تاریخ انتشار: 1398/11/07 10:45
کد خبر: 73183

نگاهی به تیم منتخب هفته هفدهم لیگ برتر

نفرات برتر هفته هفدهم لیگ برتر انتخاب شدند. هشت تیم دارای نماینده در این جمع هستند.
نگاهی به تیم منتخب هفته هفدهم لیگ برتر

بازی‌های هفته هفدهم لیگ برتر در حالی پشت سر گذاشته شد که از هفت مسابقه به پایان رسیده، تنها سه تیم توانستند مقابل حریفان خود به برتری دست پیدا کنند و از بین آنها، پرسپولیس بخاطر برد ارزشمند و مهمی که در ورزشگاه آزادی مقابل تراکتور کسب کرد، بیشترین سهم بازیکن را در تیم هفته به خود اختصاص داده است.

علاوه بر پرسپولیس که دارای چهار بازیکن در جمع برترین‌های هفته است، تیم‌های نفت مسجدسلیمان، سایپا، گل‌گهر سیرجان، شاهین شهرداری بوشهر، ماشین‌سازی، ذوب‌آهن و نساجی مازندران نیز بخاطر نمایش خوب‌شان یک نماینده در تیم منتخب هفته هفدهم لیگ برتر دارند که اسامی و شرح مختصری از عملکردشان را در زیر می‌خوانید:

 

* دروازه‌بان

 

حامد فلاح‌زاده (سایپا)

گل‌گهر بعد از خریدهای پُرسر و صدایی که در نیم‌فصل انجام داد، سعی داشت در نخستین مسابقه خانگی دور برگشت مقابل سایپا که یک بازی ۶ امتیازی و حساس در پایین جدول برای آنها محسوب می‌شد، به برتری برسد ولی حملات آنها تنها یک بار به ثمر نشست و در موقعیت‌های پُر تعداد دیگری که به وجود آوردند، حامد فلاح‌زاده دروازه‌بان باتجربه سایپا خوش درخشید و با واکنش‌های خود اجازه نداد تیمش شکست بخورد؛ فلاح‌زاده در دقیقه ۹ توپی که با اشتباه مدافع خودی درآستانه گل شدن بود را از زیر طاق دروازه بیرون کشید و تبدیل به کرنر کرد و در فاصله دو دقیقه متوالی پس از آن هم با عکس‌العمل‌های به موقع مانع از باز شدن دروازه‌اش شد؛ اما اوج بازی دروازه‌بان باتجربه سایپا در دقایق پایانی مسابقه بود که با دو واکنش عالی اجازه نداد شوت و ضربه سر مهاجمان خطرناک گل‌گهر ازجمله شاکری به نتیجه برسد تا با این عملکرد موثر در تیم منتخب قرار بگیرد.

 

* مدافعان

 

سید جلال حسینی (پرسپولیس)

رهبر خط دفاعی پرسپولیس با همکاری زوج خود بار دیگر توانست یک کلین شیت دیگر به حساب سرخ‌پوشان واریز کند و اینبار البته سه امتیاز شیرین به نام یحیی برابر تراکتور ثبت شد. سید جلال حسینی که طی فصول اخیر با قدرت رهبری بالا و با بهره بردن از هوش مناسب در بازی‌خوانی مانع از شکل‌گیری حملات جدی روی دروازه تیمش شده، در این بازی نیز توانست مهندسین حمله حریف را ناکام بگذارند؛ جایی که مسعود شجاعی، اشکان دژاگه و احسان حاج‌صفی به‌عنوان مثلث بازی‌سازی حریف برای توپ‌رسانی به ساسان انصاری به‌عنوان هدف اصلی گلزنی این تیم ناکام ماندند. تراکتور که برای دستیابی به گل روی نمایش فردی خط هجومی تیمش حساب ویژه‌ای باز کرده بود، در نهایت نتوانست از سد دفاعی شکل گرفته که با تجربه ویژه سید جلال حسینی مانع از تحقق هدف‌شان شده بود، به نتیجه لازم دست یابند.

 

شجاع خلیل‌زاده (پرسپولیس)

بعد از شکست در تبریز شاید باانگیزه‌ترین بازیکن برای جبران این نتیجه در تهران محسوب می‌شد و البته به دنبال این بود تا بعد از تغییر کادر فنی، موفق شود جایگاه خود را در ترکیب اصلی با نمایش کیفی برتر مقابل یکی از هجومی‌ترین و با کیفیت‌ترین خطوط میانی لیگ در این فصل به اثبات برساند. خلیل‌زاده در قلب دفاعی پرسپولیس در دیدار با تراکتور، هم روی زمین و هم نبردهای هوایی بار دیگر توانست عملکرد مثبتی از خود بر جای بگذارد. شاید مهم‌ترین نکته بازی او که در این فصل بیشتر به چشم می‌آید خونسردی‌اش در ارسال پاس و بازپس‌گیری توپ‌هاست که در تلاش است با کم‌ترین خطا آن را به ثبت برساند. خلیل‌زاده و تیم دفاعی سرخ‌پوشان در جدال سرنوشت‌ساز مقابل تراکتور توانستند با بسته نگه داشتن دروازه این تیم، پیروز بزرگ هفته لقب گیرند و با آماری مناسب در جمع تیم منتخب هم حاضر شود.

