تاریخ انتشار: 1398/10/13 11:57
کد خبر: 75934

جهانبخش:سخت‌ترین روزهای زندگی‌ام را گذراندم

علیرضا جهانبخش اعتقاد دارد هنوز اتفاق خاصی در برایتون برایش رخ نداده و در ابتدای راه است.
جهانبخش:سخت‌ترین روزهای زندگی‌ام را گذراندم

هم‌تیمی‌های من را AJ صدا می‌زنندبه گزارش خبرورزشی، علیرضا جهانبخش در خصوص اینکه آیا فکر می‌کند اتفاقاتی که برایش در هفته اخیر رخ داده شبیه به خواب بود اظهار داشت: نه، از روزی که وارد فوتبال انگلیس شدم می‌دانستم کار سختی دارم. معمولاً وقتی بازیکنان از تیمی به تیم دیگر می‌روند کار سختی دارد و جا به جایی من از هلند به انگلیس ریسک بزرگی بود اما می‌خواستم عملکرد خوبی در برایتون داشته باشم.

۱۰ روز پیش این روزها را پیش بینی نمی کردم

وی افزود: می‌دانستم سال اول قطعاً برایم سخت است ولی هر چه گذشت شرایط از نظر محیطی بهتر شد، در کل این فصل، فصلی نبود که انتظار داشتم و در ابتدای این فصل دوست داشتم در اینجا بمانم و عملکرد خوبی داشته باشم. مطمئن بودم بعد از آشنایی با محیط می‌توانم موفق شوم ولی کمی این موضوع طول کشید اما اتفاقاتی که برای من در این چند روز رخ داد خواب نبود اما شاید اگر ۱۰ روز پیش در مورد این روزها می‌پرسیدید نمی‌توانستم پیش‌بینی کنم.

سرمربی برایتون ابتدای فصل از من خواست در تیم بمانم

جهانبخش در خصوص اینکه در این مدت مصاحبه نکرد و با سکوت خود به خودش کمک کرد و البته علی دایی هم این موضوع را حاصل صبر وی عنوان کرد گفت: ابتدای فصل با تغییراتی که در باشگاه ایجاد شد مربی جدید استراتژی خودش را پیاده کرد و طبیعی بود که او دوست داشت با بازیکنان مد نظر خود کار کند. در ابتدای فصل چند پیشنهاد داشتم ولی سرمربی تیم بعد از صحبت هایی که با من انجام داد خواست چون می‌توانم در چند پست بازی کنم در این تیم بمانم.

سخت‌ترین روزهای زندگی‌ام را گذراندم

وی تصریح کرد: من دوست داشتم عملکرد بهتری در تیم داشته باشم ولی هر چه زمان گذشت مربی ما از بازیکنانی که آورده بود بیشتر استفاده می‌کرد. در این مدت سخت‌ترین روزهای زندگی‌ام را پشت سر گذاشتم. انتقادات مختلفی را نسبت به تصمیمی که گرفتم می‌شنیدم ولی خانواده و دوستانم که نزدیک من هستند من را خیلی راهنمایی می‌کردند. حتی شاید این موضوع را کسی نداند ولی با مربی در این مدت صحبت‌ها و بحث‌های زیادی داشتیم چون او ابتدای فصل از من خواسته بود در برایتون بمانم. بعد از بازی تیم ملی با هنگ‌کنگ هم دوباره مصدوم شدم و همین موضوع کارم را سخت کرده بود.

قرار بود در بازی با تاتنهام بازی کنم

هافبک تیم برایتون در خصوص حضورش مقابل بورنموث و اینکه ظاهراً قرار بود در دیدار با تاتنهام به میدان برود عنوان کرد: قرار بود من مقابل تاتنهام بازی کنم ولی مربی با من صحبت کرد و گفت ترجیح می‌دهم مقابل بورنموث بازی کنی. این هم یکی از اتفاقات سخت برای من بود، شاید کسی نداند من چه روزهایی را پشت سر گذاشتم. وقتی من با سرمربی حرف می‌زدم او بارها می‌گفت با تیم نیستی و یا در لیست نیستی اما در این مدت همیشه مثبت فکر می‌کردم.

هیچوقت امیدم را از دست ندادم

جهانبخش ادامه داد: روز قبل از بازی با تاتنهام در حالی که آماده بازی بودم مربی به من گفت می‌خواهم در بازی با بورنموث بازی کنی. من هم چون می‌خواستم نشان بدهم باید زودتر به حقم برسم سختی زیادی را تحمل کردم. در کشور ما شاید در خیلی از موارد حق به حقدار نرسد ولی اعتقاد من این است حق گرفتنی است. در فوتبال حرفه‌ای هم این مشکلات وجود دارد ولی مهم این است که تلاش انسان کم نشود به همین دلیل امیدم را از دست ندادم.

