تاریخ انتشار: 1398/07/28 00:53
حاجیلو: از صحبت‌های فتح‌الله‌زاده و شفر تعجب کردم
کد خبر: 83881

اطرافیان فتحی وحشت دارند از او حمایت کنند/به استراماچونی اطلاعات غلط دادند

مدیر آکادمی باشگاه استقلال می‌گوید که از حرف‌های اخیر علی فتح‌الله‌زاده تعجب کرده و اعتقاد دارد او نباید در این موقعیت، برخی صحبت‌ها را انجام می‌داد.
 اطرافیان فتحی وحشت دارند از او حمایت کنند/به استراماچونی اطلاعات غلط دادند

اصغر حاجیلو درباره شرایط تیم فوتبال استقلال اظهار داشت: متأسفانه در هفته‌هایی ابتدایی بازیکنان باتجربه نبودند، اما به مرور زمان و با بازگشت روزبه چشمی تیم شکل گرفت و بهتر شد. در بازی‌های ابتدایی فشار تماشاگر، تغییرات در کادر فنی و بازیکنان و ... تأثیرگذار بود. اگر بازی اول و دوم نتیجه گرفته بودیم، همه چیز برای استقلال تغییر می‌کرد.

شکست در دربی هجمه‌ زیادی ایجاد کرد

 وی افزود: پس از شکست استقلال در دربی، آنقدر هجمه زیاد شد که از کادر فنی گرفته تا بازیکنان استرس زیادی پیدا کردند، اما موضوعی که باعث خوشحالی هواداران شده این است که استقلال فوتبال بازی می‌کند. اگر چه تیم نتیجه نگرفته، اما فوتبال خوبی به نمایش می‌گذارد. سه پیروزی اخیر، بازیکنان و حتی مربیان را از فشار خارج کرده است.

برخی‌ها با جمع کردن فالوئر دنبال اهداف دیگری هستند

مدیر آکادمی استقلال خاطرنشان کرد: استراماچونی از فوتبال حرفه‌ای به ایران آمده و هنوز با شرایط فوتبال ایران آشنا نیست. در ایران برخی رسانه‌ها انصاف‌شان از فضای مجازی بیشتر است. خیلی‌ها استقلالی نیستند، اما سایت و صفحه مجازی دارند و با جمع کردن فالوئر دنبال اهداف دیگری هستند. هواداران هم فریب می‌خورند. مردم نباید به هر سایت و صفحه‌ای اعتماد کنند تا به باشگاه فشار وارد شود. این حجم انتقادات باعث می‌شود فشار روی بازیکنان بیشتر شده و نتیجه‌اش این می‌شود که تیم در دقایق آخر گل می خورد. آنهایی که استقلالی هستند باید رسانه‌های معتبر را بخوانند.

دلواپس تبریزی هستم

حاجیلو ادامه داد: خدا را شکر با سه پیروزی اخیر، شراسط استقلال بهتر است. اگر چه این تیم نیاز به هافبک و مهاجم دارد. مهره‌های فعلی استقلال بازیکنان بدی نیستند، اما دلواپس بازیکنی چون مرتضی تبریزی هستم. تبریزی خودش را در ذوب‌آهن نشان داده، بازیکنی که با یک متر و 80 سانتیمتر پا به توپ خوبی دارد و گل‌های حساسی به ثمر رسانده، اما در استقلال به خاطر یکسری اتفاقات نتوانسته موفق باشد. خیلی دلم می‌خواهد تبریزی گلزنی کند تا استرس از او دور شود. مرتضی نیاز به ریکاوری ذهنی دارد و مردم نیز باید او را حمایت کنند.

بدهی‌ها کمر استقلال را شکسته است

وی در واکنش به شعارهای هواداران استقلال علیه امیرحسین فتحی مدیرعامل باشگاه گفت: از شخص خاصی طرفداری نمی‌کنم، اما می‌دانم باشگاه چقدر بدهی‌های انباشته داشت که آنها را پرداخت کرد. به حساب باشگاه خیلی پول آمد اما مدیران مجبور شدند به دلیل بدهی به 64 نفر آنها را در اولویت قرار دهند. این بدهی‌ها از کجا آمد؟ شاید بخشی برای یکی دو فصل گذشته باشد، اما بقیه بدهی‌ها برای چه زمانی بود؟ فتحی وقت نکرده درباره سیاست‌گذاری آینده باشگاه جلسه بگذارد و برنامه‌‌ریزی کند. باور کنید بدهی‌ها کمر استقلال را می‌شکند. به این مشکلات باید بدهی به هتل‌ها، رستوران‌ها و ... را هم اضافه کرد.

