تاریخ انتشار: 1398/08/21 13:10
کد خبر: 81143

ایران-عراق؛ بازی آسانی نیست!

تیم ملی ایران در یکی از حساس ترین مسابقاتش در مرحله مقدماتی جام جهانی 2022 روز پنجشنبه در اردن به مصاف تیم ملی عراق می رود؛ تیمی که در سال های اخیر حریفی جدی برای ایران بوده است.
ایران-عراق؛ بازی آسانی نیست!

تیم ملی ایران در سومین بازی مرحله گروهی باید با یک رقیب قدیمی و جدی به نام عراق دیدار کند. مسابقه ای که فارغ از شرایط دو تیم همیشه یک بازی جذاب و حساس بوده است. جلال چراغپور کارشناس فوتبال ایران در آستانه این بازی مهم نگاهی به شرایط دو تیم داشته است که آنرا می خوانید:

به نظر من ما با تیمی بازی داریم که فوتبالش در نوع خودش در آسیا یک فوتبال خاص است. عراقی ها از نظر مقاومت جسمانی و سختکوشی در سطح بالایی در قاره هستند. این نوع آمادگی جسمانی ترکیبی از استقامت، قدرت و سرعت است و اگر در یک تیم که همه بازیکنانش این خاصیت را دارند جمع شود برای تیم مقابلش شرایط سختی را به خصوص در وضعیت دفاعی به وجود می آورد. این فاکتورهای تیم عراق مال یکی دوسال و ده سال اخیر نیست و برای ما بازی با این تیم هیچوقت آسان نبوده است؛ با هر مربی چه عراقی، برزیلی ، آلمانی، یوگسلاو ...آن ها همین ویژگی را داشته اند. ساختار درونی شان به گونه ای است که در شرایط میدانی می توانند از این خاصیت استفاده کرده و کار را سخت می کنند.

 

یکنواختی

از طرف دیگر در تیم عراق یکنواختی نژادی وجود دارد و همین یکنواختی نژادی باعث می شود که استقامت مداوم تیمشان از ما بهتر از ما باشد. در بازی روزپنجشنبه هم همینطور خواهد بود و آن ها می توانند از این نظر شرایط بهتری داشته باشند. این تیم با یک فشار ثابتی بازی را شروع می کند و این فشار ثابت را نگه می دارد. مداومت در یک چیز باعث مقاوم شدن می شود.

 

یکنواخت نبودن

بچه های ما یکنواخت نیستند؛ در تیم ملی ایران بازیکن کرد، ترک، لر، عرب و گونه های مختف بازی می کنند. تیم ما از نظر آمادگی جسمانی هم تیم یکنواختی نیست. بچه های دیر دور هم جمع شدند و فکر می کنم 48 ساعت عقب هستیم. آن ها باید با یک ریکاوری خوب این زمان را جبران کنند.

 

هوش عبور فردی

با وجود تنوع گونه ای که ما داریم اما این خاک ویژگی هایی دارد که باعث می شود بازیکنان ایرانی از نظر هوش عبور فردی شرایطشان در بالاترین سطح آسیا باشد. اگر ببینید همیشه به بازیکنان فوتبال ایران بیشترین امتیاز را به خاطر هوض فردی می دهند و بازیکنان ما در کار تیمی و یا سرعت در استارت نمراتشان پایین تر است. اما هوش عبور فردی ما بالا است و می بینیم که خداداد عزیزی لوتار ماتیوس را دریبل می زند یا وحید امیری به پیکه لایی می اندازد.ما در عبور فردی هوش بالایی داریم که تبلورش می شود علی کریمی، خداداد عزیزی، مهدی مهدوی کیا، مجتبی جباری، محرم نویدکیا و یا مسعود شجاعی که الان در تیم ملی حضور دارد.

 

مهند علی-محمد نادری

مهند علی مهاجم تیم ملی عراق را می توان در تیم این کشور چکیده و اوج سبک فوتبال عراق دانست. ما در فوتبالمان چنین موجودی هرگز ندیده ایم. اما در تیم ملی ایران محمدنادری را دارید که قدرت عبورش فوق العاده است. او با وجود آنکه از نظر فیزیکی شبیه بازیکنان عبور کننده نیست اما از این نظریکی از  بهترین نمونه ها از هوش بالای عبور فردی در تیم ملی به حساب می آید. این تفاوت باعث می شود که شاهد تقابل دوگونه متفاوت فوتبال در روزپنجشنبه باشیم.

 

بازی آسانی نیست

بازی با عراق بازی آسانی نیست و من فکر می کنم مسابقه پرحادثه ای خواهد بود. تیم ملی نباید اشتباهاتی که برابر بحرین داشت را تکرار کند.

 

ماجراجویی ممنوع

ویلموتس در انتخاب روش و نوع چیدمان سیستم در این بازی نباید دنبال ماجراجویی باشد. او باید بازی قبلی تیم ملی را مرور کند.

 

نقش وحید هاشمیان

سرمربی تیم ملی باید در این مدت بازی های گذشته تیم ملی ایران برابر عراق را ببیند و درباره پیشینه این مسابقه اطلاعات کسب کند. او در کنارش وحید هاشمیان را دارد و باید در این زمینه از او که شناخت و تجربه لازم را دارد کمک بگیرد.

 

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/4vdrrb

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


دلیل تغییر ساعت بازی ایران-عراق چه بود؟