تاریخ انتشار: 1398/07/23 12:31
کد خبر: 84377

کیانوش رستمی: الان می‌توانم با بهترین‌های دنیا رقابت کنم

قهرمان وزنه‌برداری جهان و المپیک گفت: شاید برادرم نمی‌توانست مانند یک مربی حرفه‌ای باشد، اما محرم رازم بود.
کیانوش رستمی: الان می‌توانم با بهترین‌های دنیا رقابت کنم

کیانوش رستمی درباره حواشی به وجود آمده برای او درباره کسب سهمیه المپیک گفت: از گذشته تا امروز تابع دستورات فدراسیون بودم و براساس برنامه‌ریزی‌ای که برای من داشتند، حرکت کردم. بعد از المپیک ریو به علت آسیب‌دیدگی زانو نتوانستم در مسابقات موفق شوم و پس از آن، اوزان وزنه‌برداری تغییر کرد و برای اینکه بتوانم باز هم برای ایران افتخارآفرینی کنم، تغییر وزن دادم که باید 11 کیلو عضله‌سازی می‌کردم و کارم سخت شد که تا امروز درگیری این مسئله بودم.

وی ادامه داد: خدا را شکر خیلی زودتر از آنچه فکر می‌کردم به شرایط ایده‌آل رسیدم و در تمرینات رکوردهای خوبی ثبت کردم. با بدنی پاک همیشه در اردوهای تیم ملی آماده آزمایش دوپینگ بودم.

قهرمان وزنه‌برداری جهان و المپیک در واکنش به صحبت‌های مرادی رئیس فدراسیون مبنی بر رعایت نظم تیمی، گفت: تابع دستور رئیس فدارسیون هستم و کاملاً به قوانین احترام می‌گذارم. در سالهای گذشته براساس توافقاتی که با فدراسیون، کمیته ملی المپیک و وزارت ورزش داشته‌ایم، حرکت کرده‌ام. هیچ بی‌احترامی و بی‌نظمی در  این مسیر نداشته‌ام و همواره هر صحبتی کرده‌ام در رابطه با خودم و تمریناتم بوده است.

کیانوش رستمی در واکنش به صحبت‌های علی مرادی مبنی بر اینکه بهتر بود وی با وزنه‌های کمتری مسابقات جهانی را آغاز می‌کرد، تصریح کرد: در مسابقات جهانی با آمادگی بالایی شرکت کردم. برادرم به عنوان مربی نظارت داشت و استرس و نگرانی او هم افتخارآفرینی و اهتزاز پرچم ایران بود. در حالی با انتخاب وزنه 179 کیلوگرم حرکت یک‌ضرب را شروع کردم، که این وزنه 11 کیلوگرم کمتر از رکوردم بود و به نظر خودم حتی با وزنه خیلی کمی شروع کردم، اما چیزی حدود سه دقیقه و هشت ثانیه روی تخته استپ داشتم و بدنم سرد شد، وگرنه بهتر وزنه می‌زدم و طلای خوشرنگی را هم برای ایران می‌گرفت.

وی که با برنامه تهران ورزشی رادیو تهران گفت‌وگو می‌کرد، در واکنش به این موضوع که اوت کردن او باعث از دست رفتن نایب قهرمانی ایران شده، عنوان کرد: تنها من باعث شدم ایران چهارم شود؟ درست است من حذف شدم، اما وزنه‌بردار سنگین‌وزن تیم ملی هم اوت کرد که باعث شد ایران عقب بیفتد. من هم خیلی ناراحت شدم. من قبل از مسابقات نمی‌دانستم باید وزنه مجموع را ثبت کنم تا امتیاز المپیک را بگیرم.

رستمی در خصوص اینکه شاید اگر در چهارچوب برنامه‌های فدراسیون و زیرنظر کادرفنی فعالیت می‌‌کرد، از این موضوعات نیز آگاه بود، گفت: من زیرنظر تیم ملی کار می‌کردم، اگر اینطور نبود، چرا ما را اعزام کردند؟ خنده‌دار است، اگر ما در چارچوب تیم نبودیم ما را اعزام نمی‌کردند.

اما شما و برادرتان جدا از سایر ملی‌پوشان تمرین می‌ کردید و شاید همین موضوع باعث شده در جریان قرار نگیرید، رستمی در واکنش به این سؤال عنوان کرد: من به فدراسیون گفتم یک مربی خوب خارجی برای من بیاورید که قبول نکردند و طبق قوانین فدراسیون باید یک مربی معرفی می‌کردند که برادرم را معرفی کردند، شاید برادرم نمی‌توانست مانند یک مربی حرفه‌ای باشد، اما محرم رازم بود و در این مدت 190 کیلوگرم یک‌ضرب و 230 کیلوگرم دو ضرب را ثبت کردم.

قهرمان وزنه‌برداری جهان و المپیک خاطرنشان کرد: الان می‌توانم با بهترین‌های دنیا رقابت کنم. از مرادی تشکر می‌کنم، او پدر خانواده وزنه‌برداری است و دوست ندارم خارج از چارچوب حرکت کنم. باید به پدر خانواده احترام بگذارم و تنها کاری که می‌توانم انجام دهم این است که تلاش کنم باری را از دوش فدراسیون و مرادی و فشارهایی که به او وارد می‌شود بردارم و دل مردم را شاد کنم.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/2aax9k

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


کیانوش رستمی: کمک کنید در المپیک باشم رکورد میزنم + فیلم