تاریخ انتشار: 1395/05/20 02:23
کد خبر: 268753

پرسپولیس بارسلونای ایران است/

پیشکسوت فوتبال ایران معتقد است که لیگ ایران، لیگ پویایی شده ولی عدم وجود تفاهم بین مدیریت کلان و مدیریت داخلی هنوز وجود دارد.

به گزارش سرویس لیگ برتر فرتاک ورزشی، محمود یاوری پیشکسوت فوتبال ملی ایران است، که تجربه سرمربیگری در بسیاری از تیم‌های کشور را در کارنامه دارد. یاوری بیشتر دوران بازی خود را در تیم پاس سپری کرده و در تیم سپاهان هم سابقه مربیگری دارد. محمود یاوری سابقه هدایت تیم ملی ایران را هم در کارنامه دارد.

 

از محمود یاوری در مورد فوتبال سپاهان و شرایط این تیم در حال حاضر پرسیدیم و ایشان عنوان کرد: سپاهان تیم بزرگی است و پس لرزه‌های گاه و بیگاه نمی تواند این تیم ریشه دار را تکان دهد. این تیم هم مثل استقلال و پرسپولیس است و هرچیزی نمی تواند این تیم ها را تکان دهد. بازی اول با هر شرایطی که بود گذشت و این تیم بازی را واگذار کرد، تیم سپاهان 70، 80 درصد جوان شده است و الان در روند خوبی در حرکت است و اگر شرایط بیرونی هم با تیم هماهنگ شود نتایج تیم بهتر هم می‌شود.

 

سرمربی سابق سپاهان در مورد عبدا... ویسی گفت: ویسی فرزند همین خانواده است و اتفاقا فرزند خلف این خانواده هم هست. این مربی با بازیکنانی مثل بصیرت، قنبری و حتی خود احسان کار کرده و با خود من هم بوده و خیلی علاقمندم این مربی جوان و باانگیزه که مطالعات خوبی هم دارد موفق شود. ویسی علاقه زیادی به ترقی و پیشرفت دارد و کار علمی و فیزیکی را با هم پیش می برد و در حال حاضر به خوبی دارد کمال استفاده را از امکانات سپاهان می برد. شخصا معتقدم که عیار تیم ها بعد از اردوی تیم ملی نشان داده می شود، چرا که تیم ها در تعطیلات روی نقاط ضعف خود کار خواهند کرد و کمبود ها و مشکلات خود را رفع می کنند.

 

پیشکسوت فوتبال اصفهان در مورد بازگشت نویدکیا اضافه کرد: من مدتی در خدمت سپاهان بدون هیچ حقوقی کار می کردم و اینقدر به این باشگاه اهمیت می دادم که به من پدرخوانده سپاهان می گفتند. به محرم گفتم که پدرخواندگی سپاهان به تو می رسد و فقط کافی است که در این مسیر حرکت کنی.

 

وی ادامه داد: سپاهان و پرسپولیس وارث باشگاه شاهین هستند ولی در اصفهان هواداران بسیاری هستند که برای این تیم جان خودشان را هم می دهند. همین چند وقت پیش بود که یکی از هواداران سپاهانی جان خود را از دست داد. آدم هایی که در راس این تیم وجود دارند باید بزرگ فکر کنند. در تیم سپاهان ارتباط مدیریت کلان چسبیده به باشگاه همگون و همخون نیست.  هیات مدیره باشگاه سپاهان را کارخانه تعیین می‌کند. آقای سبحانی واقعا دارد از سپاهان حمایت می‌کند و دست پر برکت او روی تیم هست و همین موضوع باعث شد که حاج‌صفی لیگ آلمان را رها کند و به ایران بازگردد. این ارزش سپاهان را نشان می‌دهد. بیرون زمین مثل داخل زمین نیست، بیرون زمین تفاهم فکری وجود ندارد و این نقیصه‌ای است که در سپاهان وجود دارد.

 

مربی پیشکسوت فوتبال ایران در مورد لیگ شانزدهم و آمادگی تیم‌ها عنوان کرد: البته فوتبال سرعتی کم‌کم دارد به بدنه فوتبال ایران اضافه می‌شود مثل تراکتورسازی و پرسپولیس که خیلی خوب بازی می‌کنند. البته فکر می‌کنم لیگ ایران در مهارت‌های فردی و تاکتیک‌های فردی و گروهی هنوز با مشکل روبه‌رو است. یک ماه تعطیلات این فرصت را به تیم‌ها می‌دهد تا بتوانند روی پاس‌های شناور خود و انتقال بازی بیشتر کار کنند تا در ادامه لیگ انتقال بازی روان‌تر صورت بگیرد. امسال فکر می‌کنم مثل سال گذشته  و حتی بیشتر پدیده‌های خوبی خواهیم داشت.