وی در خصوص اینکه دوستانش در تمرین او را چگونه صدا می‌کنند، گفت: معمولاً بچه‌های تیم من را AJ صدا می‌کنند.

تنها جایی که ممکن بود توپم گل شود همان جایی بود که رفت

هافبک تیم برایتون در خصوص اینکه آیا در صحنه گل به چلسی دید که توپ چگونه گل شده خاطرنشان کرد: من در ضربات کرنر باید در ۱۸ قدم خودمان بودم اما هیچ بازیکن چلسی را اطراف خودم ندیدم و به همین دلیل به ۱۸ قدم حریف اضافه شدم، وقتی کاپیتان ما آن توپ را زد خیلی امیدوار بودم توپ ریباند شود و به من برسد. وقتی توپ به من رسید با خودم گفتم ضربه را بزنم و فکر می‌کنم تایمینگی که برای زدن ضربه استفاده کردم خوب بود اما فکر نمی‌کردم ضربه به آنجا برود. تصور می‌کردم که به سمت خود دروازه‌بان ضربه را زدم ولی وقتی به زمین افتادم توپ به داخل دروازه رفت، هر چند تنها جایی که می‌شود توپ گل شود همان جایی بود که زدم، در آن لحظه واقعاً حس خوب و عجیبی داشتم.

از اینکه شادی‌ام را با پدر و مادرم تقسیم کردم خوشحالم

هافبک برایتون در خصوص حضور پدر و مادرش در ورزشگاه گفت: طرفداران فوتبال این روزها در تعطیلات بازی ها را نگاه می کنند و با توجه به اینکه بازی ما ساعت ۱۲:۳۰ ظهر برگزار می شد به صورت مستقیم پخش می شد. پدر و مادرم هم در ورزشگاه بودند و آنها همیشه در روزهای سخت به من کمک کردند. خدا را شکر که توانستم در این روزها خوشحالی ام را با آنها تقسیم کنم.

بعد از بازی با چلسی تا ۲ ساعت در ورزشگاه بودم

جهانبخش که با شبکه ورزش سیما صحبت می‌کرد در خصوص اینکه آیا واکنشی از طرفداران برایتون دیده که برایش جالب بوده یا خیر عنوان کرد: بعد از این بازی باید سراغ اسپانسرهای بازی می‌رفتم و در مراسم‌هایی شرکت می‌کردم ولی نکته جالب این بود که باشگاه به من گفت این صفی که برای صحبت با من ایجاد شده بود بی‌سابقه بود و تا حالا اسپانسرها این همه زمان برای مصاحبه و عکس برای یک بازیکن نگذاشته بودند. من ۲ ساعت بعد از بازی از استادیوم خارج شدم آن هم به خاطر مصاحبه‌ها و عکس های مختلف بود. روز گذشته هم در تمرین اکثر بچه‌های تیم می‌گفتند بهترین گلی که در تاریخ فوتبال انگلیس دیده بودند همین گل بود و این مسئله خیلی برایم خوشایند است. اگر قسمت بشود دوست دارم بعدها این موضوع را در قالب کتاب به اشتراک بگذارم. قطعاً روزهایی که در اینجا گذراندم درس بزرگی برای زندگی‌ام بود.

وی در خصوص اینکه یک هوادار گفته بود موهایش را بعد از گلزنی جهانبخش تراشیده است گفت: فکر می‌کنم این کار را انجام داده باشد. البته نمی‌دانم این موضوع فتوشاپ بود یا نه چون در فضای مجازی این موضوع را دیدم، شاید هم این کار را انجام نداده باشد ولی اگر هم این بحث مطرح شده خیلی جالب است.

اولین بار که ویلموتس را دیدم با او هلندی صحبت کردم

هافبک تیم ملی فوتبال ایران در خصوص اینکه ویلموتس او را به تیم ملی دعوت نمی‌کرد و صادقانه نظرش در مورد این اتفاق چیست عنوان کرد: بعد از رفتن کی‌روش مشخص بود هر مربی که به تیم ملی می‌آید مسئولیت خیلی سنگینی دارد و این مسئولیت را ویلموتس به دوش گرفت. ویلموتس وقتی آمد خبر داشت که چه حساسیت‌هایی روی فوتبال ایران وجود دارد و مردم چه انتظاراتی دارند. با توجه به اینکه فوتبال هلند و بلژیک به هم نزدیک است برای اولین بار که او را دیدم به زبان هلندی با هم صحبت کردیم و خیلی راحت با او ارتباط برقرار کردم چون زبان انگلیسی سرمربی تیم ملی آنطور که باید، خوب نبود. او از سبک بازی تیم ملی با من صحبت کرد اما من فکر می‌کنم خیلی مهم بود که ویلموتس از نظر مدیریتی از حساسیت‌های فوتبال ایران و کشورهای حوزه خلیج فارس با خبر باشد.

