تاریخ انتشار: 1395/05/12 14:04
کد خبر: 270466

سیدجلال:داوری درست بود با اختلاف می بردیم/سرخابی ها دعوا را بس کنند

کاپیتان تیم فوتبال پرسپولیس گفت: مردم با رایی که دیشب در برنامه نود به من دادند، وظیفه ام را سنگین کردند اما بیرانوند هم باید بداند که چه وظیفه سنگینی دارد
سیدجلال:داوری درست بود با اختلاف می بردیم/سرخابی ها دعوا را بس کنند

به گزارش سرویس فوتبال لیگ برتر فرتاک ورزشی، در حالی که دومین هفته از لیگ برتر فوتبال شب گذشته به اتمام رسید، پرسپولیس می توانست با برتری مقابل فولاد به تنها تیمی تبدیل شود که در هر 2 بازی خود پیرزو شده است. صحنه های مشکوک زیادی در این بازی به وجود آمد که باعث اعتراض هواداران پرسپولیس شد. کاپیتان سرخپوشان هم معتقد است تیمش در این بازی مستحق پیروزی بود. در ادامه با سیدجلال حسینی که شب گذشته از سوی مردم به عنوان دومین نقل و انتقال مهم فصل معرفی شد، گفت و گو کردیم. ماحصل گفت و گو را با کاپیتان پرسپولیس می خوانید:

* آقای فنایی! بالاخره تشخیص دادی یا نه؟

* گلمان را قبول می کردند، با اختلاف زیاد پیروز بودیم

* داور رعایت می کرد، آنها نمی توانستند وقت تلف کنند

* مردم با رایشان وظیفه ام را سنگین کردند

* بیرانوند باید بداند که کجا بازی می کند

* هیچ وقت قرارداد نجومی نبستم

* استقلال و پرسپولیس به نفع رقبا با هم دعوا می کنند

* از سپاهان عصبانی بودم، شکایت کردم

* از بازی روز گذشته شروع کنیم که با اولین تساوی پرسپولیس همراه شد؟

باید ابتدا از هواداران تشکر کنم که روز گذشته در این گرما از ما حمایت کردند. از ابتدای بازی تا پایان از ما حمایت کردند اما متاسفانه نتوانستیم جواب زحمات شان را بدهیم. به همین خاطر از آنها عذرخواهی می کنم.

*در طول بازی به داور مسابقه بارها اعتراض کردی.

از نظر من داور تمرکز لازم را برای بازی روز گذشته نداشت. می توانست یک پنالتی برای ما بگیرد و از طرفی ضربه ای که عالیشاه به توپ زد به نظر من گل شد. جالب بود که فنایی دیشب در برنامه نود می گوید مشخص نیست که توپ گل شده یا نه اما من می گویم گل نیست. این دیگر صحبت عجیبی است. آقای کارشناس اگر نمی توانی صحنه ای را تشخیص دهی پس چطور اعلام می کنی که گل نیست. همین صحبت های ضد و نقیض کارشناسان باعث به وجود آمدن حواشی میشود.

*هواداران پرسپولیس اعتقاد داشتند فولاد دیروز ضد فوتبال بازی کرد.

با توجه به سیستمی که امسال پرسپولیس بازی می کند و کاملا هجومی است احتمالا در اکثر مسابقات رقیبان ما به همین شکل دفاعی مقابل ما قرار بگیرند. باید فکری به حال مقابله با این سیستم دفاعی حریفان کنیم. برانکو به ما گفته بود که فولاد دفاعی بازی می کند اما با این حال خیلی موقعیت های خوبی برای گلزنی داشتیم که متاسفانه استفاده نکردیم. اگر آن توپ گل گرفته می شد می توانستیم راحت تر بازی کنیم و با اختلاف زیاد بازی را ببریم.

*به نظر می رسد به خاطر بازوبند کاپیتانی که بر بازو داری بیشتر از سایر بازیکنان با داور بحث می کنی.

بله. همین طور است. داور باید کمی جدی تر برخورد می کرد. از دست ما بازیکنان در زمین فقط اعتراض بر می آید و نمی توانیم با بازیکنان حریف درگیر شویم. اگر داور دو بار به بازیکن حریف تذکر دهد دیگر چنین صحنه هایی به وجود نمی آید. اگر کارت زرد را زودتر به دروازه بان حریف می داد او دیگر وقت تلف نمی کرد.