 

سید احمد موسوی (گل‌گهر سیرجان)

بعد از یک سال حضور در تراکتور تصمیم به جدایی از این تیم گرفت تا در باشگاه جدیدی، فرصت بیشتری برای بازی به دست بیاورد و همانند دوران حضورش در ماشین‌سازی، خودنمایی کند؛ سید احمد موسوی در هفته هفدهم و نخستین بازی برای گل‌گهر سیرجان، با دوندگی بالای خود بارها مدافعان کناری سایپا را آزار داد و حملات خطرناکی انجام داد که پاس‌ها و ارسال‌های خطرناک او در دقیقه ۳۹ به ثمر نشست و این مدافع- وینگر راست توانست با یک سانتر زیبا و بی‌نقص، توپ را روی سر یونس شاکری فرود بیاورد تا این بازیکن برای گل‌گهر گلزنی کند. موسوی علاوه بر حضور موثر در حملات، در کارهای دفاعی نیز مشارکت زیادی داشت و اجازه نداد نارنجی پوشان از سمت او موقعیت‌های چندانی خلق کنند.

 

سید ابوالفضل رزاق‌پور (شاهین شهرداری بوشهر)

با نمایشی مطمئن و کم‌اشتباه در خط دفاعی شروع خوبی در شاهین بوشهر داشت و طوری عمل کرد که در نخستین بازی خود در این فصل جزو برترین‌های هفته هفدهم قرار بگیرد؛ سید ابوالفضل رزاق‌پور پس از آنکه در پیکان معرفی و با عملکرد خوب خود در این باشگاه و همچنین تیم ملی امید در فوتبال شناخته شد، قبل از شروع لیگ نوزدهم به تراکتور پیوست ولی فرصت بازی در این تیم به دست نیاورد تا در نقل و انتقالات زمستانی به‌عنوان بازیکن قرضی به بوشهر برود. او در دیدار این هفته مقابل شهرخودرو اجازه نداد یکی از اصلی‌ترین تاکتیک‌های مشهدی‌ها که استفاده از نفوذهای بازیکنانی مثل چوچو و حسن جعفری بود به نتیجه برسد و با توپ‌گیری، تکل‌های به موقع و برتری در نبردها، کاری کرد تا در نیمه دوم وینگر خارجی شهرخودرو تعویض شود و سیف‌اللهی از آن جناح نفوذ کند؛ تغییری که باز هم کارساز نبود و رزاق‌پور با ایستادگی مقابل حملات، فرصت ایجاد موقعیت چندانی به حریف نداد.

 

* هافبک‌ها

 

علیرضا علیزاده (نفت مسجدسلیمان)

زننده گل اول نفت مسجدسلیمان در دربی خوزستانی‌ها مقابل صنعت نفت با درخشش در خط هافبک به همراه صادق صادقی و میثم نقی‌زاده، موجب شد تا نقطه قوت آبادانی‌ها تبدیل به نقطه ضعف‌اش بشود. او با گلزنی، تقریبا راه کسب سه امتیاز را  برای تیمش هموار کرد تا شاگردان تارتار با برد دور برگشت را شروع کنند. علیزاده که گل سه امتیازی برابر پرسپولیس در ورزشگاه آزادی را به ثمر رسانده بود، با گل این هفته ارزش‌های خود را نشان داد و علاوه بر آن با استفاده از قدرت سرزنی خود، در جدال‌های هوایی نیز نسبت به بازیکنان صنعت نفت برتری داشت.

 

شاهین ثاقبی (ماشین سازی)

بازی مقابل تیم سابق، بهترین فرصت بود تا او بازگشت موثری به میادین داشته باشد؛ شاهین ثاقبی که در هفته‌های پایانی نیم‌فصل اول به دلیل اختلاف با رسول خطیبی در مسابقات حضور نداشت، در بازگشت به ترکیب ماشین‌سازی در دیدار این هفته مقابل سپاهان خوش درخشید؛ او که در کنار میلاد نوری دو هافبک دفاعی تبریزی‌ها بودند، اجازه ندادند تا طلایی پوشان چندان از تکنیک و پاس‌های خطرناک هافبک‌های خود استفاده کنند و خط میانی زمین را به کنترل خود درآورده بودند؛ شاهین ثاقبی که بازگشت‌اش می‌تواند کمک زیادی به ماشین‌سازی کند، در دیدار با سپاهان علاوه بر برتری در نبردهای میانه میدان، در دقیقه ۹ یک پاس در عمق استثنایی برای علی آل‌کثیر فرستاد که این مهاجم نتوانست از فرصت عالی گلزنی بهره ببرد و در ادامه نیز سانتر دقیق او با ضربه سر قادری تبدیل به گل نشد. با این وجود ثاقبی با نمایشی موثر جزو بهترین‌های دیدار با سپاهان و این هفته بود.

