تاریخ انتشار: 1398/11/29 12:26
کد خبر: 70464

فدراسیون در انتخاب اسکوچیچ تصمیم گیرنده نبود

سرمربی تیم فولاد خوزستان می گوید در گذشته می گفتند این مرحله راحت است اما حالا کارمان به اما و اگر کشیده است.
فدراسیون در انتخاب اسکوچیچ تصمیم گیرنده نبود

جواد نکونام که گفته می شد یکی از کاندیداهای سرمربیگری تیم ملی فوتبال است، طی گفت و گویی با برنامه سلام صبح بخیر شبکه سوم سیما صحبت هایی را درباره وضعیت کنونی تیم ملی انجام داد که مشروح آن را در ادامه می خوانید:

 

**زمان کی روش باید اتفاقات بهتری رخ می داد

به هر حال دوستان لطف دارند و نظر لطفشان است که من می توانم روی نیمکت تیم ملی بنشینم اما به نظر من اگر تصمیم گیری ها در فوتبال ما درست انجام می شد زمانی که آقای کی‌روش در فوتبال ما بود باید اتفاقات بهتری می افتاد، هم تیم به المپیک برود هم تیم ملی بزرگسالانمان شرایط بهتری داشته باشد اما این برنامه ریزی ها به ما مربیان ضربه وارد کرد و این کاری که در تمام دنیا صورت می گیرد، مثل زمانی که کی‌روش حضور داشت جلسات خوبی بین ایشان و رییس فدراسیون برگزار می شد و من در جلسات حضور داشتم. در این جلسات تصمیم گیری هایی برای آینده فوتبال می شد که به نفع آن باشد.

 

**برای سرمربیگری تیم ملی مذاکره کردید؟

در این مورد صحبتی ندارم. به هر حال الان سرمربی تیم ملی انتخاب شده و نمی خواهم وارد جزئیات شوم ولی چیزی که مهم است این است که در شرایطی که ما کی‌روش را داشتیم، سرمربی رئال مادرید، منچستر یونایتد، کمک آقای فرگوسن و... به جایی رسیدیم که در یک اقدام اشتباه آقای ویلموتس را انتخاب کردیم که او هم به هر حال در فوتبال دنیا مربی شناخته شده‌ای است و حداقل لیاقت این را داشته که مربی تیم ملی بلژیک بوده است.

 

**گفته بودم فوتبالمان بعد از کی روش افت می کند

از لحاظ فنی و عملکرد کاری نداریم اما شرایط طوری شده که ویلموتس مربی تیم ملی شد. اما شما ببینید بعد از آقای کی‌روش دوستانی که از او انتقاد می‌کردند دوست دارم بگویند الان فوتبال ایران کجاست؟ من آن موقع گفتم و حالا هم به صورت رسمی اعلام می کنم که فوتبال ما بعد از حضور کی‌روش دچار افت شدیدی خواهد شد. شما هم می بینید که این شرایط پیش آمده و برای من فقط مهم تیم ملی کشورم است و شخص مهم نیست.

 

**کی روش با مبلغی پایین تر از ویلموتس می ماند

آقای کی‌روش، برانکو ، بلاژویچ مربیان خارجی هستند که برای فوتبال ایران زحمت کشیدند و فوتبال ایران به این عزیزان مدیون است. این ها را من می شناسم و قطعا قبل از این عزیزان هم کسانی بودند که برای این فوتبال زحمت کشیدند. آقای کی‌روش حاضر بود با مبالغی پایین تر از قراردادی که با آقای ویلموتس بستند در ایران بماند و تمام شناخت را نسبت به ایران داشت و می توانست افتخارات بیشتری برای ما کسب کند و من فکر می کنم اشتباه خودمان و قدر ندانستن باعث شد او جدا شود و این حال و روز فوتبال ما است.

 

**فدراسیون در انتخاب اسکوچیچ تصمیم گیرنده نبود

دو موضوع وجود دارد. یکی اینکه فدراسیون فوتبال به نظر من در انتخاب اسکوچیچ تصمیم گیرنده نبوده است و این انتخاب از طرف فدراسیون انجام شد چون اصلا کسی در فدراسیون اعلام نمی کند که ما این کار را کردیم. شک نکنید که هر کسی هم بگوید ما این کار را کردیم به خاطر این است که فشار از بالا برداشته شود. من نمی دانم کجا ولی مردم خودشان با صحبت هایی که شده قطعا همه می دانند سرمربی تیم ملی از کجا و چگونه انتخاب شده است.

 

**به مربیان ایرانی بی احترامی شد

اینکه ما مربی تیم ملی را انتخاب می کنیم و همه ایران به آن نقد دارند و مخالف هستند چیزی است که مشخص است و بی احترامی  است که به مربیان ایرانی شد. مربیان ایرانی که ما داریم واقعیت را بگویم قطعا مربیان زیادی داریم که همین الان می توانند روی نیمکت تیم ملی بنشینند. در حال حاضر می توانست این اتفاق بیفتد اما تصمیم گیرنده جای دیگری بود.

 

**در شرایط راحت کارمان به اما و اگر کشیده است

تمام این کارها انجام شده که تیم به جام جهانی صعود کند. ما در مرحله گروهی به اما و اگر رسیده ایم، ما قبلا وقتی از مرحله گروهی صعود می کردیم همه می گفتند می خواستید از این هم صعود نکنید، اینکه راحت بود! اما همین حالا به اما و اگر کشیده است. شما می دانید عراق تیمی بود که ما را 10 نفره نمی توانست ببرد اما راحت به این تیم می بازیم و باید به این امید باشیم که آیا می توانیم او را ببریم؟ این تیم ملی عراق تازه به نظر من خیلی ضعیف است. بحرین هم تیم ضعیفی است و این تیم ها در بدترین شرایطشان هستند. با تیم ملی بحرین که در جام ملت ها زمان آقای برانکو بازی کردیم خیلی قوی بود که توانستیم شکستش بدهیم یا در مرحله گروهی جام جهانی با این ها هم گروه بودیم. بحرین که واقعا تیم ضعیفی است.

 

**آینده فولاد چگونه است؟

امیدوارم فوتبالمان هر روز موفق تر شود. تشکر ویژه از هواداران تیم فولاد دارم که همیشه ما را حمایت کرده اند تا بتوانیم شرایط ایده آلی را برایشان رقم بزنیم.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/4p89dr

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


 تفاهم سرمربی جدید تیم ملی و سازمان لیگ