تاریخ انتشار: 1398/08/29 10:17
کد خبر: 80526

مرفاوی: تیم استراماچونی باید در همه خطوط تقویت شود

سرمربی اسبق استقلال گفت: استقلال باید تقویت شود و حداقل ۳، ۴ بازیکن باکیفیت دیگر باید به این تیم اضافه شوند.
مرفاوی: تیم استراماچونی باید در همه خطوط تقویت شود

صمد مرفاوی بازیکن و مربی اسبق استقلال معتقد است یکی از مهمترین دلایل موفقیت این تیم در هفته‌های اخیر درک متقابل کادر فنی و بازیکنان تیم است. با مرفاوی گفت‌وگویی انجام دادیم که در ادامه می‌خوانید.

ابتدا درباره استقلال صحبت کنیم، عملکرد این تیم را چطور ارزیابی می‌کنید؟

همان طور که مستحضر هستید استقلال شروع خوبی نداشت که دلایلش مشخص است، اما به مرور وضعیت این تیم بهتر شد. ۲ پیروزی در جام حذفی خیلی به استقلال کمک کرد و به بازیکن اعتماد‌به‌نفس داد. با گذشت زمان بازیکنان هماهنگ‌تر شده و با کادرفنی به درک متقابل رسیدند و شکل تیمی در ارائه فوتبال بهتر شد. پیروزی‌های پرگل برابر سایپا، تراکتور و صنعت نفت روحیه خوبی به تیم داده، ولی استقلال باید هوشیارانه سایر بازی‌ها را برگزار کند. هیچ مسابقه‌ای ساده نیست. حریفان سرسختی در هفته‌های آینده به مصاف آبی‌پوشان می‌روند و هرگز در فوتبال نباید تصور کرد، چون چند بازی را پیروز بوده‌ایم پس بازی‌های دیگر را هم برنده خواهیم بود.

استراماچونی از سیستم ۲-۵-۳ استفاده می‌کند به نظرتان اگر یک مربی داخلی از این روش استفاده می‌کرد، مورد تمجید قرار می‌گرفت؟

به قول معروف از ماست که بر ماست. شک نکنید اگر این سیستم را یک مربی داخلی لحاظ می‌کرد نه تنها مورد انتقاد بلکه مورد تمسخر قرار می‌گرفت. فرهنگ خودزنی در فوتبال ما جا افتاده و فوتبال‌مان از این بابت صدمه می‌خورد.

این استقلال در ادامه لیگ می‌تواند مدعی لیگ برتر باشد؟

فعلاً زود است که استقلال را مدعی بدانیم، چون باید تقویت شود و حداقل ۳، ۴ بازیکن باکیفیت دیگر باید به این تیم اضافه شوند. استقلال جدا از لیگ برتر در جام حذفی و لیگ قهرمانان بازی‌های سختی دارد. در مقاطعی مسابقات فشرده می‌شوند و مربی باید به اندازه کافی بازیکن داشته باشد تا بتواند یک‌سری تغییرات اعمال کند. مصدومیت جزئی لاینفک از ورزش حرفه‌ای است و می‌بینیم استقلال در ۱۰ هفته گذشته با چه میانگین آسیب‌دیدگی مواجه بود. جدا از محسن کریمی و داریوش شجاعیان دیده‌ایم چند بازیکن مصدومیت‌هایی داشته و برای یک یا چند مسابقه نتوانسته‌اند بازی کنند و احتمال آسیب‌های دیگر نفرات در هفته‌ها و ماه‌های آینده که مسابقات فشرده خواهد بود کم نیست و به همین دلیل معتقدم استقلال در همه خطوط باید تقویت شود.

لیگ نوزدهم چطور بوده؟

از نظر من خیلی جالب نیست. بین تیم‌ها یک فاصله ایجاد شده و در واقع تیم‌ها دارا‌ها و ندار‌ها شده‌اند. سپاهان، تراکتور، پرسپولیس، استقلال، فولاد و شهر خودرو شرایط‌شان متفاوت از چند تیم دیگر است. بعضی تیم‌ها از هر لحاظ قدرت مانور دارند. برخی تیم‌ها نیز با انواع مشکلات سرگرم هستند.

شما رزومه خوبی در کار مربیگری دارید چرا در تیمی فعالیت ندارید؟‌

نمی‌خواهم تجربیات تلخ را تکرار کنم. صرفاً بحث پول نیست، اما تصمیم گرفته ام در جایی مسئولیت بگیرم که زمین تمرین، لباس تمرین و آب معدنی دغدغه‌ام نباشد. درگذشته رفاقتی و معرفتی در یکی، دو تیم مسئولیت گرفتم که تبدیل به تجربه تلخ و خوبی شد.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/27zjjg

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


 سرمربی سابق استقلال: شخصاً به عملکرد استراماچونی خوشبینم

 تا روزی که استراماچونی گفته مشکلات را حل می کنیم
مولایی:تمرین استقلال به ورزشگاه امام رضا منتقل می شود؟