تاریخ انتشار: 1398/11/21 15:40
کد خبر: 71442

خسروی: نباید رئیس کمیته داوران در انتخابات فدراسیون حضور داشته باشد

داور پیشکسوت فوتبال ایران با توجه به حضور ممبینی در انتخابات تأکید کرد که هیئت رئیسه فدراسیون باید تصمیم به تغییر رئیس کمیته داوران بگیرد.
خسروی: نباید رئیس کمیته داوران در انتخابات فدراسیون حضور داشته باشد

علی خسروی در خصوص ثبت‌نام هدایت ممبینی در انتخابات فدراسیون فوتبال در حالی که رئیس کمیته داوران است، گفت: هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال همین امروز باید یک نفر را به عنوان سرپرست کمیته داوران تا زمان برگزاری انتخابات معرفی کند. با توجه به اینکه تمام اعضای هیئت رئیسه هم در انتخابات ثبت نام کرده‌اند و ذینفع هستند، نمی‌توان از بین اعضای هیئت رئیسه فردی سرپرست شود و باید یک نفر خارج از هیئت رئیسه در کمیته داوران مسئولیت بگیرد.

وی افزود: با توجه به حساسیت موضوع داوری، اگر بخواهیم با توجه به نفرات حاضر در مجمع فدراسیون فوتبال حساب کنیم، ممبینی به عنوان رئیس کمیته داوران و مسئول چیدمان داوری آرای 32 باشگاه را خواهد داشت. دو داور هم در مجمع حاضر می‌شوند که به این شکل تعداد آرای او به 34 نفر می‌رسد و اگر بتواند آرای 10 هیئت را هم داشته باشد، رئیس فدراسیون می‌شود. این مسئله تبعیض در انتخابات و سوءاستفاده از جایگاه محسوب می‌شود.

داور پیشکسوت فوتبال ایران تصریح کرد: نباید رئیس کمیته داوران در انتخابات حضور داشته باشد و با توجه به ذینفع بودن او در چیدمان داوری‌ها، باید مسئولیت کمیته داوران به شخص دیگری داده شود. جالب است که به پیشنهاد آقای ممبینی یا دیگران، یک نظرخواهی نیز از جامعه داوران در فضای مجازی صورت گرفته است. داورن ما هم که باید از ممبینی ابلاغیه برای قضاوت در مسابقات بگیرند، از ترس اینکه آرای آنها رصد می‌شود بیشترین رأی را به ممبینی داده‌اند.

خسروی یادآور شد: باید از سلامت انتخابات صیانت شود و کسی که در بخش داوری چیدمان داوران را انجام می‌دهد، نباید کاندیدا باشد. او اکنون برای راضی کردن استان‌ها ممکن است به داورانی که تاکنون قضاوت هم نداشته‌اند، قضاوت بدهد تا آرای آنها را به دست بیاورد. نه فقط ممبینی، شاید هرکسی جای او باشد همین کار را انجام دهد.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/2ro87y

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


ثبت نام علی خطیر برای انتخابات فدراسیون فوتبال