تاریخ انتشار: 1398/07/22 10:43
کد خبر: 84493

سیدرضا افتخاری:حرف برای گفتن زیاد دارم/گذشت زمان دروغ‌ها را رسوا کرد

مدیرعامل پیشین باشگاه استقلال که پرونده دادخواهی‌اش بعد از حکم کمیته اخلاق در کمیته استیناف در جریان است، از عملکرد دوران کاری خود در استقلال دفاع کرد.
سیدرضا افتخاری:حرف برای گفتن زیاد دارم/گذشت زمان دروغ‌ها را رسوا کرد

سیدرضا افتخاری حدود دو سال در باشگاه استقلال به عنوان مدیرعامل مشغول به کار بود اما در نهایت پس از فشاری که به وی از سوی هواداران در نحوه بستن تیم وارد شد، تیرماه ۱۳۹۷ از سمتش استعفا کرد. افتخاری در مصاحبه ای که همان روز با خبرنگاران داشت، در حالی که به خاطر از دست دادن پدرش فشار روحی دیگری را تحمل می کرد، به یکباره بغضش ترکید و لحظاتی با گریه پاسخگوی رسانه ها بود.

بعد از استعفای افتخاری از استقلال، بارها نام او در خبرهای مختلف مطرح شد. از جمله این موارد می توان به پرونده پروپئیچ اشاره کرد که دادگاه عالی ورزش و فیفا در نهایت استقلال را به پرداخت ۴۲۰ هزار دلار محکوم کردند.

از سوی دیگر کمیته اخلاق هم سیدرضا افتخاری را به همراه صادق ورمزیار مدیر آکادمی باشگاه استقلال به دلیل آنچه که «جعل امضا» عنوان شده بود، روی هم ۱۵ سال محروم کرد.

افتخاری در گفتگویی که با خبرنگار انجام داد، به بعضی از شائباتی که به عملکردش در این مدت وارد شده پاسخ داد و البته تاکید کرد که فعلا قصد ندارد بیش از این چیزی بگوید. وی اعلام کرد در یک فرصت مناسبتر حرف‌هایش را می زند و بخشی از اظهاراتش همه به رسم امانت نزد ما باقی ماند.

* بعد از کناره گیری از مدیریت باشگاه استقلال، روزهای دور از فوتبال را چطور می گذرانید؟

- سیدرضا افتخاری: در این مدت فرصت خوبی داشتم تا به کارهای شخصی خودم و خانواده ام رسیدگی کنم.

* در ماه های گذشته بارها نام شما در خبرهای مختلف مطرح شد. شاید مهمترین آن محرومیتتان از سوی کمیته اخلاق بود.

- ما هم از این حکم تعجب کردیم. البته این رای قطعی نیست و کمیته استیناف تصمیم نهایی را درباره این رای می گیرد. همان موقع هم اعلام کردم که نمی خواهم وارد جزئیات شوم. برای همه روشن بود که داستان چیست.

* چقدر امیدوارید که کمیته استیناف شما را تبرئه کند؟

- هر موقع که بخواهند حاضر به پاسخگویی هستیم. من این موضوع را حاد نمی بینم. چند نفر از کارمندان کارهایی کرده بودند که هم برای کمیته اخلاق و هم برای کمیته استیناف روشن شده است.

* در مورد دوران حضورتان در استقلال از زمان جدایی‌تان حرف زیادی نزدید ولی خیلی مسائل به شما نسبت داده شد.

- حرف برای گفتن زیاد دارم. همه این مسائل را تحمل کردم. خیلی از حرف هایی بود که بعدا مشخص شد راست بوده یا نه. زمان خیلی از دروغ ها و اظهارات را رسوا کرد. اگر می خواستم راجع به آن مسائل صحبت کنم، الان هر اتفاقی می افتاد را به من نسبت می دادند. ان شاءالله استقلال بتواند با تلاشی که دارد شرایط را بهتر کند.

* در محکومیت استقلال پس از شکایت پروپئیچ هم از شما به عنوان یکی از مقصران یاد شد. چقدر برای خودتان در این پرونده سهم قائل هستید؟

- این پرونده هیچ ارتباطی به من نداشت چون اصلا زمان مدیریت بنده نبود. پروپئیچ زمان آقای افشارزاده به استقلال آمد و من وقتی به باشگاه آمدم که این بازیکن وکیل گرفته و به فیفا شکایت کرده بود. تنها کاری که نمی توانستیم با پروپئیچ انجام بدهیم، مذاکره بود چون به هیچ عنوان جلو نمی آمد. آخرین راهکارمان این بود که به دادگاه عالی ورزش شکایت کنیم تا زمان بخریم. با این کار، پرونده دو سال عقب افتاد. همان موقع می خواستیم مجوز حرفه ای لیگ قهرمانان آسیا را هم بگیریم که اگر به CAS شکایت نمی کردیم، این بدهی مانع می شد. با این کار از آن مرحله عبور کردیم. دادگاه CAS هم هر تصمیمی می گرفت هر دو طرف ملزم به اجرای آن بودند و ارتباطی به من نداشت. کاری که از دستم بر می آمد را برای استقلال انجام دادم.

* شما از جمله مدیرانی بودید که از فوتسال به استقلال آمدید و نقدهای زیادی هم در دوران مدیریتتان در فوتسال وجود داشت.

- زمانی که من به فوتسال آمدم، دوران گذر از تکنیک فردی به تاکتیک تیمی بود و باید روش بازی را در تیم ملیعوض می کردیم. ما آقای خسوس کاندلاس را در تیم ملی حفظ کردیم و چند مربی داخلی هم در کنارش گذاشتیم تا آموزش ببینند. بعد از جدایی خسوس هم آقای ناظم الشریعه سرمربی شد که توانستیم دوبار قهرمان آسیا شویم و برای اولین بار عنوان سومی در جام جهانی را به دست بیاوریم. بدون اینکه حتی یک ریال از دولت بگیریم، دو ساختمان هم برای فوتسال خریدیم تا قطب فوتسال آسیا از یک اتاق به دو ساختمان برسد. بعضی دوستان می گفتند افتخاری فوتسال را نابود کرد. اگر نابودی فوتسال به این قهرمانی ها در آسیا، عنوان سومی در جام جهانی و خرید ساختمان برای فوتسال بود، بله من فوتسال را نابود کردم! مردم فهیم اما خودشان می فهمند که چه کسانی چه کارهایی کرده اند و قدرشان را می دانند.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/2x9ovb

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


ادامه کشمکش پروپئیچ و فیفا