تاریخ انتشار: 1398/09/20 00:46
کد خبر: 78454

دانشیار: نباید از اول به حساب استرا در ایتالیا پول می‌ریختند

آنالیزور و مترجم استراماچونی: بانک‌های ایتالیایی درباره پول‌های واریزی از ترکیه هشدار داده‌اند
دانشیار: نباید از اول به حساب استرا در ایتالیا پول می‌ریختند

استراماچونی بعد از چند بار هشدار به مدیران استقلال مبنی بر نامساعد بودن شرایط موجود ، یکباره و به طور ناگهانی  قرارداد خود را یکطرفه فسخ کرد و راهی ایتالیا شد تا آبی پوشان و هوداران پرشور آن را در شوک ببرد.
 برای روشن شدن ماجرا با دانشیار آنالیزور و مترجم استراماچونی گفت وگویی انجام دادیم که ماحصل آن را با هم می خوانیم.

به عنوان کسی که در تهران مدام با استراماچونی مرتبط بودید، تا چه اندازه شانس می دهید این مربی دوباره به ایران برگردد؟

اگر مشکلات حقوقی وی تا این اندازه جدی نبود، مطمئن باشید استرا اصلا نمی رفت. چون او از این اخلاق ها ندارد که قهر بکند اما این مشکل می توانست زندگی خودش و خانواده اش را تحت تاثیر قرار دهد. بالاخره برای یک مربی در این سطح خیلی بد است که بخوهد به خاطر مشکلات ناشی از تحریمی که ما داشتیم بخواهد پاسخگو باشد. به نظرم باید می دانستیم که به خاطر تحریم ها ما هر پولی را از مبدا ترکیه، قطر یا امارات به اروپا واریز کنیم، این موضوع دردسرساز می شود چون همه جای دنیا خیلی واضح می دانند که این کشورها محل پولشویی هستند و کشورهای تحریمی از مبدا این کشورها برای واریزی خود استفاده می کنند.

یعنی اگر مبدا پول ترکیه یا این کشورهایی که گفتید نبود، شاید استرا هم دچار دردسر نمی شد.

بله خیلی بهتر بود اگر این چنین بود. این کشورها زیر ذره بین هستند وحتی خود استرا به من گفت که روی شیشه بانک های ایتالیایی زده است که اگر پولی از ترکیه، قطر یا امارات بیاید با مبدا و دلیل انتقال پول معلوم باشد. وقتی اینطوری این پول واریز شده پس قطعا مشکل ساز هم می شد.

باشگاه استقلال ادعا کرده بعد از بازی با سپاهان برای استرا و دستیارانش بلیت ترکیه را گرفته تا آنها در سفری به این کشور برای خود حساب باز کنند. چرا این اتفاق نیفتاد؟

به نظر من اگر این موضوع را از روز اول به وی می گفتند بهتر بود چون انگار حساب او دیگر بلاک شده بود. تا جایی که می دانم اداره مالیات و پلیس ایتالیا روی این واریزی ها حساس شده بودند و کار از کار گذشته بود. اگر از روز اول می گفتند به خاطر تحریم ها نمی توانیم پول را در حساب مستقیمت در ایتالیا بریزیم، شاید ادامه مسیر به شکل دیگری پیش می رفت.

پس طرفین قبل از انعقاد قرارداد بر سر چه چیزهایی با هم چانه زنی می کردند؟ این که می گویید ابتدایی ترین موضوع به شمار می رود.

فکر می کنم این برمی گردد به مدل ما ایرانی ها که برخی مواقع می گوییم «چیزی نیست، درست می شود» و از این دست صحبتها. در حالی که اگر یک مقدار مطالعه دقیق تر می شد می فهمیدند که واریز بالای 10 هزار یورو به حساب شخصی افراد در اروپا بسیار مشکل است و باید به او می گفتند که ما به شما قول نمی دهیم که پول قراردادتان را به حسابتان واریز کنیم و شاید پول را به صورت نقدی به شما بدهیم تا او هم آمادگی اش را داشته باشد و حساب بعد را بکند، مثل بقیه مربیان و بازیکنان خارجی دیگر. ولی این مدل که می گوییم «نه بابا میشود و این طور نیست و فلان» یعنی قدرت فشار تحریم ها را ساده گرفته ایم و برای همین آن موقع قولهایی داده ایم که اطمینانی از توانایی اش نداشته ایم.

در این مدت هم استرا زیاد سر ناسازگاری می گذاشت. واقعا مشکل فقط همین موارد بود یا سایر ایرادهای دیگر هم وجود داشت که او را ناراحت کند؟

شما خودتان را جای او بگذارید، آدم به این محبوبی، موفق و از زندگی در ایران راضی، خانواده اش را هم کنارش آورده برای زندگی؛ چه دلیلی غیر از این موضوع می تواند باشد که برود؟ حتما یک موضوع جدی و مهم بوده که این اتفاق افتاده است.

این اصرار برای نصف شدن مدت قراردادش برای چیست؟ استرا از کشورهای دیگر قرار چند برابری دارد؟

واقعا این موضوع را نمی دانم و نظری هم درباره اش ندارم.

می گفتند مشکل جدی وی تغییر برنامه هایش برای لیگ قهرمانان آسیا بوده و از این که استقلال به جای مرحله گروهی باید از دو بازی سخت پلی آف کار را آغاز کند، ناراحت است.

یک سری مشکلات بود. به طور مثال چرا کسی پیگیر کار محمد بلبلی نیست. مدام در این خصوص تاکید میکرد ولی ... در هر صورت یک سری مسائل بود که تاثیر می گذاشت. مشکلات کوچک و جزئی روی هم جمع شده و در نهایت به یک مشکل بزرگ تبدیل شدند.

یکی از رسانه ها این طور مطرح کرده بود که گویا به قیمت حضور یکی از بازیکنان جوان در تمرین، پدر این بازیکن حقوق یک ماه استرا را می دهد.

اصلا این موضوع را خبر ندارم. این مسائل خنده دار است. این مسائل چطور و از کجا مطرح شده است؟ به این مربی چنین چیزی را پیشنهاد دادن هم خنده دار است.

چقدر فکر می کنید استرا برگردد؟ هواداران استقلال نگران بازی جمعه و از دست رفتن امتیازات این بازی هم هستند.

واقعا نمی دانم. من میزان خسارت حقوقی که به ایشان خورده را نمی دانم و فقط می دانم استرا به خاطر دیرکرد پولش نرفته است. نه اینکه پولش را نخواهد ولی دلیل آن تاخیر در پرداختی نبود چون آدمی نیست که لنگ 50 یا 100 هزار یورو باشد. بیشتر مسائل حقوقی بود که او را مجاب کرد تهران را ترک بکند.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/4bm6xd

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


فیلم/صحبت‌های استراماچونی پس از ورود به ایتالیا