 

محمود یاوری در مورد اتفاقات پیش آمده بین گل محمدی و آذری با گلایه از یحیی گل محمدی گفت: نباید بین آقای آذری و گل‌محمدی بعد از 15 سال کار در کنار هم این اتفاقات رخ دهد. از آقای گل‌محمدی گله دارم که بعد از سال‌ها کار کردن با آقای آذری و بعد از دوستی بلندمدتی که با ایشان داشتند با ایشان به مشکل خوردند. «به قول معروف می‌گویند برادری‌ خوب است که رفیق باشد». پارسال  که ذوب‌آهن نتایج خوبی نمی گرفت، آقای آذری آقای خیلی  از گل‌محمدی حمایت کرد. سال‌ها قبل آقای تاج به من در تیم‌ سپاهان خیلی لطف کردند و با اینکه 4 بازی را در تهران باخته بودیم از من حمایت کامل کردند و باعث شدند در نهایت سوم شویم.

او ادامه داد: آقای رجب‌زاده در مورد حاشیه به وجود آمده خیلی خوب بچه‌ها را مدیریت کرد و من فکر می‌کنم درست این است که همه جایگاه خودشان را بفهمند.

 

پیسکسوت فوتبال در مورد انتشار قراردادها گفت: ما فقط دیدگاه حرفه‌ای را داریم ولی در عمل از آن استفاده نمی‌کنیم. فقط پول بازیکن و برخی مربیان در ایران حرفه‌ای است. اگر به صورت منطقی و اصولی باشد مشکلی ندارد ولی تیمی مثل فجر پول اتوبوس ندارد ولی برخی تیم‌ها با پول دولتی ظاهرا خودشان را حفظ می‌کنند و موفقیت‌های ظاهری به دست می‌آورند. امیدواریم این پول‌های کلان در جای مناسب خود هم استفاده شود. من فکر نمی‌کنم هیات مدیره ای به فکر ساختن تیم‌های پایه باشد. البته سپاهان همیشه به پشتوانه خودش متکی بوده ولی چند سالی هم بوده که از این موضوع غافل شده است.

 

یاوری در مورد مدعیان لیگ برتری اضافه کرد: تیم سایپا تیم روان و بدون حاشیه است که بدون مشکل کار خود را دنبال کرده و از تیم‌های خوب لیگ شانزدهم به حساب می‌آید. سپاهان هم تیم سرعتی و با کیفیتی دارد و روز به روز بهتر می‌شود. البته تیم سپاهان هنوز در اجرای تاکتیک‌ها کامل نشده و نیاز به پیشرفت دارد.

 

او ادامه داد: پرسپولیس تا حدودی شبیه سبک بارسلونا  در زمان گواردیولا بازی می‌کند که بلافاصله بعد از دست دادن توپ نفر اول به دنبال دفاع کردن می‌رود. البته من چند سال پیش هم خودم چنین سبکی را در تمرینات انجام می‌دادم و از بازیکنان می‌خواستم بعد از دست دادن توپ، دفاع را از همان نقطه شروع کنند.

 

یاوری در مورد استقلال و تغییرات مدیریتی این تیم در آغاز رقابت ها گفت: استقلال باید مشکل بیرون زمین خود را حل کند تا به داخل زمین برسد این تیم اسیر تحولات بیرون زمین شده است. سردرگمی در ارتباط مدیران در این تیم وجود دارد که به زمین سرایت می‌کند. دقیقا مثل اتفاقی که برای والیبال افتاد و باعش شد که سرپرست تیم در مراسم رژه تیم حضور نداشته باشد، اما روش بازیکنان تیم والیبال هم درست نبود. بازیکنان باید حد و حدود خودشان را بدانند. امیدوارم این مشکلات حل شود.

 

سرمربی سابق فجرسپاسی در مورد نوع بازی تراکتورسازی گفت: تراکتورسازی تیم خیلی خیلی سرعتی است و مشکلی که این تیم دارد این است که پاس‌های بی‌تاثیر زیاد در این تیم دیده می‌شود و این پاس‌ها باعث می شود تیم را به عقب برگرداند. مطمئنا آقای قلعه‌نویی با شعور فوتبالی که از ایشان سراغ دارم، این مشکل را می داند و در تعطیلات این مشکل را حل خواهد کرد.

 

سرمربی سابق سپاهان در مورد هنریکه بازیکن برزیلی این تیم گفت: این بازیکن نیاز به زمان دارد تا بیشتر با تیم هماهنگ شود و تعطیلات بهترین زمان برای هماهنگی و آمادگی این بازیکن است.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/2an8oy

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


خط تیره های جدول لیگ برتر