تاریخ انتشار: 1398/09/19 10:39
کد خبر: 78550

فسخ قرارداد با مارک ویلموتس؛خوب یا بد؟

کدام کارگروه گزینه‌های مد نظر تیم ملی را مورد بررسی قرار می‌دهد؟ نقش اعضای کمیته فنی در انتخاب مربی تیم ملی چیست؟
فسخ قرارداد با مارک ویلموتس؛خوب یا بد؟

قرارداد فدراسیون فوتبال با مارک ویلموتس فسخ شده است، اتفاقی که البته قابل پیش‌بینی بود. در بازی بعدی تیم ملی کسی که روی نیمکت تیم ملی می‌نشیند مربی‌ای غیر از مارک ویلموتس خواهد بود. فدراسیون فوتبال در خصوص مسائل مالی با این مربی بلژیکی به مشکل حاد بر نخورده بود؛ واقعیت این است که فدراسیون فوتبال به این جمع‌بندی رسیده که با ادامه حضور مارک ویلموتس در تیم ملی صعود ایران به جام جهانی با چالش مواجه خواهد شد.

در برهه‌ای از زمان وقتی قرار به پایان همکاری کارلوس کی‌روش با تیم ملی بود مردم پیام‌های زیادی را روانه فدراسیون فوتبال و وزارت ورزش و جوانان کردند که مربی پرتغالی در تیم ملی بماند و در ادامه پیگیری صریح از سوی وزارت ورزش و جوانان موجب شد قرارداد کارلوس کی‌روش برای یک جام جهانی دیگر تمدید شود و در نهایت عدم موفقیت در جام ملت‌ها منجر به عدم تمدید قرارداد کارلوس کی‌روش از سوی فدراسیون فوتبال شد که محتمل به نظر می‌رسید و از همه مهمتر کارلوس کی‌روش به شرایطی در فوتبال ایران رسیده بود که منتقدانش با موافقانش برابری می‌کردند یا دست‌کم اختلاف نسبی بود. مردم امروز نه تنها از جدایی مارک ویلموتس از تیم ملی ناراحت نیستند بلکه این اتفاق را به سود تیم ملی می‌دانند چرا که ایران در جدال با بحرین و عراق فقط نتیجه را نباخت و از نظر سبک بازی هم اصلاً قابل دفاع نبود.

فسخ قرداد با مارک ویلموتس؛ فدراسیون فوتبال می‌توانست با کمی تحقیق بیشتر دست به انتخاب عاقلانه‌تری بزند. بررسی عملکرد این مربی بلژیکی در تیم ملی ساحل عاج و همچنین تیم ملی بلژیک می‌توانست مؤلفه‌های زیادی را برای فدراسیون فوتبال روشن کند. این نه تنها مشکل تیم‌های ملی بلکه تیم‌های باشگاهی هم هست که مطالعه و پژوهش جایگاهی در اتاق فکر و تصمیم‌گیری ندارد و شناخت‌ها در جریان همکاری کامل می‌شود. فدراسیون فوتبال با توجه به مدت زمانی که برای انتخاب جانشین کارلوس کی‌روش در اختیار داشت تصور می‌شد دست به بهترین انتخاب بزند، اما مارک ویلموتس حتی بیشتر از کارلوس کی‌روش به مرخصی رفت و کمتر از کارلوس کی‌روش بازی‌های لیگ برتر را دید و دستاورد این مربی از دست دادن جایگاه نخست در آسیا و باخت در برابر تیم‌هایی بود که پیروزی مقابل ایران برای آن‌ها آرزو شده بود.

کدام کارگروه گزینه‌های مد نظر تیم ملی را مورد بررسی قرار می‌دهد؟ نقش اعضای کمیته فنی در انتخاب مربی تیم ملی چیست؟ چرا اعضای هیئت رئیسه در خصوص انتخاب مربی تیم ملی حق رأی ندارند و همه تصمیم‌گیری را به مهدی تاج محول کردند؟ کاش تلاش‌هایی که انجام شد تا ویلموتس تیم ایران را رها کند پیش از جذب او به کار گرفته می‌شد تا تیم ملی صاحب یک مربی خوب شود.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/27zbke

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


قلعه‌نویی، دایی و فرکی می‌توانند جانشین ویلموتس شوند