تاریخ انتشار: 1398/07/22 09:55
کد خبر: 84499

سردار،کریم و طارمی؛مثلث آتش تیم ویلموتس

در برد 14 بر صفر ایران مقابل کامبوج 9 گل به نام سه مهاجم آماده تیم ملی آزمون، انصاری‌فرد و طارمی ثبت شد. کریم با زدن 4 گل بهترین گلزن تیم ملی بود و سردار که تنها 57 دقیقه در زمین ماند هم توانست سه بار دروازه کامبوج را باز کند. طارمی دو گل زد، ولی روی تعدادی از گل‌ها نقش مؤثری داشت، از جمله گل آخر که با از خود گذشتگی توپ را به انصاری‌فرد پاس داد.
سردار،کریم و طارمی؛مثلث آتش تیم ویلموتس

بعد از این بازی نقدهای زیادی درباره ضعف تیم ملی کامبوج مطرح شد، ولی بدون چنین مهاجمان آماده‌ای رسیدن به این نتیجه غیرممکن بود. فراموش نکنیم که بحرین تنها توانسته یک بار دروازه کامبوج را باز کند و همین حریف را به زحمت شکست داده است.

این سه مهاجم در دوره کی‌روش هم از مهره‌های اصلی تیم ملی بودند و با آمدن ویلموتس همچنان وزن تهاجمی تیم ملی را به دوش می‌کشند. آزمون که پس از جام جهانی 2014 به تیم ملی اضافه شد، خیلی زود توانست به مهاجم اصلی تیم کی‌روش تبدیل شود و در تیم ویلموتس هم در همان پست به زمین می‌رود. در شرح وظایف طارمی هم تغییر زیادی نمی‌بینیم و او مثل جام جهانی 2018 و جام ملت‌های آسیا 2019 گوش چپی است که وظیفه دارد در حملات به سمت داخل زمین حرکت کند.

در این جمع انصاری‌فرد تنها بازیکنی است که در پست جدیدی بازی می‌کند. او در دوره مربیگری کی‌روش پست‌های مختلفی را تجربه کرد و حتی در بازی با مراکش که تعدادی از هافبک‌ها غایب بودند به خط میانی منتقل شد، ولی حالا به عنوان مهاجم دوم و با فاصله کمی نسبت به آزمون بازی می‌کند. با شرح وظایف جدید کریم به دروازه حریف نزدیک‌تر است و نقشی محوری به عهده گرفته. در بازی با کامبوج که جهانبخش و دژاگه غایب بودند، تأثیر انصاری‌فرد کاملاً به چشم آمد و برای اولین بار موفق شد با پیراهن تیم ملی 4 گل بزند.

بحرین قطعاً حریف سرسخت‌تری از کامبوج است و دردسر‌های بازی در منامه را خوب می‌دانیم، ولی ویلموتس با تکیه بر این سه مهاجم که به خوبی حمایت می‌شدند، می‌تواند از این بازی هم با دست پر برگردد و به سومین برد متوالی در مقدماتی جام جهانی برسد.

بحرین در آخرین بازی‌اش مقابل آذربایجان 2-3 شکست خورد و خط دفاع این تیم عملکرد پراشتباهی داشت. این خط دفاع بعید است سه‌شنبه هم بتواند مقابل مهاجمان آماده تیم ملی مقاومت کند و دروازه‌اش را بسته نگه دارد.

درخشش این سه مهاجم به بازی با کامبوج محدود نمی‌شود و آنها در سال‌های گذشته توانسته‌اند گل‌های مهمی برای تیم ملی بزنند. نگاهی به جدول گلزنان تیم ملی هم نشان می‌دهد که آنها شانه به شانه هم پیش آمده‌اند و در حال پیشروی در این جدول هستند.

آزمون، انصاری‌فرد و طارمی به ترتیب 32، 25 و 21 گل ملی دارند و در رده پنجم، ششم و هفتم بهترین گلزنان تیم ملی هستند. نفر چهارم این فهرست علی کریمی است که 38 گل زده و رسیدن به این عدد برای این سه مهاجم دور از دسترس نیست. نکونام با 39 گل در رده سوم است و کریم باقری با 50 گل زده در رده دوم ایستاده.

در این جمع آزمون 24 ساله هنوز سال‌های زیادی در پیش دارد و اگر اتفاق عجیبی رخ ندهد، عبورش از رکورد باقری غیرمنتظره نیست. او حتی می‌تواند تهدیدی برای رکورد 109 گل زده علی دایی هم باشد.

طارمی 27 ساله و انصاری‌فرد 29 ساله هم هنوز می‌توانند آمار گل‌های زده‌شان را بالاتر ببرند و با ادامه این روند در فهرست گلزنان تیم ملی جایگاه قابل احترامی خواهند داشت.

از این دستاوردهای شخصی که بگذریم، ادامه درخشش این مثلث آتش بهترین اتفاق برای ویلموتس است که برای صعود از این گروه و مرحله سخت‌تر بعدی به گلزنان آماده‌ای نیاز دارد.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/485qdk

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


عملکرد لژیونرهای ایرانی زیر ذره بین رفت!

 طارمی: من و سردار شناخت خوبی از هم داریم
خوشحالیم دل مردم را شاد کردیم؛