تاریخ انتشار: 1398/10/17 14:45
کد خبر: 75468

آذری: حال فوتبال ایران خوب نیست/ بازی فولاد - استقلال طبق قانون نباید برگزار شود

سعید آذری، مدیرعامل باشگاه فولاد خوزستان گفت: با جذب سینا زامهران, تعداد بازیکنان ما در تیم امید به سه نفر رسیده است و بازی ما با استقلال طبق قانون نباید برگزار شود.
آذری: حال فوتبال ایران خوب نیست/ بازی فولاد - استقلال طبق قانون نباید برگزار شود

سعید آذری درباره آغاز فعالیت نقل‌وانتقالاتی باشگاه فولاد خوزستان اظهار داشت: فولاد قدرتمندانه در حال حرکت است و برای نیم‌فصل دوم آماده می‌شود. تاکنون سینا زامهران را جذب کرده‌ایم و سعی می‌کنیم چهار پنج بازیکن مدنظر‌‌مان را تا آغاز مسابقات یک به یک جذب کنیم تا همان‌طور که به هواداران قول داده بودیم برای نیم‌فصل دوم تیم گردن‌کلفت و قوی‌تری را به مسابقات بفرستیم. البته در این مسیر به دنبال ایجاد سروصدا و هیاهو نیستیم و کاری نمی‌کنیم که قیمت بازیکنان بالا برود.

برای لغو بازی فولاد - استقلال جای هیچ حرف و حدیثی نیست

وی درباره اعتراض باشگاه فولاد خوزستان برای برگزاری دیدار با استقلال در تاریخ بیست‌و‌هفتم دی ماه گفت: با جذب سینا زامهران, تعداد بازیکنان ما در تیم امید به سه نفر رسید و این بازی طبق قانون نباید برگزار شود. الان سازمان لیگ برای اینکه این بازی را به تعویق بیندازد نباید مشکلی داشته باشد. طبق صحبت‌هایی که خودشان داشته‌اند و اینکه قوانین حضور سه بازیکن در اردوی تیم امید از یک باشگاه, منجر به لغو بازی‌های آن تیم می‌‌شود، دیگر جای هیچ حرف و حدیثی نمی‌ماند و بازی لغو خواهد شد.

اقتدار سازمان لیگ با اجرای قانون و عدالت حفظ می‌شود

آذری درباره اینکه به نظر می‌رسد, سازمان لیگ برای تعویق بازی فولاد - استقلال نگران از دست رفتن اقتدارش است, اضافه کرد: این موضوع تا حدی می‌توانست برای قبل از اینکه ما زامهران را جذب کنیم وجود داشته باشد، اما الان دیگر چنین چیزی نمی‌تواند وجود داشته باشد, چون باید در هر حالتی قانون اجرا شود. الان تعداد بازیکنان فولاد در تیم امید به سه نفر رسیده و هیچ راهی به جز لغو بازی با استقلال وجود ندارد, هرچند که پیش از این علاوه بر ما, باشگاه استقلال نیز به برگزاری بازی در این تاریخ اعتراض کرده بود. اگر تاکنون برای تغییر زمان این بازی بحث از بین رفتن اقتدار وجود داشت, الان بحث اجرای قانون است. سازمان لیگ با اجرای قانون و عدالت اقتدارش حفظ می‌شود.

حال فوتبال ایران خوب نیست

مدیرعامل باشگاه فولاد خوزستان در ادامه یادآور شد: جدا از بحث به تعویق افتادن این بازی, من الان نگران وضعیت کلی فوتبال‌مان هستم. فوتبال ایران حال خوبی ندارد. الان واقعاً نگران وضعیت چهار نماینده کشورمان در آسیا هستم. همچنین نگران وضعیت تیم ملی که خیلی وقت است مربی ندارد. علاوه بر این وضعیت باشگاه‌ها و نقل‌و‌انتقالات نیز خوب نیست و باید شرایط خوبی ایجاد شود. همه این موارد باعث نگرانی می‌شود.

