تاریخ انتشار: 1398/07/02 10:19
کد خبر: 86859

پنالتی استقلال اصلا درست نبود!

ئیس سابق دپارتمان داوری فوتبال گفت: فرشاد احمدزاده از پرسپولیس در دربی باید اخراج می‌شد.
پنالتی استقلال اصلا درست نبود!

داود رفعتی در مورد نحوه قضاوت موعود بنیادی فر در بازی استقلال و پرسپولیس گفت: دربی پایتخت از نظر فنی کیفیت مطلوبی نداشت، اما در زمینه داوری باید بگویم. موعود بنیادی فر از داوران بین المللی الیت فوتبال ایران است با این حال وقتی نام او برای قضاوت در دربی اعلام شد من ترسیدم! انتخاب او برای این بازی کمی زود بود. دربی داورانی با تجربه و با شهامت می‌خواهد داورانی که مثل علیرضا فغانی کاریزماتیک باشند. فغانی حتی بازیکن را می‌گرفت و می‌کشید. همه بازیکنان می‌دانستند فغانی داور قاطعی است.

وی افزود: بزرگترین اشتباه بنیادی فر در نیمه اول اعلام خطای پنالتی به سود استقلال است. آن پنالتی اصلا درست نبود حداقل در تصاویری که از تلویزیون دیدم پنالتی رخ نداد. بازیکن پرسپولیس تعادلش را از دست داد و زمین خورد و بعد هم بازیکن استقلال برایش چنین اتفاقی رخ داد. از سویی دیگر این پنالتی باید تکرار می‌شد که دستور تکرار پنالتی جز وظایف داور پشت دروازه بود نه داور مسابقه. دروازه بان طبق قوانین باید یک پایش حتما روی خط دروازه قرار داشته باشد. دستور به تکرار پنالتی شجاعت بالایی می‌خواهد.

رفعتی تصریح کرد: بعد از اعلام پنالتی من احساس کردم داور فهمیده که تصمیمش درست نبوده و تمرکزش را از دست داد. برای همین برخی از خطا‌ها را حتی به اشتباه اعلام می‌کرد. مثلا در یک صحنه خطا روی علیپور پشت محوطه جریمه استقلال را اعلام نکرد یا در صحنه‌ای دیگر بازیکن استقلال با پا روی بازیکن پرسپولیس آمد، ولی خطای قرمز اعلام شد.

وی در مورد درگیری که در اواخر مسابقه پیش آمد گفت: فرشاد احمدزاده قبل از این درگیری در صحنه‌ای دیگر با آرنج به بازیکن استقلال ضربه زد که در آن صحنه باید کارت زرد می‌گرفت و بعد هم در صحنه درگیری کارت زرد دوم را دریافت می‌کرد و از میدان اخراج می‌شد. در این درگیری شجاعیان هم باید کارت زرد می‌گرفت او هم در این ماجرا کم تقصیر نداشت. سیاوش یزدانی هم در یک صحنه باید کارت زرد می‌گرفت، زیرا به عمد با زانو به بازیکن پرسپولیس لگد زد. بنیادی فر قصد مدیریت بازی را داشت و بازیکنان هم جسارت پیدا کردند و بازی به تنش کشیده شد. حتی در یک صحنه در نیمه اول من اصلا متوجه نشدم داور چه خطایی اعلام کرده است؟! کمک داور هم تجربه جام جهانی را داشت و آن صحنه را آفساید نمی‌گرفت واقعا متوجه نشدم چه خطایی اعلام کرد؟

رفعتی در مورد اینکه به نظر او بعد از فغانی که از ایران رفت کدام داور برای قضاوت دربی مناسب بود گفت: سید علی بهترین گزینه بود. من بازی پرسپولیس و صنعت نفت را به او نمی‌دادم و سیدعلی را برای دربی کنار می‌گذاشتم.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/3kggaq

اخبار مرتبط



آخرین اخبار



کمیته انضباطی برای3 بازیکن و مدیر رسانه‌ای استقلال ابلاغیه صادر کرد