تاریخ انتشار: 1398/06/31 10:23
کد خبر: 87150

طبیعی است که دوست دارم استقلال ببرد/تلویزیون گل‌های من به پرسپولیس را پخش نکرد!

پیشکسوت باشگاه استقلال گفت: اگر خدا بیامرز منصورخان زنده بود، همین بازی را می‌توانست برای‌مان دربیاورد.
طبیعی است که دوست دارم استقلال ببرد/تلویزیون گل‌های من به پرسپولیس را پخش نکرد!

صمد مرفاوی برای استقلالی‌ها در قالب بازیکن کلی خاطره خوب ساخته و بار‌ها برای‌شان در شهرآورد گلزنی کرده است. حالا قرار است از او به عنوان یک پیشکسوت قبل از جدال با پرسپولیس تقدیر شود.

* دوباره برای بازی استقلال – پرسپولیس به استادیوم می‌روید، اما این بار برای تقدیر شدن نه برای بازی کردن.

بله. دوستان زنگ زدند و دعوت کردند. من هم گفتم می‌آیم. راستش دیگر حال و حوصله شهرآورد، استادیوم و... را ندارم، اما چون دعوت کرده‌اند، می‌روم.

* یعنی بازی را از نزدیک تماشا نمی‌کنید؟

تماشا می‌کنم. اگر بخواهم به خانه برگردم با توجه به ترافیک تهران در آن ساعت حداقل یک نیمه را از دست می‌دهم.

* شما یکی از بدشانس‌ترین گلزنان تاریخ شهرآورد هستید، چون زمستان ۷۰ و بهار ۷۱ در دو بازی متوالی به پرسپولیس گل زدید، ولی هیچ‌کدام پخش تلویزیونی نشد.

بله. این هم از بدشانسی من بود دیگر (می‌خندد) البته یادم می‌آید چند دوربین در استادیوم بود، ولی ظاهراً ضبط کردند و بعداً پخش ویدئویی شد. به هر حال بدشانسی بود. وقتی مسابقه تمام شد و به خانه برگشتیم تازه فهمیدیم مسابقه‌ها پخش تلویزیونی نداشته است.

* از میان گل‌هایی که به پرسپولیس زده‌اید کدام‌یک برای‌تان جذاب‌تر بوده؟

آن بازی خرداد سال ۶۹ که من گل دوم را زدم و قهرمان لیگ شدیم. همان بازی که عباس سرخاب گل اول را زد.

* بابت آن گل پاداشی هم به شما دادند؟

نه آقا. پاداش؟ اون موقع از این حرف‌ها نبود. باشگاه که پاداش نمی‌داد، ولی بعضی از هواداران پولدار جوایزی می‌دادند. مثلاً سکه می‌دادند، ولی یادم نمی‌آید که بابت آن گل جایزه‌ای گرفته باشم.

* شما در دوره علی پروین فیکس تیم ملی بودی. درمورد اسفند سال ۷۰ و بازی‌ای که استقلال ۲ بر صفر پرسپولیس را برد کلی حرف و حدیث وجود دارد. هنوز هم یک عده می‌گویند استقلالی‌ها (البته بعضی از آنها) گفتند مراعات علی پروین را بکنیم. شما خودتان در آن بازی گل زدید. واقعاً چنین اتفاقی افتاد؟

اصلاً چنین حرفی را به من نزدند. حتی اگر می‌زدند هم من قبول نمی‌کردم، چون علی پروین برایم بسیار محترم است، ولی برای جدال با پرسپولیس کلی انگیزه داشتم. هیچ‌کس به من نگفت به خاطر علی‌آقا گل نزنیم. البته در نیمه دوم آن بازی کمتر فشار آوردیم و تیم از عقب چندان به سمت جلو فشار نمی‌آورد. بدیهی بود که من هم تنهایی کاری نمی‌توانستم بکنم، چون مهاجم بودم و باید توپ برایم مهیا می‌شد تا گلزنی کنم.

* به نظر شما بهترین بازیکن تاریخ استقلال در شهرآورد چه کسی بود؟

شاهرخ بیانی و صادق ورمزیار. البته انصافاً مهدی هاشمی‌نسب هم خیلی خوب بود. او در هر دو تیم بازی کرد و گل هم زد.

* در مقطعی که خارج از ایران توپ می‌زدید چطور در جریان نتایج شهرآورد‌ها قرار می‌گرفتید؟

آن زمان که پخش ماهواره‌ای نبود، اینترنت هم تا این حد گسترده نشده بود به همین خاطر تلفنی نتیجه شهرآورد‌ها را دنبال می‌کردم. تابستان سال ۷۴ کویت بودم که استقلال با حساب ۳ بر یک پرسپولیس را برد. یادش به خیر. فیلم آن بازی را ایرانیان مقیم کویت برایم آوردند و من چند روز بعد از طریق ویدئو تماشا کردم.

* خیلی‌ها می‌گویند با وجود همه مشکلات استقلال اگر منصور پورحیدری زنده بود، بازی امروز را برای استقلال درمی‌آورد. شما این ادعا را قبول دارید.

اگر آن خدا بیامرز زنده بود، همین بازی را می‌توانست برای‌مان دربیاورد. منصورخان کننده کار بود و شرایط شهرآورد را می‌دانست. علاوه بر امور فنی از نظر روانی هم واقعاً روی ما کار می‌کرد.

* همه حرف‌هایمان از گذشته شد، ولی چند جمله هم در مورد جدال عصر امروز برای‌مان بگویید.

طبیعی است که دوست دارم استقلال ببرد. پیش‌بینی دشوار است، ولی اصلاً نباید ناامید بود، چون استقلال خیلی بزرگ است و میلیون‌ها هوادار دارد.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/27g99g

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


هشدار جدی علی پروین به کالدرون و پرسپولیسی ها