تاریخ انتشار: 1398/09/16 23:35
کد خبر: 78853

تمام تغییرات روی نیمکت تراکتور در زمان مالکیت زنوزی

تمام تغییرات روی نیمکت تراکتور در زمان مالکیت زنوزی

در زمان مالکیت زنوزی در باشگاه تراکتور، از 5 خرداد 1397 تا کنون 6 مربی به خود دیده که از بین آنها رضا مهاجری و امیرحسین پیروانی در بازه زمانی بسیار کوتاه مسئولیت فنی این تیم را به عهده داشتند.

طبق آماری که به دست آمده است در تیم تراکتور با مالکیت محمدرضا زنوزی با احتساب بازی های لیگ و حذفی هر ۱۱ هفته یک سرمربی عوض می شود و حالا مصطفی دنیزلی چهارمین قربانی بود که مجددا بعد از جدال با یک تیم جنوبی، شغل خود را از دست داد.

 

توشاک، آرزوهای برباد رفته

سرمربی ولزی تراکتورسازی که پس از تغییر مالکیت این باشگاه برای حضوری قدرتمند در لیگ به این تیم پیوسته بود، خیلی زودتر از آنچه فکرش را می‌کرد، ایران را ترک کرد. توشاک در ابتدا با تفکراتی حرفه‌ای به تبریز آمد. او می‌خواست علاوه بر اینکه تجربیاتش را برای قهرمانی تراکتورسازی به کار می‌گیرد، مربیانی هم برای آینده این باشگاه آموزش دهد، اما دو شکست تلخ و برخی مشکلات دیگر، منجر به جدایی توشاک از تراکتورسازی شد.

تراکتورسازی با توشاک در ۷ دیدار ۲ برد، ۳ تساوی و ۲ شکست تجربه کرده است. ۹ گل زده (میانگین ۱.۲۸ گل برای هر بازی) و ۱۰ گل خورده (میانگین ۱.۴۲ گل برای هر بازی) نیز در کارنامه این تیم به چشم می‌خورد. بدون احتساب دیدار جام حذفی، توشاک با تراکتورسازی از ۱۸ امتیاز ممکن ۹ امتیاز کسب کرد تا با میانگین ۱.۵ امتیاز در هر بازی به کار خود در این تیم پایان دهد.

این نتایج به همراه حاشیه هایی چون ادعای آلزایمر داشتن این سرمربی، باعث شد تا جان توشاک، شبانه تبریز را ترک کند.

 

تقوی، سرمربی موقت

تقوی سرمربی بود که تا نیم فصل در تراکتور ماند اما تا آخرین روزهای حضور در این تیم همچنان سرمربی موقت نام گرفت. اگرچه او حتی بیشتر ار توشاک در تیم ماند، اما هیچگاه عنوان دائمی نگرفت. او در ۹ بازی هدایت سرخپوشان تبریزی را بر عهده داشت و عملکرد بهتری نسبت به توشاک از خود بر جای گذاشت.

تراکتورِ تقوی در این ۹ بازی ۵ برد، ۲ تساوی و ۲ شکست تجربه کرد تا سرمربی موقت این تیم با کسب ۱۷ امتیاز از ۲۷ امتیاز ممکن و ثبت میانگین ۱.۸۸ امتیاز برای هر بازی، بهترین عملکرد را بین سرمربیان تراکتورسازی در سال ۹۷ داشته باشد. این تیم در ۹ دیداری که تحت هدایت تقوی به میدان رفت، ۱۷ گل زده و ۷ گل خورده نیز در کارنامه داشت.

نکته قابل توجه در رابطه با ۹ دیداری که تقوی هدایت تراکتورسازی را بر عهده داشت، برابر بودن تعداد گل‌های زده و امتیازات کسب شده توسط این تیم است. یعنی تراکتورسازی با هدایت تقوی به ازای هر امتیاز، یک گل به ثمر رسانده است. بدین ترتیب تقوی با ثبت میانگین ۱.۸۸ گل زده در هر بازی، بهترین عملکرد خط هجومی تراکتورسازی در لیگ هفدهم را رقم زد. ۰.۷۷ گل در هر بازی نیز میانگین گل خورده تراکتورسازی در دوران حضور تقوی در این تیم بود.

 

لیکنز، مربی بدون قهرمانی

با خروج تقوی، جرج لینکز جانشین او شد. بزرگترین دلیل برخی از مخالفت ها علیه او، علی رغم سن زیاد، نداشتن سابقه آنچنانی قهرمانی و موفقیت بود.

این سرمربی بلژیکی موفق شد در ۷ دیداری که روی نیمکت تراکتورسازی نشست، ۵ پیروزی و ۲ تساوی کسب کند. بدین ترتیب جرج لیکنز تنها سرمربی تراکتورسازی در سال ۹۷ محسوب می‌شود که شکست‌ناپذیر بوده است.

لیکنز آمار بسیار خوبی را تا پایان سال ۹۷ کسب کرد و نمره میانگین او بهتر از تقوی بود اما اتفاقات بعد از بازی سپیدرود و باخت های پی در پی تراکتور که با به حاشیه رفتن این تیم آغاز شد، کار را برای لیکنز سخت کرد. تراکتور لیکنز در ۱۵ بازی نیم فصل دوم ۷ برد، ۵ تساوی و ۳ باخت را تجربه کرد تا میانگین ثبت امتیاز لیکنز تا ۱٫۷ پایین بیاید.

 

پایان افندی با چهار صدم کمتر از تقوی

اما مصطفی دنیزلی. سرمربی چهارم محمدرضا زنوزی. او از ابتدای لیگ نوزدهم زمام کار را در دست گرفت و در ۱۱ بازی لیگ و ۲ بازی جام حذفی به هفت برد، سه مساوی و سه باخت دست پیدا کرد. تیم دنیزلی با ۲ بازی کمتر در لیگ رتبه هشتم را در اختیار دارد و در جام حذفی به جمع هشت تیم پایانی راه پیدا کرده است. دشت ۲۴ امتیاز در ۱۳ مسابقه معدل امتیازگیری افندی را به عدد ۱.۸۴ رسانده است. یعنی آماری بهتر از لیکنز و توشاک و پایین‌تر از محمد تقوی با فاصله چهار صدم. تساوی بدون گل در برابر شاهین بوشهر، حکم برکناری دنیزلی را امضا کرد تا هر چهار سرمربی تراکتور بعد از بازی با یک تیم جنوبی از کار برکنار شده باشند.

باید دید در ادامه لیگ هدایت این تیم پرستاره را چه کسی عهده دار خواهد شد و آیا می تواند قهرمانی لیگ برتر فوتبال ایران را به هواداران پرشور تبریزی تقدیم کند یا خیر.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/2av5eg

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


خبرنگاران پرسپولیسی پشت درهای بسته

 نبرد قعرنشینان با تساوی به پایان رسید
شاهین بوشهر 1-1 گل گهر سیرجان؛