ویلموتس در بحث مدیریت کارش را به بهترین شکل انجام نداد

جهانبخش خاطر نشان کرد: من همیشه نگران این مسئله بودم چون مربیان هلندی و بلژیکی فوتبال برایشان ارجحیت دارد و به این مسائل زیاد نگاه نمی‌کنند. من در ۲ اردوی اول در کنار تیم ملی بودم، تیم ما همان شاکله قبلی را داشت و اتفاقاً نتایج خوبی هم گرفتیم. در بازی های دوستانه یا بازی با هنگ‌کنگ خوب و مثبت کار کردیم. بازیکنان تیم ملی همیشه از نظر فنی فوق‌العاده باکیفیت هستند و همه چیز معمولاً خوب است ولی واقعیت این است که این تیم یک مدیر خوب می‌خواست، کسی که بتواند بازیکنان را کنترل کند یا از نظر فوتبالی چیزی به آنها اضافه کند. فکر می‌کنم ویلموتس تلاش خودش را در حد توان انجام داد ولی در بحث مدیریت کارش را به بهترین شکل انجام نداد.

کی‌روش اعتقاد داشت بازیکنان مصدوم نیاز به کمک دارند

هافبک برایتون ادامه داد: در زمان کی‌روش معمولاً بازیکنان را دعوت می‌کرد چون همبستگی و شاکله تیمی خیلی برای او مهم بود. خیلی مواقع از او انتقاد می‌شد که چرا مصدوم‌ها دعوت می‌شوند ولی نظر کی‌روش این بود که بازیکنانی که در باشگاه مصدوم شده‌اند یا بازی نمی کنند نیاز به کمک دارند. این که بازیکن به کشورش برگردد و در کنار همزبان‌های خود تمرین کند موضوع مهمی است که هر بازیکن به آن نیاز دارد، این موضوع برای کی‌روش خیلی مهم بود ولی برای چیزی که ما دیدیم برای ویلموتس مهم نبود.

تنها چیزی که ناراحتم کرد این بود که در آن مقطع به من کمک شود

جهانبخش افزود: بازی کردن بازیکن خیلی اهمیت داشت. من روزهای سختی در برایتون گذرانده بودم و راستش را بگویم انتظار من این بود که در تیم ملی باشم، بعد از ۶ سال فکر می‌کنم اولین اردویی بود که به تیم ملی دعوت نمی‌شدم. همیشه گفته ام تیم ملی برای هیچکس نیست و شاید یک روز باشی و یک روز هم نباشی. تنها چیزی که یک مقدار من را ناراحت کرد این موضوع بود که در آن مقطع نیاز داشتم که مورد کمک و حمایت قرار بگیرم.

به صورت جدی به جدایی از برایتون فکر نکرده‌ام

وی در خصوص اینکه آیا با برایتون به کارش ادامه می‌دهد یا خیر گفت: من در تمام این مدت گفتم که از کار در برایتون خوشحالم، همیشه در ته دلم خوشحال بودم چون تازه در اینجا جا افتاده‌ام و دوست نداشتم به راحتی این شرایط را عوض کنم. درست ابتدای فصل پیشنهادات زیادی داشتم ولی هیچوقت به صورت جدی به موضوع جدایی فکر نکردم. الان نمی‌توانم به این سوال جواب بدهم البته هیچکس از فردای خودش خبر ندارد.

هنوز اتفاقی رخ نداده و در ابتدای راه هستم

جهانبخش تصریح کرد: در تمام این مدت که فراز و نشیب بود و حواشی زیادی وجود داشت ولی من هیچوقت حرفی نزدم و سعی کردم فقط تمرین کنم، راستش باز هم نمی خواستم چون در ۲ بازی گل زدم مصاحبه کنم، آخرین باری که با تلویزیون صحبت کردم فکر می‌کنم با شبکه ورزش بود. در این مدت واکنش‌های مثبت و منفی زیادی گرفتم ولی از کسانی که حتی پیام‌های منفی برای من داشتند تشکر می‌کنم که باعث شدند قوی‌تر به تلاشم ادامه بدهم. از کسانی که از من حمایت کردند هم ممنونم. این را هم بگویم هنوز اتفاقی نیفتاده و تازه در ابتدای راه هستم و امیدوارم پرچم ایران را در انگلیس بالا و بالاتر ببرم.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/4jd79o

اخبار مرتبط



آخرین اخبار



واکنش جالب هواداران برایتون پس از سوپرگل جهانبخش+عکس