشش خود نیز قیاس کنیم به این نتیجه می‌رسیم که سیر نزولی نرمی را در تیمش آغاز کرده است.
شماره یک در فصل نوزدهم بازی‌ها را با گل خورده آغاز کرد و هفته‌ها طول کشید تا بتواند کلین‌شیت‌هایی را ثبت کند. دروازه‌بان استقلال تنها در بازی‌های مقابل فجر، سایپا، پارس‌جم، صنعت نفت، شهرخودرو، الکویت و الریان توپی از دروازه‌اش عبور نکرد و در باقی بازی‌ها گل خورد.
حسینی اکنون در جدول دروازه‌بان‌های لیگ برتر نیز عملکرد درخشانی از خود بجا نگذاشته و هشتمین دروازه‌بان یا به تعبیر دیگر خط دفاع لیگ را دارد. او لیگ نوزدهم را بسیار ناامیدکننده شروع کرد و در 7 بازی پی در پی گل خورد. آماری که اخیراً از حسینی بجا مانده نیز امیدوارکننده جلوه نمی‌کند. او در 4 بازی گذشته تیمش 6 بار دروازه خود را به روی حملات حریف باز شده دیده تا آمار گل‌های خورده‌اش در این فصل فوتبالی فزونی بگیرد.
بدون شک تیمی که می‌خواهد جام قهرمانی را ببرد نیاز به کلین شیت‌های بیشتر دارد. حال شاید ریز شدن به عملکرد حسینی این تعبیر را به ذهن متبادر کند که او را مقصر اول در وضعیت به وجود آمده بدانیم اما واقعیت این است که مدافعان استقلال نیز کم مهاجمان حریف را برای تسخیر دروازه‌ تیم خود آزاد نگذاشته‌اند و اگر این روند ادامه داشته باشد، هرچه خط حمله آبی‌ها کارش را به نحو احسن انجام دهد و سیری ناپذیر و گلزن جلو برود باز هم تزلزل در خط دفاع و بخصوص افت محسوس در ناحیه دروازه‌بانی می‌تواند همه آمال و آرزوهای قهرمانی استقلال را به باد دهد.
آنچه استقلال را امیدوارکننده‌تر از هر زمان دیگری برای رسیدن به جام قهرمانی جلوه خواهد داد ترمیم سریع اوضاع نابسامان خط دفاعی و ایجاد یک تحول اساسی در روحیات گلری حسینی است و فرهاد مجیدی باید در قامت سرمربی استقلال این موضوع مهم را جدی بگیرد اگر می‌خواهد قهرمان لیگ شود و در لیگ قهرمانان آسیا نیز به توفیق نسبی دست یابد.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/4d6xqj

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


آشنایی با حریفان استقلال خوزستان در آسیا