با وضعیت خطرناک فوتبال ایران, چرا هیئت رئیسه تصمیمی نمی‌گیرد؟

آذری با اشاره به استعفای مهدی تاج از ریاست فدراسیون فوتبال, خاطر نشان کرد: طبق بند یک ماده 29 اساسنامه فدراسیون فوتبال, اعضای هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال می‌توانند با رأی حداکثر دو سوم در هر زمانی مجمع فوق‌العاده برگزار کنند. همچنین در بند دوم این ماده آمده است که اگر دو پنجم اعضای مجمع این درخواست را داشته باشند, هیئت رئیسه باید ظرف مدت حداکثر دو ماه مجمع فوق‌العاده را برگزار کند, حتی گفته شده است که اگر مجمع فوق‌العاده برگزار نشود, اعضای درخواست‌کننده می‌توانند خود نسبت به تشکیل جلسه اقدام کنند. با وضعیت خطرناکی که الان در فوتبال ما وجود دارد, سؤال اینجاست که چرا اعضای هیئت رئیسه تاکنون هیچ تصمیمی نگرفته‌اند؟

با این وضعیت بهاروند قربانی می‌شود

وی تأکید کرد: الان اعضای هیئت رئیسه باید به فکر باشند، ولی در این چند روز هیچ فعل‌وانفعالی از سوی آنها ندیده‌ایم. با این وضعیت بهاروند (رئیس سازمان لیگ و سرپرست فدراسیون فوتبال) قربانی خواهد شد, چون من او را دوست دارم و می‌دانم که فرد زحمت‌کشی است, این مسئله را می‌گویم. الان بهاروند با این شرایط و مشکلات به تنهایی مسئولیت فوق‌العاده سنگینی در سازمان لیگ و فدراسیون فوتبال دارد و اگر روند همین‌طور ادامه پیدا کند, قطعاً قربانی می‌‌شود.

اصلاً نباید فکر کنیم شرایط نرمالی داریم

مدیرعامل باشگاه فولاد, تصریح کرد: طبق بند یک ماده 29 اساسنامه, با شرایط موجود هیئت رئیسه وظیفه خطیری دارد و باید سریعاً  بعد از استعفای تاج مجمع فوق‌العاده برگزار کند. من نه به‌عنوان مدیرعامل یک باشگاه لیگ برتری, بلکه به‌عنوان یکی از اعضای مجمع فدراسیون فوتبال, شدیداً نگران وضعیت فوتبال ایران هستم. علاوه بر باشگاه‌ها, تیم ملی به حال خود رها شده است. یعنی ما باید بدون سرمربی مقابل عراق و بحرین قرار بگیریم، آنهم در حالی که شرایط جدید سیاسی و اجتماعی در منطقه پیش آمده است! در این وضعیت اصلاً نباید فکر کنیم که شرایط نرمالی داریم.

با این روند یک فاجعه تاریخی رخ می‌دهد

آذری تأکید کرد: تمام این موارد باعث می‌شود که فوتبال ما یک وضعیت اسفناک را در آینده تجربه کند. به‌عنوان عضو مجمع هشدار می‌دهم با این روند شرایط برای فوتبال ما وحشتناک خواهد شد و یک فاجعه تاریخی رخ خواهد داد.

الان وقت چالش سازمان لیگ با باشگاه‌ها نیست

وی با اشاره به کار سخت فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ برای اداره فوتبال, اظهار کرد: الان وقت این نیست که سازمان لیگ با باشگاه‌ها چالشی ایجاد کند و بخواهد اقتدارش را نشان دهد. اقتدار سازمان لیگ و فدراسیون زمانی زیر سؤال می‌رود که تیم امید از مسیر انتخابی المپیک حذف شود و شهر خودرو و استقلال نتوانند به دور گروهی لیگ قهرمانان آسیا راه پیدا کنند و یا اینکه دو نماینده دیگرمان در آسیا راه به جایی نبرند. به جای این چالش‌ها و اینکه تمرکز‌ها روی به تعویق افتادن یک بازی باشد, بهتر است تمرکز‌ها روی تیم ملی و انتخاب سرمربی و موارد فوق باشد. ما در این شرایط قطعاً به فوتبال‌مان کمک می‌کنیم، اما از حق‌مان نیز دفاع خواهیم کرد.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/3wln65

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


شجاعیان- استقلال؛ همچنان روبه‌روی هم