 

قاسم حدادی‌فر (ذوب‌آهن)

کاپیتان باتجربه ذوب‌آهن یکی از دلایل کسب سه امتیاز برای این تیم و البته میودراگ رادولوویچ در اولین قدم بود. این بازیکن که در خط میانی مهره قابل اتکا برای ذوبی‌ها محسوب می‌شد، در دقایق انتهایی نیمه اول با ضربه سر شیرجه‌ای و عالی تک گل بازی را وارد دروازه پارس جنوبی کرد تا تیمش برنده به رختکن برود. در نیمه دوم‌‌ هم حدادی‌فر مهره اصلی تیمش‌ در خط میانی بود. او توانست خط هافبک‌ پارس جنوبی را از کار بیاندازد تا آن‌ها به استفاده از توپ‌های بلند روی بیاورند؛ جایی که خط دفاع و گلر ذوب‌آهن خوب عمل کردند. بدون شک آمادگی حدادی‌فر می‌تواند رادولوویچ را در کسب نتایج خوب همراه با ذوب‌آهن در نیم‌فصل دوم امیدوار کند.

 

علی شجاعی (نساجی مازندران)

نساجی بعد از نتایج ضعیف نیم‌فصل اول، به دنبال کسب پیروزی در نخستین بازی پس از تعطیلات و در جدال حساس پایین جدولی‌ها مقابل پیکان بود تا شرایط خود را بهتر کند که در نهایت توانست با پنالتی‌ای که علی شجاعی گرفت، صاحب سه امتیاز شود؛ شجاعی که بخاطر فرصت‌سوزی در دیدارهای تیم ملی امید در مرحله مقدماتی المپیک مورد انتقاد قرار گرفته بود، در دیدار با پیکان می‌خواست دوباره خودی نشان دهد که با گرفتن یک پنالتی و نفوذهای تند و تیزی که از جناحین انجام می‌داد و موقعیت‌هایی که به وجود می‌آورد، موثر ظاهر شد؛ البته او اگر کمی دقت می‌کرد، می‌توانست در دقیقه ۷۳ یک گل هم بزند ولی با این وجود عملکردش در دیدار با پیکان او را به یکی از نفرات برتر زمین تبدیل کرد.

 

وحید امیری (پرسپولیس)

یک پاس گل ویژه که کادوی پاگشای گلزنی برای علیپور در پایان تعطیلات نیم‌فصل بود و در نهایت یک گل کاملا هیجان‌انگیز در نیمه دوم از سوی شماره ۱۹ سرخ‌پوشان موجب شد تا یحیی گل‌محمدی نیز با خیالی آسوده اولین بازی خود روی نیمکت پرسپولیس را استارت بزند. وحید امیری که حالا کاملا از روزهای پُر انتقاد بعد از بازگشت از ترکیه فاصله گرفته و در نقش ستاره تاثیرگذار در ترکیب پرسپولیس ظاهر می‌شود، یک عملکرد کم‌نقص را مقابل تراکتور به نمایش گذاشت تا این تیم از کم‌ترین فرصت به بهترین شکل برای دستیابی به سه امتیاز سود ببرد. امیری که اکنون با جذب اوساگوآنا به پست موردعلاقه خود بازگشته، توانست همانند روزهای پایانی نیم‌فصل اول با تاثیر ویژه خود در نتیجه بازی، بار دیگر به بازیکن مورداعتماد هواداران نیز تبدیل شود.

 

* مهاجم

 

علی علیپور (پرسپولیس)

گلزنی در بهترین زمان ممکن و در حساس‌ترین بازی هفته، کاری بود که علی علیپور به زیباترین شکل ممکن آن را انجام داد؛ در حالی که تراکتور به دنبال مدیریت بازی در دقایق ابتدایی دیدار با پرسپولیس بود، علیپور پاس امیری را با فرار سریع و فوق‌العاده تبدیل به یک فرصت جدی کرد و در نهایت با یک ضربه روی پای دیدنی موفق به گلزنی شد تا دور برگشت را در ورزشگاه خانگی به بهترین شکل شروع کند؛ علیپور که در این مسابقه با یک شوت در چارچوب فقط یک گل زد، علاوه بر آن ۱۱ پاس صحیح، دو تکل موفق و یک دفع توپ داشت و با دوندگی زیاد در خط حمله سعی کرد مدافعان تراکتور را آزار دهد و نگذارد آنها در بازی‌سازی از عقب زمین چندان موفق عمل کنند. علیپور با بازی خوب خود مقابل تراکتور تک مهاجم تیم منتخب هفته است.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/3kmxex

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


ترکیبی از نفرات برتر نیم فصل نخست لیگ برتر