تاریخ انتشار: 1395/05/18 18:42
کد خبر: 269072

ادامه رقابت های بسکتبال المپیک/ نبرد غول های جهان در ریو

دور دوم و سوم مسابقات بسکتبال بانوان المپیک با دیدار حساس اسپانیا و آمریکا آغاز می شود
ادامه رقابت های بسکتبال المپیک/ نبرد غول های جهان در ریو

به گزارش سرویس المپیک فرتاک ورزشی، رقابت های بسکتبال بانوان المپیک با انجام 4 دیدار در روز سوم این بازی ها در ریو پیگیری می شود و در نخستین آن ها امروز 7:30 دقیقه به وقت تهران آمریکا و اسپانیا در یک دیدار حساس به مصاف یک دیگر می روند . 

 

گروه B
آمریکا – اسپانیا / نبرد غول های جهان در ریو 

 

تیم ملی بسکتبال بانوان آمریکا، قدرتمند ترین و پرافتخار ترین تیم جهان، امروز در دومین دیدارش به مصاف اسپانیای می رود که این روز ها در جایگاه سوم جهان قرار دارد، هر دو تیم در بازی گذشته به پیروزی رسیده اند و امروز هر دو به شکست یکدیگر فکر می کنند. 

 

آمریکا که از بازیکنانی مانند مایا مور، برنا استووارت و تینا چارلز سود می برد موفق شد نخستین گامش را بسیار محکم دارد و مقابل تیم سنگال به پیروزی برسد، آن ها تنها نماینده آفریقا را با نتیجه 121 – 56 شکست دادند و حالا در صدر جدول قرار دارند. 
اسپانیایی ها نیز که پس از آمریکا و استرالیا سومین بخت قهرمانی مسابقات است، موفق شدند در نخستین بازیشان با نتیجه نزدیک 65 – 59 حریف قدرتمندشان صربستان را مغلوب کنند تا امروز در جایگاه سوم گروه قرار بگیرند. 

 

تیم ملی بسکتبال بانوان امریکا تاکنون 7 بار قهرمان المپیک شده است و در این دوره هم بخت اول قهرمانی محسوب می شود. 

 

کانادا – صربستان / نبرد گوزن های شمالی با نماینده اروپا 

 

دومین دیدار گروه دوم بسکتبال بانوان با دیدار کانادا و صربستان پیگیری می شود، کانادایی ها که از بازیکنان خوبی بهره می برند پیش از این موفق شده بودند تیم قدرتمند چین را شکست دهند اما وضعیت صرب ها با آن ها متفاوت است و اولین دیدارشان را با نتیجه نزدیک 65 – 59 به اسپانیا واگذار کردند و حالا به دنبال آن هستند تا نخستین پیروزی را در المپیک کسب کنند.

 

کانادا در گروه دوم پس از امریکا در رده دوم جدول قرار دارد و صربستان نیز با یک شکست در جایگاه چهارم گروه است.

 

دو تیم در رده بندی جهان تنها 5 پله با یکدیگر فاصله دارند و امکان هر نتیجه ای در این دیدار وجود دارد. 

 

بالاترین جایگاه کانادا در المپیک در تمام ادوار، مقام چهارمی المپیک 1984 بوده است اما در جام جهانی دو قهرمانی در سال های 1979 و 1986 را بدست اورده اند، صرب ها اما هیچ موفقیتی در المپیک و جام جهانی بدست نیاورده اند.
سنگال – چین / تلاش بازنده ها برای برد 

 

تیم های ملی بسکتبال چین و سنگال در آخرین دیدار گروه دوم از ساعت 3:15 بامداد به وقت تهران رو در روی یکدیگر قرار می گیرند.

 

دو تیم نخستین بازی هایشان را به حریفان قدرتمند آمریکای شمالی واگذار کرده اند و این روز ها در قعر جدول گروه دوم قرار دارند.

 

سنگال که تنها نماینده قاره سیاه هستند در اولین بازی با نتیجه 121 – 56 مغلوب قهرمان دور قبل المپیک شده اند وحالا در رده ششم گروه قرار دارند، چینی ها هم خیلی متفاوت نیستند اگرچه آن ها تیم اول آسیا هستند اما در نخستین دیدارشان با نتیجه 90 -63 مغلوب کانادا شده اند . 

 

A گروه 
برزیل – ژاپن / دومین تلاش میزبان به قصد برد 

 

تنها دیدار گروه اول رقابت های بسکتبال بانوان المپیک ساعت 1 بامداد میان دو تیم برزیل و زاپن برگزار می شود، برزیلی ها که میزبان بازی ها هستند انتظار می رفت تا بازی زیبا تری را مقابل استرالیا انجام دهند اما این گونه نشد و  با نتیجه 84 – 66 مغلوب شده اند و حالا در جایگاه ششم گروهشان قرار دارند.

 

ژاپن اما وضعیت متفاوتی نسبت به تیم میزبان دارد . بانوان ژاپنی در نخستین گام موفق شدند  با نتیجه 77 – 73 مقابل بلاروس به برتری برسند.

 

 

نکته جالب در این دیدار، رویارویی دو تیمی است که هر دو میزبان المپیک خواهند بود.

شایان ذکر است که میزبان بعدی مسابقات المپیک ژاپن خواهد بود.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/45ew5o

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


 بسکتبال ایران در المپیک ریو نماینده دارد