*بعد از گذشت دو هفته فکر می کنی روند پرسپولیس مثبت بوده است؟

بازی دیروز برایمان خیلی مهم بود. تمام بازیکنان زحمات زیادی کشیدند. بیشتر از همه در هفته های ابتدایی تلاش می کنیم به هماهنگی برسیم چون ترکیب خط دفاعی پرسپولیس کاملا تغییر کرده است. هنوز به هماهنگی لازم در خط دفاعی نرسیدیم و باید بهتر از این بازی کنیم. 

*دیشب در برنامه نود در نظرسنجی بهترین نقل و انتقال این فصل دررده دوم قرار گرفتی.

هر انتخابی که با نظر مردم صورت بگیرد بسیار مهم و ارزشمند است. من از همه مردم به ویژه هواداران پرسپولیس تشکر می کنم که به من رای دادند. تمام تلاشم را می کنم تا با بازی هایی که در پرسپولیس و تیم ملی انجام می دهم بتوانم جواب هواداران و مردم را به خوبی بدهم. قطعا مسئولیت سنگینی بار دیگر بر دوش من با رایی که مردم داده اند گذاشته شده است.

*فکر می کردی بیرانوند با فاصله زیاد به عنوان نفر اول انتخاب شود؟

بیرانوند دروازه بان بزرگی است اما بارها چه در رسانه ها و چه رو به روی خودش گفتم که اینجا پرسپولیس است و نباید دست از پا خطا کند. او برنامه دیشب را دیده و می داند که چقدر از این پس مسئولیت سنگین تری دارد. امیدوارم بتواند در مسیری گام بردارد که هم برای موفقیت خودش باشد و هم پرسپولیس.

*هفته گذشته قرارداد تمام بازیکنان و مربیان اعلام شد. شاید یکی از نکات جالب قرارداد 700 میلیونی خودت بود.

خیلی دوست ندارم در این باره حرف بزنم اما در همین حد می گویم که شما می توانید قرارداد سال های گذشته مرا هم بیرون بیاورید و هیچ وقت مبلغ قرارداد من بالا نبوده است. حتی سال هایی که در سپاهان و پرسپولیس بودم نیز پول زیادی نگرفتم. بهتر است از مدیرانی که با من قرارداد بستند سوال کنید. چون وقتی خود بازیکنان این حرف ها را می زنند مردم قبول نمی کنند. همه می گویند این قراردادها غیرواقعی است. 

*چند روز قبل مصاحبه ای انجام داده بودی و درباره مالیاتی که سپاهان باید پرداخت کند صحبت کرده بودی. این مصاحبه با واکنش رئیس کمیته انضباطی و مدیرعامل باشگاه سپاهان همراه بود.

آن روزی که این صحبت ها را کرده بودم خیلی عصبانی بودم. با حسن زاده صحبت کردم و او گفت که باید به صورت رسمی شکایت کندم و من این کار را کردم. این موضوع از این پس در اختیار کمیته انضباطی است و امیدوارم بتوانم حقم را از سپاهان بگیرم تا با مشکل ممنوع الخروجی مواجه نشوم.

*باقریان هم جواب مشخصی برای پرداخت مالیات تو نداده بود.

از این عصبانی هستم که سه سال آنجا بازی کردم و چند قهرمانی به دست آوردیم اما حالا وقتی به این باشگاه مراجعه می کنیم می گویند بروید شکایت کنید و حق تان را بگیرید. دیگر دوست ندارم در این باره حرف  بزنم و از طریق قانون این موضوع را پیگیری می کنم.

*در پایان اگر صحبتی داری بگو.

بله. یک نکته را دوست داشتم عنوان کنم. روی صحبتم با هواداران استقلال و پرسپولیس است. وقتی این دو تیم با همدیگر اختلاف داشته باشند تمام افراد و تیم های دیگر میتوانند از این اتفاق سوءاستفاده کنند. متاسفانه درگیری بین هواداران استقلال و پرسپولیس زیاد شده و برخی هم آتش بیار معرکه شده اند. در نهایت این موضوع به هر دو تیم ضربه می زند. هواداران حق شان است که برای همدیگر کری خوانی کنند اما نباید این موضوع وارد فاز توهین شود. حتی روزنامه های پیروزی و استقلال باید در کری خوانی برای یکدیگر کمی دقت به خرج دهند. چون استقلال و پرسپولیس هستند که ضربه می خورند. جالب است که تمام تیم های شهرستانی با یکدیگر متحد می شوند اما در تهران این دو تیم با یکدیگر دائما در دعوا هستند. 

 

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/2rl55w

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


شکایت ملی‌پوش پرسپولیس از سپاهان