تاریخ انتشار: 1395/04/29 14:02
کد خبر: 273107

امید نوروزی: بازهم سکوی المپیک را می‌خواهم

کشتی‌گیر شیرازی تیم‌ملی سراسر تلاش و ‌انگیزه است
امید نوروزی: بازهم سکوی المپیک را می‌خواهم

به گزارش سرویس کشتی و وزنه برداری فرتاک ورزشی، به گفته اهالی خانه کشتی، امید نوروزی می‌تواند یک الگوی مناسب تمرینی برای ملی‌پوشان و کشتی‌گیران جوان باشد. برنده مدال طلای المپیک لندن این روزها نفر اولی است که وارد تمرین می‌شود و آخرین نفری است که برای استراحت راهی اتاقش می‌شود. در پایان یک تمرین سخت و نفس‌گیر به سراغش رفتیم و از او درباره شرایط خودش و تیم پرسیدیم. نوروزی در گفت‌وگو با «سایت نود» گفت: «شرایط خوبی دارم و مانند دیگر اعضای تیم‌ملی تمرینات منظم و سنگینی را پشت‌سر می‌گذارم. کادر فنی هم ترکیب تیم را اعلام کرده و حالا باید آخرین تمرینات‌مان را با قدرت بیشتری انجام دهیم. المپیک میدان سختی است و آنهایی در آن موفق می‌شوند که بیشترین عرق را ریخته‌اند و زحمت زیادی کشیده‌اند.»

نوروزی در مورد شرایط سایر نفرات تیم فرنگی گفت: «با مشخص شدن نفرات برگزیده برای المپیک همه باید دست به دست هم دهیم تا مجموعه کشتی فرنگی ‌مانند المپیک قبلی موفق باشد. کسب سه طلا در المپیک لندن اتفاقی نبود و زحمات مربیان و کشتی‌گیران در لندن به بار نشست. حالا هم نفرات تیم‌ملی باید در این روزهای باقی‌مانده تا المپیک مراقب خودشان باشند و از طرفی تلاش‌شان را بیشتر کنند. باور کنید روزهای سختی را گذرانده‌ایم و با بازگشت محمد بنا به تیم‌ملی ‌انگیزه کشتی‌گیران چندین برابر شده است.»

نوروزی در مورد شرایط تمرینی خودش و اعضای تیم گفت: «تا آخرین روز اردو با تمام تلاش تمرینات را ادامه خواهیم داد و امیدوارم نتیجه خوبی در المپیک کسب کنیم. هر روز صد بار در خانه کشتی می‌میریم و زنده می‌شویم، چراکه تمرینات سخت و نفسگیر است و از طرف دیگر ۱۱ ماه است که در اردو هستیم و فضای خانه کشتی خسته‌کننده و تکراری شده است.» چهار سال پیش که با امید صحبت می‌کردیم او با اعتمادبه‌نفس بالایش از کسب مدال طلا در المپیک لندن خبر می‌داد، حتی به لحظه اعلام نامش توسط گوینده سالن اشاره می‌کرد و اینکه می‌خواهد با یک پرش روی سکوی اولی بپرد و مشت‌هایش را گره کند. اما او این‌بار و برای المپیک ریو چه برنامه و چه هدفی دارد: «هشت حریف قدرتمند دارم که همه صاحب مدال جهان و المپیک هستند و از بهترین‌های جهان به شمار می‌آیند، اما من برای رسیدن به سکوی المپیک با تمام توان روی تشک می‌روم. این‌بار هم سعی می‌کنم که خوشرنگ‌ترین مدال ممکن را کسب کنم و دومین طلای پیاپی‌ام در المپیک را به دست بیاورم و تقدیم مردم کشورم کنم. چهار سال پیش جوان‌تر بودم و پُر از ‌انگیزه اما در حال حاضر باتجربه‌تر شده‌ام و راستش را بخواهید دیگر جرات قول طلا دادن را ندارم. با این حال من و سایر ملی‌پوشان تمام تلاش‌مان را می‌کنیم تا بازهم کشتی فرنگی بهترین نتایج تیم‌های ایرانی در المپیک را به دست بیاورد.» نوروزی در پایان به «فرهیختگان» گفت: «مطمئن هستم تمام کشورها و کشتی‌گیران‌شان برای متوقف کردن ما پا به میدان می‌گذارند. اینکه کشوری بیاید و سه طلای یک رشته را کسب کند آن‌هم در کشتی فرنگی که فقط ۶مدال طلا دارد، برای رقیبان قابل هضم نیست. با این حال ما می‌خواهیم دوباره همه را شگفت‌زده کنیم.»

 

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/4dqajd

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


معنوی نژاد اردوی تیم ملی را ترک کرد