تعجب می‌کنم چرا عوامل باشگاه از فتحی حمایت نمی‌کنند

مدیر آکادمی استقلال تصریح کرد: هوادار در هر شرایطی حق دارد که از مدیرعامل، هیئت مدیره، کادر فنی و بازیکنان انتقاد کند. اگر ما استقلالی شدیم، به خاطر وجود هواداران بود. بنابراین، نمی‌توان از هوادار ایراد گرفت که چرا انتقاد می‌کند. باید شفاف‌سازی می‌کردیم که چقدر بدهی داریم. طبیعتا وقتی تیم نتیجه نگیرد، هوادار ابتدا سراغ مدیرعامل رفته و سپس کادر فنی و در نهایت بازیکنان. هر مدیرعاملی که در سال‌های اخیر تیم تحت مدیریت او نتیجه نگرفته، تغییر کرده است. متأسفانه کسانی که کنار فتحی هستند، وحشت دارند از او حمایت کنند، چون تصور می‌کنند که اگر مدیرعامل جدید بیاید، آنها را به خاطر حمایت از فتحی بیرون می‌کنند. ما در خود باشگاه مشکل داریم. در این مدت تنها اسماعیل خلیل‌زاده رئیس هیئت مدیره باشگاه از فتحی حمایت کرده است. تعجب می‌کنم که چطور معاون باشگاه و کسانی که در ساختمان باشگاه هستند، مصاحبه‌ای نمی‌کنند. خود من به دلیل مشغله‌ای که فتحی داشته، نتوانسته‌ام با او صحبت کرده و تنها از طریق «ویس» در واتس آپ با او در ارتباط هستم. این شرایط خوب نیست که افراد در باشگاه ساکت باشند تا مبادا با رفتن فتحی خودشان از استقلال حذف شوند.

از اظهارات فتح‌الله‌زاده تعجب می‌کنم

حاجیلو در خصوص درگیری‌های لفظی بین فتحی با برخی مدیران پیشین باشگاه از جمله علی فتح‌الله‌زاده و کاظم اولیایی گفت: از فتح‌الله‌زاده تعجب می‌کنم که برخی صحبت‌ها را مطرح کرده است. فتح‌الله‌زاده سالیان سال در استقلال زحمت کشیده است، کاظم اولیایی هم همینطور. سال‌های سال با فتح‌الله‌زاده کار کرده‌ام و تعجب می‌کنم در شرایطی که تیم نتیجه نگرفته، چنین صحبت‌هایی مطرح شود. همه به خاطر داریم که وقتی استقلال در زمان هدایت مرحوم ناصر حجازی نتیجه نگرفت، فتح‌الله‌زاده او را عوض کرد و فیروز کریمی را سرمربی استقلال کرد. فکر می‌کنید چرا فتح‌الله‌زاده این کار را کرد؟ چون همه از رسانه‌ها گرفته تا در و دیوار از حجازی انتقاد می‌کردند، اما با آمدن کریمی به جای حجازی شرایط استقلال بهتر شد؟ شاید اگر زمان به عقب بازگردد، فتح‌الله‌زاده این کار را نکند.

فتح‌الله‌زاده از فتحی حمایت می‌کرد

وی افزود: جالب است که برخی‌ها بعد از مرگ حجازی، «ناصرخانی» شدند! فتح‌الله‌زاده به خاطر هجمه‌ای که وجود داشت، حجازی را عوض کرد، اما شرایط استقلال نه تنها بهتر نشد که بدتر هم شد. این تصمیم، نمره منفی برای مدیرعامل است. در مجالسی که فتح‌الله‌زاده را دیدم، از فتحی حمایت می‌کرد، اما الان نمی‌دانم چه اتفاقی افتاده که در این موقعیت صحبت می‌کند. از فتح‌الله‌زاده بعید بود چنین حرف‌هایی بزند. فکر می‌کنم شیطنت‌هایی می‌کنند، چون هیچ‌کسی به اندازه فتح‌الله‌زاده، اولیایی، آشتیانی و قریب نمی‌تواند شرایط فعلی مدیریت باشگاه را درک کند. دو فصل پیش زمان شفر نیز این شرایط وجود داشت و رضا افتخاری که مدیر درستکاری بود، تغییر کرد. افتخاری به افرادی اعتماد کرد که نتیجه‌اش 5 سال محرومیت شد. آدم با صداقت که نباید محروم شود، آن هم به خاطر اشتباه شخص دیگری. اگر من در آکادمی استقلال اشتباهی مرتکب شوم، گناه فتحی چیست؟ او به من اعتماد کرده و نباید از اعتمادش سوء استفاده کنم. حرمت افتخاری هم باید حفظ می‌شد، چرا که او آدم معمولی نبود.

مدیر آکادمی استقلال در رابطه با اینکه فتحی سراغ گری هوپر رفت که مدیربرنامه صهیونیستی داشت و اینکه استراماچونی از جذب این بازیکن ابراز بی‌اطلاعی کرده است، گفت: هر کسی شرایط خودش را دارد. باشگاه نمی‌دانست طرف مقابلش با چه کسانی کار می‌کند. در مورد ابراز بی‌اطلاعی استراماچونی هم چیزی نمی‌توانم بگویم، چون شناختی از شخصیت این مربی ندارم. استراماچونی مربی بزرگی است، اما اینکه دارای چه شخصیتی است، نمی‌دانم چون من خیلی کنار او حضور نداشتم.

از اظهارات شفر تعجب کردم

حاجیلو در ادامه گفت‌وگ با خبرگزاری تسنیم درباره اظهارات عجیب وینفرد شفر علیه ایران گفت: از اظهارات شفر تعجب کردم. او در ایران بود و دید که مردم در خیابان، تلویزیون و مجلس چطور از شرایط اقتصادی و سیاسی انتقاد می‌کند پس ترسی در کار نبود. مردم حتی از عملکرد وزیران نیز انتقاد می‌کنند. پس این افرادی که انتقاد می‌کنند، چه کسانی هستند؟ اگر شفر درباره معاونان باشگاه یا مدیریت استقلال انتقاد می‌کرد، بحث دیگری بود، اما از کسی که پسرش را به ایران آورد تا در استقلال کار کند تعجب می‌کنم چنین حرف‌هایی را مطرح کند.

به استراماچونی اطلاعات غلط دادند

وی با اشاره به عدم  حضور مربی ایرانی در کادر فنی استراماچونی تصریح کرد: استراماچونی مربی ایرانی قبول نمی‌کند، چون اعتماد ندارد. چرا؟ چون به او اطلاعات ناقصی دادند. اگر جواد زرینچه سرپرست تیم نبود، در نقش مربی می‌توانست خیلی به استراماچونی کمک کند. خیلی از چهره‌ها از جمله مهدی پاشازاده، رضا حسن‌زاده، محمد نوازی، سیروس دین‌محمدی و ... می‌توانستند کمک کنند. مربی هنوز به ایران نیامده، به او گفته‌اند مربی ایرانی کنار خودت نداشته باش. نمونه‌اش صحبت‌هایی بود که درباره فرهاد مجیدی مطرح کردند. آقایان گفتند وقتی رفتند چرا مجیدی ماند. این مسئله چه ربطی دارد؟ وقتی مدیریت قصد تغییر دارد به یکی از اعضای کادر فنی می‌گوید بمان تا مربی جدید پیدا کنیم. شفر چند نفر را داشت که همه اطلاعات در رسانه‌ها را به او انتقال می‌دهند. یک بار به بیژن طاهری و اشکان نامداری گفت که اگر یک‌بار دیگر درباره فلان مسئله اظهانظر کنید، بیرون‌تان می‌کنم. مربی نباید از کار اصلی خودش دور شده و به مسائل جانبی توجه کند. از آدم پخته‌ای چون شفر که شال گردن آبی به هواداران نشان می‌داد، تعجب کردم که این قضاوت را انجام داده است.

پیشکسوتان به جای انتقاد، حمایت کنند

حاجیلو در پایان گفت: من پیشکسوت استقلال نیستم و مانند هوادار سکونشین هستم. از پیشکسوتان می‌خواهم مسائل حاشیه‌ای را کنار گذاشته و به استقلال کمک کنند. مسائل حاشیه‌ای روی بازیکن اثر می‌گذارد. اگر نمی‌توانند کمک کنند، حداقل انتقاد نکنند.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/3gadvd

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


جام خیلی به درد ما نمی خورد، می‌خواهیم برای آینده استقلال کار کنیم
انتخاب سرپرستان و مدیران فنی جدید تیم‌های پایه استقلال